Bulvár
Norris összetörte Verstappen Herendi trófeáját
A második helyen záró Lando Norris a dobogón egy rossz mozdulat következtében összetörte Verstappennek a Herendi Porcelánmanufaktúra által gyártott egyedi díját, melynek eszmei értéke 15 millió forint, és amelyet hat hónapig, nagyjából harmincan készítettek.
A címvédő és kétszeres világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte vasárnap a 38. Forma-1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroringen, egymás utáni hetedik sikerével tovább növelte az előnyét az összetett pontverseny élén, csapatával pedig rekordot döntött.
A rajtot Lewis Hamilton (Mercedes) nem kapta el tökéletesen…
…ezt pedig a mellőle induló Max Verstappen (Red Bull) kihasználta és az első kanyarban átvette a vezetést. Hamiltont láthatóan kizökkentette az elhibázott start, a harmadik kanyar után már csak negyedik volt, mert mindkét McLaren megelőzte. Egy kör után Verstappen, Oscar Piastri(McLaren), Lando Norris (McLaren) volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, majd Hamilton, valamint a két Ferrari – sorrendben Charles Leclerc és Carlos Sainz Jr. – következett.
Az Alpine istálló számára mindössze egy körig tartott a Magyar Nagydíj, a startot rettenetesen elrontó Csou Kuan-jü(Alfa Romeo) ugyanis az első féktávot elhibázta, hátulról meglökte Daniel Ricciardót (Alpha Tauri), aki az előtte lévő Esteban Ocon versenyautóját öklelte fel. Az Alpine balszerencséje, hogy Ocon emiatt oldalról eltalálta csapattársát, Pierre Gaslyt, így a kör végén a francia csapat mindkét versenyzője a boxba hajtott és kénytelen volt feladni a viadalt.
A 15. körre állandósulni látszottak a különbségek az élmezőnyben haladók között, Verstappennek sikerült komolyabb, hét másodperc környéki előnyt kiautóznia, Piastrit pedig nagyjából 2-2.5 másodperces lemaradással követte Norris.
Hamiltont a negyedik helyről a 17. körben hívta ki kerékcserére a Mercedes, egy körrel később Norris, majd Piastri is friss abroncsokat kapott, de az ausztrál csak brit csapattársa mögé tudott visszatérni a pályára. Verstappen a 23. körben hajtott a boxba, kerékcseréjét kiválóan végrehajtotta a Red Bull szerelőgárdája, így a vb-címvédő gond nélkül visszaállt az első helyre.
A 30. körben Verstappen előnye 6.7 másodperc volt Norris előtt, akit Piastri tisztes távolságból, nagyjából 3.5 másodperccel lemaradva követett. Hamilton közben a csapatrádión arról érdeklődött, hogy a pálya melyik részén veszít időt, soknak találta ugyanis a hátrányát a McLarenekhez képest. A mezőny nagy részétől eltérő gumistratégián lévő Pérez eddigre már ötödiknek jött fel, és az övé volt a leggyorsabb kör is, így várható volt, hogy rövidesen meg tudja majd támadni Hamiltont a negyedik helyért.
A versenytáv feléhez érve Verstappen előnye már 10 másodperc feletti volt, Norris a második, Piastri pedig a harmadik pozícióját óvta, Hamiltonhoz viszont egyre közelebb zárkózott Pérez, akivel a csapatrádión közölték, hogy reális esélye van dobogós helyen befejezni a viadalt.
A mexikói versenyző a 42. körben támadta meg először a brit sztárt, de kísérletét a hétszeres világbajnok kivédekezte. A kör végén Piastri a harmadik, Pérez az ötödik pozícióból hajtott a boxba újabb kerékcserére, így átmenetileg mindketten kissé hátrébb csúsztak a sorrendben.
A 45. körben Norris McLarenjén is kerekeket cseréltek, két körrel később Pérez feljött negyediknek, miután első előzési próbálkozása alkalmával elment a keményen védekező Piastri mellett. Húsz körrel a vége előtt Hamilton is a boxban járt és friss abroncsokat kapott a Mercedesére, miközben Verstappen előnye 35 másodpercre duzzadt a második Norisszal szemben, így a sikerét ettől a ponttól semmi nem veszélyeztette. A holland címvédő le is tudta második kerékcseréjét és gond nélkül tért vissza az élre.
A leintés előtt 15 körrel Verstappen, Norris, Pérez, Piastri, Hamilton volt az első öt sorrendje, de a britek hétszeres vb-győztese kisvártatva feljött negyediknek. Az utolsó körökben Hamiltonnak még majdnem sikerült támadási közelségbe kerülnie Pérezhez is, azonban ez végül nem jött össze neki.
Verstappennek a mogyoródi volt F1-es pályafutása 175. futama, ahol a Williams istálló – pontot nem szerezve – fennállása 800. Forma-1-es versenyét futotta.
A címvédő, kétszeres világbajnok holland pilóta a futam utáni sajtótájékoztatón arról beszélt, a szombati időmérő edzésen tapasztalt problémáikat sikerült megoldani, autójának egyensúlya nagyszerű volt, jól kezelte a gumikat, így élvezetes volt vezetni a Red Bullt, amellyel „tökéletes napot zártak”.
