Connect with us

Kerítésen innen

Sokat csuklik mostanság a Vodafone (tudom, képzavar) – lefagy, lassú, élvezhetetlen – Ez az előfizetés-árban is meglátszik majd?

Sokat csuklik mostanság a Vodafone (tudom, képzavar) - lefagy, lassú, élvezhetetlen - Ez az előfizetés-árban is meglátszik majd?
Megosztás

Először azt gondoltam, hogy a „hiba az én készülékemben van”,és nem a Vodafone-ban, no meg azt, hogy” messzeföldön híres” műszaki érzékemmel elszúrtam valamit. Nosza, felhívtam a Vodafone erre létrehozott egységét és elmondtam, hogy folyton lefagy a modem, lassan vált csatornát és kérem vissza a régit. Iszonyú kedvesen, de elhajtottak.

Frissítenek, engem tornáztatnak, hogy húzd ki, dugd vissza, de a helyzet változatlan

Rájöttem az ismerőseimmel való pletyus alatt, hogy akik ennél a szolgáltatónál vannak, szinte mindenkinél hasonló a probléma. Ezek után olvason a hvg.hu-n, hogy „nagy átalakulás előtt áll a Vodafone, amit 2023 elején vásárolt fel a 4iG és a Magyar Állam. Ezek közül a leginkább szembetűnő változás, hogy januártól búcsúzik a magyar piacról a Vodafone márka, és (lényegében elhagyva az első öt betűt) One néven folytatja a cég. A brit telekommunikációs vállalat sokáig csak mobilszolgáltatóként volt jelen Magyarországon, majd a UPC felvásárlása révén az otthoni szolgáltatások terén is megvetette a lábát.

A Vodafone márka eltűnésével párhuzamosan a tévészolgáltatást is érinti egy jelentős változás, ami úgy tűnik, rengeteg ügyfélnél okozott bosszúságot.”

Kösz, nem kérem…!

A korábbi Vodafone TV helyébe ugyanis egy új platform, a OneTV lép, ami messze nem pár logó és felirat lecserélését jelenti.

Az ügyfelek egy alapjaiban új rendszert kapnak, amelyen egyszerre jelennek meg a lineáris, tehát hagyományos tévécsatornák, az on-demand tartalmak (például a tévécsatornák elmúlt egy hétben sugárzott műsorai) és a streamingplatformok tartalmai (Netflix, Max stb.)

-írta a portál.

„A Vodafone az elmúlt időszakban folyamatosan küldi ki a frissítést a tévés beltéri egységekre, és az ügyfél nem is tud ez ellen mit tenni: az egész folyamat automatikus, és kötelező érvényű. A frissítés után minden megváltozik, máshogy működik, mint korábban – ez már akkor is elégedetlenségi hullámokat vetne a kezdeti időszakban, ha minden jól működne.

<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>

A visszajelzések alapján azonban egy porszívónyi porszem csúszhatott a gépezetbe, és tele van hibákkal az új rendszer

A Vodafone Facebook-oldala, valamint a One mobilalkalmazás androidos értékelései szerint számos, komolynak tűnő problémát tapasztalnak az ügyfelek. Ezek közül az egyik legsúlyosabb – amiről sokan írnak –, hogy a csatornák lapozása nagyon lassú. Van, aki szerint 8 másodperc is lehet, de láttunk nem egy olyan véleményt is, ami 10–15 másodperc feletti várakozási időről szól. Egy egyszerű tévécsatorna-váltásnál ez valóban elfogadhatatlanul lassúnak tűnik, arról nem is beszélve, hogy sokan rendszeres lefagyásokról is írnak, amit csak áramtalanítással lehet „megoldani”. Néhány beszámoló arról is szól, hogy bizonyos esetekben a tévéadás sem indul el, csak gondolkodik a médiabox percekig.

A zavaróan lassú működés sokaknál a teljes OneTV rendszerre jellemző, egyes menüelemek szaggatva, vagy alig töltenek be, és arra is érkeznek panaszok, hogy az új felület nagyon nehezen kezelhető. A távirányító működésében is van változás, olyan alapvető területeken is, mint a „vissza” gomb működése. A OneTV a profilokat is bevezette, és érthetetlen módon akkor is megjelenik a választóképernyő, ha az adott eszközön csak egyetlen profil van – tehát semmi értelme. De jelentősen kavarodott a korábban felvett műsorok kezelése, nem lehet felbontást állítani a beállításokban, és az időzített kikapcsolás funkció is kámforrá vált.

Miért kell minért „harcolni”?

Sokan abban bíztak, hogy a frissítés után néhány nappal egy kicsit majd javul a helyzet, de az eddigi visszajelzések alapján nem így lett. Többen a fogyasztóvédelem bevonásával, illetve a szolgáltatás lemondásával fenyegetőznek. A Vodafone nem válaszol, csak reagál a közösségi felületeken és az alkalmazásboltokban megjelent panaszokra, de ezek jellemzően csak annyiból állnak, hogy

sajnálják, és majd jobb lesz. 

Frissítés! Reagált a portálnak a Vodafone, vagy One, vagy mi….

Sok köszönet nincs benne, de azért pontokba szedtük:

  • nem korrektnek a fent szemlézett cikk, „mivel olyan októberi problémák is szerepelnek benne, amelyeket már hónapokkal ezelőtt javított a fejlesztő”. Erre egyedüli példának a PIN-kód indokolatlan sokszori bekérését említették.
  • Vannak olyan panaszok, melyek nem műszaki hibát jeleznek, egyszerűen más szemlélet alapján fejlesztett funkciókról van szó, ilyen például a „vissza” gomb átvariálása.
  • „A platformhoz, az applikációhoz, valamint a webes felülethez januárban érkezik új frissítés, amely jelentős mértékben hozzájárul majd az ügyfélélmény növeléséhez. A frissítés rövidíti majd a csatornaváltások között eltelt időt, orvosolja a profilválasztással megfogalmazott problémákat (amennyiben az ügyfél csak egy profilt hoz létre, akkor a profilválasztást a rendszer automatikusan átugorja), megkülönböztető jelzésekkel lesz ellátva a felvétel funkció a rögzíthető és a már rögzített tartalmak esetében, gyorsabbá válik a műsorújság és a mini műsorújság betöltése, továbbá optimalizálja a felhasználói felület feliratait és a visszalépés funkciót.”

napokon belül nevet váltó Vodafone Magyarország válasza úgy zárul:

a OneTV platform végleges működési módjának kialakításáig az ügyfelek türelmét és elnézését kérik.

Én mindent megértek, magam is vállalkozó vagyok, bár nálunk az a szokás, hogy ha valamit elszúrok, akkor a „kedves vevőt” kártalanítom, pedig én ugye egy nagyon kis vállalkozó vagyok. Ja és még valami: nincs monopol helyzetem, nem kötöttem magamhoz hónapokra, évekre a hozzám betérőt, mint a fent említett Vodafone, vagy mi. Ez is egy olyan hungarikum, ami kizárólag Magyarországtól keletre elfogadható, ugyanis a „bűnös nyugaton” éppen most húzná le a rolót az ilyen mentalitással dolgozó cég. Ha lenne, de nincs!

Szerző