Connect with us

Bulvár

Százmillió forint felett kelt el Kondor Béla és Keserü Ilona egy-egy képe a Kieselbach első kortárs árverésén

Megosztás

Kondor Béla Műtücsök felbocsátása című alkotása 120 millió forint leütést ért el, Keserü Ilona Sírkövek 2. című festménye pedig 110 millióért kelt el a Kieselbach Galéria első háború utáni és kortárs árverésén péntek este a Budapest Marriott Hotelben. 

Keserü Ilona Sírkövek 2.
Megosztás

Kondor Béla Műtücsök felbocsátása című alkotása 120 millió forint leütést ért el, Keserü Ilona Sírkövek 2. című festménye pedig 110 millióért kelt el a Kieselbach Galéria első háború utáni és kortárs árverésén péntek este a Budapest Marriott Hotelben. 

A galéria péntek esti tájékoztatása szerint a nagy érdeklődés mellett zajló aukción sosem látott hazai rekordok születtek

Kondor Béla Műtücsök felbocsátása című képe 120 millió forintos leütésével megnégyszerezte a festő korábbi életműrekordját. A kép 75 millió forintról indulva kúszott fel a rekordösszegig – közölték.  

A tájékoztató idézi Kieselbach Tamás galériavezetőt, aki azt mondta, Kondor ezen műve kivételes ritkaság: „egy arany fényű ikon, csak a Darázskirályhoz mérhető, gyűjtőknek való főműve a kondori életműnek. Két évtizeddel ezelőtti felbukkanásakor is szenzációnak számított, ahogy ma is” – mutatott rá. A különleges ikon igazolta az előzetes várakozásokat, beleértve az online licitálók közötti párharcokat – közölte.

Keserü Ilona, a neoavantgárd világhírű képviselője Sírkövek 2. című, 1967-es képe 48 millióról szárnyalta túl az élő magyar festők eddigi árverési csúcsát, amelyet szintén egy Keserü-kép tartott 55 millió forint leütéssel, a Marilyn és a tenger. A most rekordot döntő Sírkövek 2. a festő legjellegzetesebb motívuma, a balatonudvari szív alakú sírkövek egyik legelső feldolgozása. 

Kieselbach Tamás szerint Keserü nagy, vörös-rózsaszín-narancs festménye léptékében és nyelvezetében is különleges kvalitású kulcsmű. A kép először jelent meg a műtárgypiacon, felbukkanása kivételes szenzáció

– hangsúlyozta.

Keserü egyik másik képe, az 1976-os Jelek (Lebegő formák) című festmény 8,5 millió forintról indulva kelt el 20 millióért

A galéria tájékoztatása szerint hazai életműrekordot döntött Kassák Lajos Egyesült Államokból hazakerült, 1958-as absztrakt alkotása, a Kompozíció #7, amely 42 millió forintról jutott 55 millióig. A festmény a legendás galériás, Denise René 1960-as kiállításáról került egy amerikai gyűjtőhöz, Singerhez Ohióba.

Kasák Lajos Kompozíció #7
Kasák Lajos Kompozíció #7 című festménye a Kieselbach Galéria első kortárs aukcióján a Budapest Marriott Hotelben. Fotó: MTI/Mohai Balázs

Életműrekordot döntött még Veszelszky Béla pointillista absztrakt főműve, a Tájkép (1959-60 körül), amely 24 millióról indulva érte el a 34 millió forintos csúcsot, míg Korga György Terelés című pop-art festménye 7 millióról indulva kelt el 16 millióért, így túl szárnyalta a festő eddigi hazai aukciós rekordját.  

Hortobágyi Endre 1995-ös Organikus kompozíciója szintén 24 millióról kúszott fel 30 millióig

Népszerű volt még a tételek között Bak Imre Carpaccio című festménye, amelyet 19 millió forintért vásároltak meg; nem sokkal mögötte ütötték le az árát, 18 millióért, Fajó János Ölelkező formák című művének. Ugyanennyiért kelt el Tandori Dezső költő gyűjteményéből Korniss Dezső 1953-as Orvvadász című festménye, amely ezzel az összeggel szintént életműrekordot döntött. 

Élénk licitemelkedés mellett talált gazdára Siskov Ludmil magyar-bolgár festőművész Asztronauták című festménye, amely 7 millió forintos kikiáltás árról indulva kelt el 17 millióért, El Kazovszkij A Kazovszkij ikonosztáz című képe 10 millió forintról jutott 16 millióig.  Maurer Dóra Laza fonat című 1986-os festménye 420 ezer forintról kúszott fel 2 millióra.

(MTI)

Százmillióért kelt el egy Rippl-Rónai-kép a Virág Judit Galéria árverésén

Szerző