Connect with us

Kerítésen innen

Ruszin-Szendi Romolusz felvette a kesztyűt és visszavág

Ruszin-Szendi Romolusz
Megosztás

Ahogy arról tegnap is írtunk, Perintfalvi Rita esetében egyre több céltábla lő vissza a NER-üldözöttek közül. Most Ruszin-Szendi Romolusz egykori „fő katona”, mára a Tisza párt honvédelmi tanácsadója és egyik „arca” vette fel a kesztyűt és vágott oda a honvédség mai vezetésének.

Nem bújik az üldözött

A teljes kormánypárti média minden karmát Ruszinba vájja, de csak azóta, hogy elköteleződött Magyar Péter és a Tisza oldalán. Egészen addig, mint egy nyugdíjba küldött katonai vezetőről mintha megfeledkeztek volna róla. Amit viszont azóta kap, azt nem teszi ki a kirakatba, ám Ruszin-Szendi keményen állja a támadásokat és időnként még visszaszólni is van ereje. Ez tette legutóbb közösségi oldalán.

NER-re szabott biztonság??, avagy a nem állami hadiipar árnyéka egy aktuális példán keresztül!!!

Az Aero Vodochody a.s. cseh repülőgépgyár 2021 szeptemberében került Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő férje, Szalay-Bobrovniczky Kristóf érdekeltségébe. A kaszinókat is üzemeltető volt londoni nagykövet cége, a HSC Aerojet Zrt. 80 százalékos tulajdonosa az Aero Vodochody vállalatnak. A HSC Aerojet a vásárláshoz állami segítséget is kapott: a vállalat 150 millió eurós (kb. 53 milliárd forint) hitelt vett fel a Magyar Fejlesztési Banktól, a kölcsönhöz a kormány vállalt állami készfizető kezességet – kezdte irását a volt katonai vezető.

Orbán Viktor „legjobb magyar tanítványa”, ő is tesz a nemzetközi tiltásokra

A miniszteri poszt elfoglalása után Szalay‑Bobrovniczky eladta részesedését – de más NER-közeli magyar (köztük MOL és Habony-körök) és cseh üzletemberek továbbra is részt vesznek a tulajdonosi szerkezetben. Szalay‑Bobrovniczky 2022-ben azzal került a hírekbe, hogy az Ukrajna elleni orosz invázió nyomán bevezetett nyugati szankciók ellenére tovább üzletelt a tiltólistán szereplő oroszokkal!!! Magyarország 2022 márciusában rendelt 12 db L‑39NG repülőgépet (8 kiképző és 4 felderítő változat) az Aero Vodochody a.s. repülőgépgyártól. Az első 4 repülőgép lászállítása eredetileg 2024-ben, a következő 4 repülőgép leszállítása 2025-ben, további 4 repülőgép leszállítása pedig 2028-ban volt tervezve. Szalay Bobrovniczky Kristóf, honvédelmi miniszter a repülőgépek érkezéséről közzétett bejegyzésében hangsúlyozta: „

nemcsak képességet, de biztonságot is adnak a magyar embereknek”.

A repülőgépek katonai alkalmazhatósága kérdéses

A tervektől eltérően az első 3 db L-39 Skyfox repülőgép egyéves csúszással 2025. május 30-án érkezett be Kecskemétre. A kiképző és könnyű harci repülőgép képesség kialakítása nem a képességösszetevők (DOTMLPF-I) alapján történt. A repülőgépek rendszerbe állításához, üzemeltetéséhez szükséges minimális feltételek a csúszás ellenére sem állnak rendelkezésre, az L-39 Skyfox repülőgépek katonai alkalmazhatósága kérdéses. A gyártó a repülőgépekbe civil szabványoknak megfelelő avionikai rendszert épített be, a Skyfoxok nem rendelkeznek a műveleti alkalmazáshoz szükséges harcászati adatkapcsolati rendszerrel, fegyverrendszerrel és önvédelmi rendszerekkel sem. A repülőgépek tárolása sem tekinthető megoldottnak, ugyanis a vadonatúj L-39-eseket ideiglenesen a NATO számára felajánlott hangárokban helyezték el.

<< Olvassa cikkeinket a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen, és a Google hírei között is! >>>

Néhány fontos kérdés: Miniszter Úr!

  • Az L-39 Skyfox repülőgépek könnyű támogató, illetve felderítő szerepkörben történő harci alkalmazása önvédelmi rendszerek hiányában igen magas kockázattal jár. Milyen körülmények között és kik döntenek e kockázatok vállalásáról?
  • Az L-39 Skyfox repülőgép felderítő változatának Gripen kötelékben történő alkalmazására milyen elképzelések vannak?
  • Ha a NATO repülőerőinek Magyarországon történő állomásoztatására kerül sor és igénybe veszik a NATO-nak felajánlott infrastruktúrát, milyen leképzelései vannak az L-39-esek tárolására és üzemeltetésére?
  • Úgy tűnik, hogy az L-39NG beszerzése valóban NEM a magyar emberek biztonságát szolgálja, hanem sokkal inkább egy szűk gazdasági-politikai érdekkör anyagi gyarapodását!!!
  • Mi az oka annak, hogy nem történtek meg időben a szállítások?
  • Ezt jelenti, ha a hadiipar magánkézben van, és nem a nemzet érdeke, hanem a profit számít?
  • Fizetett a cég kötbért a csúszás miatt? Ha nem miért nem? Mert az ön pénztárcája is bánta volna?
  • A magyar állam nem azért vállalt garanciát a kölcsönre, hogy tovább gyarapodjon a hizlalt oligarchikus kismalac!!! Vagy mégis??

Miniszter Úr! A választ megkerülheti, de a felelősségre vonást aligha” – fejezte be írását Ruszin-Szendi Romolusz.

Csak úgy…

Vezérkari főnök: 2021. június 3. – 2022. április 27.

Külföldi missziók: iraki és afganisztáni háború.

Ruszin-Szendi Romolusz 2025. február 15-én felszólalt a Tisza Párt első kongresszusán, ahol bírálta az Orbán-kormány honvédséggel kapcsolatos politikáját, és katona- és védelempolitikai javaslatokat fogalmazott meg.

Nyomozás: 2025. április végén a BRFK nyomozást rendelt el hűtlen kezelés bűntett gyanúja miatt, amely ügy tárgya az a 928 millió forintból épített, Dunakeszin található családi ház, melyet szolgálati lakásként vezérkari főnökként használt és ami Ruszin-Szendi Romolusz távozása óta üresen áll.

Kapcsolódó

ruszin-szendi romulusz

Szerző