Ez a nap
Titkosította a kormány a Budapest-Belgrád vasútépítés megvalósíthatósági tanulmányát
A fejlesztési minisztérium válaszaiból az derül ki, hogy a kínaiak semmiféle garanciát nem adtak arra, hogy használni is fogják a horribilis pénzért nekik felújított vasutat.
Tíz év múlva tudhatjuk csak meg, hogy valóban 2400 év alatt térül-e meg az a vasútfejlesztés, amivel a kínaiak kedvébe akart járni Orbán Viktor. A kormány ugyanis titkosította a megvalósíthatósági tanulmányt, mert az „döntést megalapozó adatnak minősül”.
Mesterházy Attila (MSZP) kérdezett rá írásban a fejlesztési minisztériumnál azokra a dolgokra, amíg erősen kétségessé teszik, hogy miért is kezd bele a kormány horribilis áron a Belgrád-Budapest vasútvonal magyarországi szakaszának felújításába. A 160 kilométeres vonal felújítása és egy második vágány kiépítése kamatostul 949 milliárd forintba kerül majd. A kínaiak számára fontos beruházásra a kínaiak adnak pénzt, és kínai cégek végezhetik majd el a munkát. A terv az, hogy a Pireuszba hajóval szállított kínai árut a Balkánon keresztül, Magyarországon át vasúttal szállítják minél gyorsabban tovább. Ez lenne a kínai áruk egyik útvonala.
„A kérdéseiben szereplő számok és az ön által felvetett megtérülési idő legfeljebb találgatásnak minősíthető, a sajtóban megjelent becslések minden alapot nélkülöznek” – válaszolta Fónagy János államtitkár. De akkor mi az igazság? Ez az, amit nem árul el a minisztérium nevében válaszoló államtitkár, ugyanis a kormány a megvalósíthatósági tanulmányt titkosította tíz évre.
Orbán szerint nem fontos, hogy megtérül-e a beruházás
Orbán Viktor a közrádióban azt mondta a megtérülésről: „hogy ez forintba hogyan térül meg, azt másodlagosnak tartom”.
A vasútfejlesztéssel járó egyetlen biztos bevétel a rajtunk keresztül átszállított vám lenne (magyarországi összeszerelőüzemek építéséről ugyanis nincs szó, pedig az valóban munkahelyteremtést jelentene). Ennek mértéke messze nem ellensúlyozza a beruházás gigantikus költségeit, ráadásul a kínaiak már az EU-tag Görögországban is levámolhatják az oda behajózott árukat.
Persze Mészáros Lőrincék most alapítottak egy vasutas céget.
(Forrás: 444)
Szerző
Friss
- Ujhelyi István: Viktorék ego-harca és sodródása sokezer milliárdunkba kerül!
- Ágoston László: várom Lévai Anikó videóját, amelyben elmondja, hogy egy ötgyermekes családapát nem kritizálhatok…
- Még egy magyar a Liverpoolban, Szoboszlai Dominik társat kapott
- Segítünk kitölteni a jövő heti 5-ös lottószelvényt
- Ezzel a ‘nyavajával’ pár hónapig együtt kell élnünk, készüljünk fel rá – A kánikulai betegségek és az Ő elviselésük…
- Lázár ‘nem tud hibázni’! Jóvoltából a lombkoronasétányról elhíresült Tasót miniszteri biztosként tartjuk el a továbbiakban
- Ezt kapd ki: itt a csillagjegyek szerinti flört-varázsige és flört-mágia – Ártani nem árthat….
- Ez már tiszta agybaj, amire egyetlen megoldás van: kormányváltás!
- A csontzene-kedvelő Orbán újra akcióban, csak az a baj, hogy Ő nem egy focista -bár az is ciki lenne-, hanem Magyarország miniszterelnöke
- Lázár beígérte, hogy utolsó fillérig kártalanítják a balatoni MÁV-összeomlás ‘áldozatait’