Ez a nap
Titkosította a kormány a Budapest-Belgrád vasútépítés megvalósíthatósági tanulmányát
A fejlesztési minisztérium válaszaiból az derül ki, hogy a kínaiak semmiféle garanciát nem adtak arra, hogy használni is fogják a horribilis pénzért nekik felújított vasutat.
Tíz év múlva tudhatjuk csak meg, hogy valóban 2400 év alatt térül-e meg az a vasútfejlesztés, amivel a kínaiak kedvébe akart járni Orbán Viktor. A kormány ugyanis titkosította a megvalósíthatósági tanulmányt, mert az „döntést megalapozó adatnak minősül”.
Mesterházy Attila (MSZP) kérdezett rá írásban a fejlesztési minisztériumnál azokra a dolgokra, amíg erősen kétségessé teszik, hogy miért is kezd bele a kormány horribilis áron a Belgrád-Budapest vasútvonal magyarországi szakaszának felújításába. A 160 kilométeres vonal felújítása és egy második vágány kiépítése kamatostul 949 milliárd forintba kerül majd. A kínaiak számára fontos beruházásra a kínaiak adnak pénzt, és kínai cégek végezhetik majd el a munkát. A terv az, hogy a Pireuszba hajóval szállított kínai árut a Balkánon keresztül, Magyarországon át vasúttal szállítják minél gyorsabban tovább. Ez lenne a kínai áruk egyik útvonala.
„A kérdéseiben szereplő számok és az ön által felvetett megtérülési idő legfeljebb találgatásnak minősíthető, a sajtóban megjelent becslések minden alapot nélkülöznek” – válaszolta Fónagy János államtitkár. De akkor mi az igazság? Ez az, amit nem árul el a minisztérium nevében válaszoló államtitkár, ugyanis a kormány a megvalósíthatósági tanulmányt titkosította tíz évre.
Orbán szerint nem fontos, hogy megtérül-e a beruházás
Orbán Viktor a közrádióban azt mondta a megtérülésről: „hogy ez forintba hogyan térül meg, azt másodlagosnak tartom”.
A vasútfejlesztéssel járó egyetlen biztos bevétel a rajtunk keresztül átszállított vám lenne (magyarországi összeszerelőüzemek építéséről ugyanis nincs szó, pedig az valóban munkahelyteremtést jelentene). Ennek mértéke messze nem ellensúlyozza a beruházás gigantikus költségeit, ráadásul a kínaiak már az EU-tag Görögországban is levámolhatják az oda behajózott árukat.
Persze Mészáros Lőrincék most alapítottak egy vasutas céget.
(Forrás: 444)
Szerző
Friss
- Pintérék pitlák bosszúja, amivel sikerülhetett pár választási Fidesz-százalékot bukni
- Orbán Viktor miniszterelnök úrnak – Budapest, Vár, Karmelita kolostor I. emelet, jobbra 1. ajtó
- ‘Jakupcsek elérte, hogy még nagyobb feszkó legyen az országban’ – kommentelék a szervezők közleményét
- ‘A szegények pápája volt, tanulhatna tőle emberséget, alázatot, szeretet, jóságot Orbán Viktor is’ – Ételosztás Debrecenben
- A DM, a Rossmann, a Müller és társaik Nagy miniszter árrés-stopos látókörében
- Simicskó István 32 év után 6-os ‘fokozatú’ mester lett
- Ujhelyi István: Orbán EU-val szembeni fideszes gengszter-forradalmának oka a személyes sértettsége
- Orbánék a ravatalnál – mi lehet -Juszt László szerint- a fotó mögött?
- Márciusban Dunakeszin, áprilisban Komáromban, májusban hol választják egetverő bátorsággal díszpolgárrá Szijjártót?
- Májusi pénzhoroszkóp: 6 csillagjegynek ‘perceken belül’ indulhat a habzsi-dőzsi!