Connect with us

Kerítésen túl

Robbanás egy dél-koreai akkugyárban – Beszámoló a helyszínről

Figyelem! Nyugdíjemelés kérhető, méghozzá így.....
Megosztás

Nos, ebből a mai balesetből azt tanultuk meg, hogy nem tudunk jóformán semmit a litium akkumulátor gyártásáról

A gyárépület betonból készült, ami a szakértők szerint szerencse a szerencsétlenségben, mert ha az itt nagyon kedvelt szendvicspanelből készült volna, akkor még ennél is nagyobb katasztrófa történhetett volna.

Vélhetőleg ez előírás, de ezt sem tudjuk pontosan.

A baleset az akkumulátorok csomagolásakor történt, ezt biztosan tudni. A tűzoltók bemérték az ilyenkor esetleg felszabadulható mérgesgázokat a levegőben, szerencsére szétoszlottak mire lakott helyre értek volna.

Az öt épületből egyben történt a robbanás, délelőtt tíz órától oltják és még mindig csak remélik, hogy el van oltva.

Kétszáz méter magas, rendkívül forró hőt adó égés volt, ezt ennél értelmesebben én sem tudom leírni, így mondták. A földön kúszva, centiről centire haladtak amíg még volt rá esély, hogy élő embert hozzanak ki.

Este hét körül jött a hír, hogy egy dolgozó mégsincs meg, de nem is tudja az illetékes főnök, hogy épp bent volt-e az épületben, vagy sem. A lehetőség miatt, hogy esetleg bent van, újra kezdték a mentést.

Közben azonosították a holttestek egy részét, egy gimnazista diák és az édesapja is meghalt

Egyelőre úgy tudni, hogy túlnyomó többségben külföldi vendégmunkások hunytak el és két koreai állampolgár.

A tűz, illetve a robbanás/ok okáról még feltételezések vannak csupán.

A különböző szakértők mind egyetértettek abban, hogy

egy-egy ilyen akkumulátor nagyon instabil dolog, ha csak egy pici kis energia jut oda, ahová nem kéne, azonnal hevesen reagál.

Itt sok elektromos autó van.

Ha azok kigyulladnak, nem lehetséges őket hagyományos módon eloltani, hanem falat kell köréjük húzni, ami medencét képez, majd azt teleengedni vízzel. Amikor ellepi a víz az autót, elalszik a tűz. Kezdetben ezt nem tudták, ki is égtek teljesen ha kigyulladtak, ma már visznek felfújható „falat” az elektromos autók baleseteihez.

Abban a gyárban több, mint harmincezer akkumulátort tároltak,

azt mondják, hogy bármikor lehet újabb robbanás, újabb tűz, a tűzoltók teljes életveszélyben dolgoznak.

Az elnök és a miniszterelnök, akinek egyébként ma ott lett volna a helye… sürgették a mentést, a szakértők ezzel szemben a tévén keresztül üzentek a tűzoltóknak, hogy ne siessék el, nagyon nagy a veszély, nem kell több halott. A monszun okozta magas páratartalom is az egyik feltételezett ok a sok közül.

Ennek a roppant nagy bizonytalanságnak és a rendre gyári hibás elektromos autók baleseteinek köszönhetően itt is visszaesett az elektromos autók iránti kereslet, de egyre jobbak és visszahozták rájuk a vásárlási kedvezményt is, úgyhogy ismét egyre több van belőlük.

Itt saját technológiávak készülő hidrogén autó is van, az csak kevés országban készül, mert komoly tudást igényel, de biztonságosabb, azt mondják.

Ezen kívül új, nem litium akkumulátorokat is fejlesztenek és Kína most dobja piacra azt az elektromos autót, amely kétezer kilométert tud menni egy töltéssel. Tehát azt mondani, hogy fordítsunk hátat a fejlődésnek és továbbra is szennyezzük a mindent is fosszilis tüzelőanyagokkal, nem tűnik célravezetőnek.

Az, hogy egy új technológia bevezetésekor legalább nagyjából tudjuk, hogy annak mik a veszélyei, viszont teljesen logikus elvárás

Mi akkor veszünk elektromos autót, amikor már csak olyat fognak gyártani, mert addigra vélhetőleg kiküszöbölik a felmerülő problémák jó részét.

Az időintervallum amiről beszélek, két ~ három év, nem több, előre és hátra egyaránt.

Három éve volt a kezdet, most járunk valahol a közepén, és még két év talán, hogy már a benzines számítson anakronisztikusnak, ahogy a covid után a diesel az lett és azóta is az, ma már nincs diesel autó, csak mutatóba.

A digitalizáció, az infrastruktúra és az emberek adaptivitási készsége körüli különbségek okán, ha én dönthetnék ilyen beruházásokkal kapcsolatban, biztos, hogy nem Magyarország jutna az eszembe, mint remek hely erre.

És ez tényleg nem bántás, szimplán csak tény, aminek van ilyen és olyan vonzata is.

Nagyon, nagyon gyorsan változik a világ minden téren. Ennek a sötét oldalát láttuk ma.

Forrás

Szerző

2 of 2Next
Use your ← → (arrow) keys to browse