Sport
Max Verstappen nyert Monzában is
A 24 éves pilótának ez az idei 11., pályafutása harmincadik, és sorozatban aratott ötödik futamgyőzelme, amellyel 116 pontra nőtt az előnye az összetettben.
A Ferrari hazai versenyén, a Monzában rendezett vasárnapi Forma-1-es Olasz Nagydíjon is a világbajnoki címvédő Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője győzött, ezzel újabb lépést tett második vb-diadala felé.
A 24 éves pilótának ez az idei 11., pályafutása harmincadik, és sorozatban aratott ötödik futamgyőzelme, amellyel 116 pontra nőtt az előnye az összetettben
A rajtnál Charles Leclerc (Ferrari) az élen tudott maradni, a hetedik helyről indult Max Verstappen (Red Bull) pedig négy pozíciót javított, aztán az ötödik körben már második volt.
A 12. körben Sebastian Vettel (Aston Martin) versenyautója megállt a pálya szélén, emiatt a versenybíróság virtuális biztonsági autós szakaszt rendelt el, amely alatt Leclerc a boxba hajtott kerékcserére. Verstappen közben a pályán maradt, s átvette a vezetést, a Ferrari monacói pilótája pedig harmadikként tért vissza a küzdelembe.
A 24. körben George Russell (Mercedes) a második helyről állt ki kerékcserére, két körrel később pedig Verstappen hajtott a boxba friss abroncsokért. A holland vb-címvédő a második pozícióban folytathatta a futamot, s üldözőbe vette az újfent vezető Leclerc-t, akire meglehetősen nagy tempóban közeledett is.
A Ferrari a 34. körben szánta el magát arra, hogy reagáljon a Verstappen által diktált tempóra, s kerékcserére hívta Leclerc-t. A monacói másodikként tért vissza a mezőnybe, feladata pedig az volt, hogy a frissebb és gyorsabb gumikkal megpróbálja utolérni és megelőzni Verstappent a leintésig. Ez nem igazán sikerült Leclerc-nek, aki ugyan valamivel gyorsabb volt, mint az élen haladó rivális, de csak lassú ütemben és kis mértékben tudta csökkenteni a kettejük közötti különbséget.
A hajrá kezdetén a mezőny végéről rajtolt Carlos Sainz Jr. (Ferrari) már negyedik, míg a hétszeres vb-győztes brit Lewis Hamilton (Mercedes) hatodik volt.
Öt körrel a leintés előtt Daniel Ricciardo (McLaren) volt kénytelen megállítania műszaki hibás autóját a pálya szélén, emiatt a biztonsági autó a pályára hajtott. Ekkor az egész mezőny kereket cserélt, a safety car viszont már nem hagyta el a pályát a leintésig, mert a mentés lassan halad, és a mezőny sem ért fel túl gyorsan a biztonsági autó mögé. Verstappent így a végén már nem tudta megszorongatni Leclerc, aki láthatóan csalódottan vette tudomásul, hogy meg kell elégednie a második hellyel.
Max Verstappen: Nagyon jó versenyünk volt, minden keveréken mi voltunk a leggyorsabbak
„Remek volt a gumikopás, tökéletesen bírták a gumik a versenyt. Igazából a végén figyelni kellett az előnyre, majd jött a biztonsági autó, és bár nem indították már újra a futamot, nagyon jó napot zártunk. A rajtot jól kaptam el, tiszta volt előttem az út. Aztán felvettem a ritmust és hamarosan a második helyen haladtam. Remek volt minden, a gumik szempontjából is. Nagyon meleg volt, de így is élvezetes futam. Végre erre a dobogóra is felállhatok, egy ilyen nagyszerű helyszínen.”
Charles Leclerc: Elég frusztráló ez a befejezés…
„Jobb lett volna, ha versenyzéssel dől el a futam. Sajnos másodikak voltunk a végén. Mindent beleadtam, de most csak ez jött össze. Bárcsak nyerhettem volna ez előtt a csodás közönség előtt, de most nem ez volt megírva. A futam elején, a virtuális biztonsági autós szakasznál nem tudtuk, mit lép mögöttünk a Red Bull, mi a kiállás mellett döntöttünk. Második lettem, szóval nem vagyok teljesen boldog a futammal, ahogy alakult, de majd kiderítjük, mi volt a gond. A tempóval nem volt baj, majd kielemezzük, szerintem jók voltunk.”
George Russell: Örülök, hogy más taktikával próbálkoztunk, de ez most nem vált be
„A rádión is mondtam a csapatnak, nem is igazán számít, mennyire vagyunk gyorsak, jönnek az eredmények! Nem igazán jók ezen a hétvégén, mégis itt vagyunk a dobogón. A közelmúlt versenyeivel elégedett vagyok, volt két dobogóm és egy negyedik helyem. A kemények nem igazán működtek, de mást akartunk csinálni, mint Charles és Max.”
Olasz Nagydíj
Monza (53 kör, 306,72 km, a pontszerzők):
1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:20:27.511 óra
2. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 2.446 másodperc hátrány
3. George Russell (brit, Mercedes) 3.405 mp h.
4. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 5.061 mp h.
5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 5.380 mp h.
6. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 6.091 mp h.
7. Lando Norris (brit, McLaren) 6.207 mp h.
8. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 6.396 mp h.
9. Nyck de Vries (holland, Williams) 7.122 mp h.
10. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo) 7.910 mp h.
Leggyorsabb kör: 1:24.030 perc (Pérez, 46. kör)
A vb-pontversenyek állása 16 futam után (még 6 van hátra)
Versenyzők:
1. Verstappen 335 pont
2. Leclerc 219
3. Pérez 210
4. Russell 203
5. Sainz 187
6. Hamilton 168
A vb három hét múlva, Szingapúrban folytatódik.
Forrás: M4 Sport / MTI
VK – SPORT
Szerző
Friss
- A jövő már ismert, a holnap még nem – Orbán szerint a világ
- „Ide figyeljenek emberek!” – Elmarasztaló ítélet egy meg nem törtét cselekmény után
- Óvodabezárási hullám Csepelen
- Már megint naivságunk áldozatai lettünk: felkészültek az illetékesek a havazásra
- Barátság-horoszkóp itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek