Közeleg a Húsvét, s mivel is örvendeztethetné meg egy nemzetközi kiskereskedelmi hálózat vásárlóit, mint csokinyulakkal. No, nem akármilyenekkel, meglehetősen provokatív pózba öntve őket.
A megrökönyödött vásárlók
egy része értetlenségének adott hangot a közösségi oldalakon az új, hátsójával az égre meredő, csokifigura láttán. A forgalmazó – a londoni székhelyű nemzetközi hírű Marks & Spencer – azzal védekezett, hogy a kifogásolt csokinyúl csupán „jóga pozícióban” van.
fotó: twitter
Az egyik kommentelő szerint
„ Jessica a Nyúl, nagyon inspiráló pózba vágta magát a Húsvét tiszteletére.”
A vicces és pornográf hozzászólások
mentén elgondolkoztató, mennyire PC egy keresztény ünnep egyik jelképén gúnyolódni.
A nyúl alakjához köztudomásúan sok legenda fűződik:
míg az ókorban a termékenység szimbóluma volt, a szász ősöktől fennmaradt legenda szerint Ostra, a tavasz istennője egy megfagyott kis madarat élesztett fel, nyuszi alakban. Ami a nyúl kereszténységhez fűződő kapcsolatát illeti: sok pogány szimbólum– mint a nyúl és a tojás is -, a kereszténység idejében is fennmaradtak, beolvadtak a keresztény ünnepek világába, jelképrendszerébe.
A nyulat, mint jelképet először a XII-XIII. századi Németországban kapcsolták össze a Húsvéttal. Ott már a XVI. században hagyománya volt a húsvéti fészek készítésének, melybe Húsvét reggelén a nyúl tojást és ajándékokat tojik. Ezzel szemben Franciaországban és Belgiumban is azt tartják, hogy a húsvéti tojásokat a húsvéti harangok pottyantják le, nem a húsvéti nyuszi hozza.
De száz szónak is egy a vége:
vajon a M&S más vallás jelképeivel is ilyen bátran „humorizálna” adott esetben? Következmények nélkül?