„Az emberek könnyen elfelejtik, hogy milyen nehéz egymás után 12 futamot megnyerni még úgy is, hogy tiéd a leggyorsabb autó, hiszen bármikor lehet hibázni. Fantasztikus együtt dolgozni a csapat minden tagjával, futamról futamra igyekszünk tovább vinni a jó dolgokat” – utalt Verstappen a Red Bull sorozatban elért, rekordot jelentő sikereinek számára.
A pontverseny éllovasa az elmúlt szezon eleje óta aratott 24 futamgyőzelemre vonatkozó kérdésre viccesen csak annyit reagált, hogy reméli, egy hét múlva ez a szám már 25 lesz, az ugyanis azt jelentené, hogy Spában is a dobogó tetejére állhat.
„Tökéletesen sikerült a rajtom, nem pörgött ki a kerekem, későn tudtam fékezni, a versenybeállítások pedig, amiket próbálgattunk a hétvégén, remekül működtek” – osztotta meg pályafutása 44. futamgyőzelmének titkait a holland versenyző, aki a Magyar Nagydíj 2032-ig való szombati szerződéshosszabbítása kapcsán hozzátette: örül, hogy a technikás mogyoródi aszfaltcsík még sokáig a szezon része lesz.
„Nem ez a legnagyobb pálya, de imádok itt vezetni, kicsit olyan, mintha gokartokkal versenyeznénk. Budapest remek város, sokat szoktunk itt tesztelni is” – árulta el Verstappen, akinek előnye 110 pontra nőtt az összetettben csapattársa, az ezúttal harmadikként zárt Sergio Pérez előtt.
A másik Red Bullt vezető mexikói pilóta nagyon örült, hogy a kilencedik helyről egészen a dobogóig előre tudott jönni egy olyan pályán, amelyen nehéz előzni.
„Korábban még nem sikerült itt a legjobb három között végeznem, próbáltam agresszívan vezetni, ami az elején a kemény keverékű gumin nehéz volt, mert nem volt tapadásunk. Azt gondolom, kihoztuk a maximumot ebből a hétvégéből, örülök, hogy sok pontot gyűjtöttem” – mondta Pérez.
A második helyen záró Lando Norris a dobogón egy rossz mozdulat következtében összetörte Verstappennek a Herendi Porcelánmanufaktúra által gyártott egyedi díját, melynek eszmei értéke 15 millió forint, és amelyet hat hónapig, nagyjából harmincan készítettek.
„Őszintén szólva nem tudom, mi történt az eredményhirdetés közben a trófeával, Max biztos túl közel tette a dobogó széléhez és leesett” – mondta egy nagy mosoly kíséretében a McLaren versenyzője, aki korábban elnézést kért tettéért a győztestől.
A futamra rátérve kiemelte, kulcsfontosságú volt, hogy az első kanyarok egyikében meg tudta előzni a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltont, mivel meglátása szerint a Mercedesek tempója hasonló az övékéhez, így ha ez nem sikerült volna, könnyen lehet, hogy nem tud dobogóra állni.
„Nagyon boldog vagyok, hogy Silverstone után ismét itt lehetek. Előzetesen nem számítottunk arra, hogy az első három helyért harcolhatunk, hiszen a Red Bullok nagyon gyorsak, a Mercedesek tavaly és idén is a pole-ban voltak, és ezen a pályán sokkal kevesebb a gyors kanyar, mint két héttel ezelőtt volt, ami szintén nem kedvez nekünk” – értékelt a brit pilóta, aki pályafutása során először végzett két, egymást követő versenyen is a legjobb három között.
„Tavaly és az idei szezon első pár futamán nem volt túl jó vezetni az autót, volt, hogy körről körre változott a tapadás és az egyensúly. A legutóbbi fejlesztésekkel ugyanakkor úgy tűnik, jó irányba indultunk el, így végre tudunk az egyszerűbb dolgokra is koncentrálni” – mondta az előrelépés kapcsán Norris.
Magyar Nagydíj, Hungaroring (70 kör, 306,630 km)
1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:38:08.634 óra
2. Lando Norris (brit, McLaren) 33.731 másodperc hátrány
3. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 37.603 mp h.
4. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 39.134 mp h.
5. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 1:02.572 perc h.
6. George Russell (brit, Mercedes) 1:05.825 p h.
7. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:10.317 p h.
8. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:11.073 p h.
9. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 1:15.709 p h.
10. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1 kör hátrány
11. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1 kör h.
12. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 1 kör h.
13. Daniel Ricciardo (ausztrál, Alpha Tauri) 1 kör h.
14. Nico Hülkenberg (német, Haas) 1 kör h.
15. Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 1 kör h.
16. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo) 1 kör h.
17. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1 kör h.
leggyorsabb kör: Verstappen (1:20.504 perc, 53. kör)
A vb-pontversenyek állása 11 futam után (még 11 van hátra)
Versenyzők:
1. Verstappen 281 pont
2. Pérez 171
3. Alonso 139
4. Hamilton 133
5. Russell 90
6. Sainz 87
7. Leclerc 80
A vb jövő hétvégén, Belgiumban folytatódik.
Forrás: Boxutca / MTI
Hamilton három ezredmásodperccel lopta el a pole pozíciót Verstappentől
Szerző
Friss
- Barátsághoroszkóp, itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”