Sport
Kategóriagyőzelem a Szilveszter Rallyn
Interjú Farkas Kálmán csapatvezetővel a 19. Szilveszter Rallye után. (A csapat tagjai Berényi László és Pap Tamás)

Hajóka: Hogyan készültetek az év utolsó és legnagyobb lélekszámú rally megmérettetésre?
F. Kálmán: Röviden vagy hosszan?
Hajóka: Röviden.
F. Kálmán: Sehogy!
Hajóka: Na, jó, és hosszabban?
F. Kálmán: Mindenképp menni szerettünk volna, mert hiányzik a légkör, és mégiscsak 250 csapat mutatja meg a tudását, ami ugye nem semmi. Az ADAM géppel, ahogy beálltunk a csarnokba Eger rally után, úgy álltunk fel a trélerre. Meg kellene mosni, és benzint cserélni, mondták, aztán annyiba maradtunk. A technikaira persze szépen megtakarítottuk ott a helyszínen! Hiszen egy Opel sosem kop-el! Ezzel a pénteki nap el is telt nagy nehezen. Még hátra volt két nap a háromból. Mert ugye, borzasztó sajnálatos, hogy három napra sikeredett ez a verseny.
Hajóka: Második nap hogyan tetszett?
F. Kálmán: Megtanultuk, hogy ha nincs megfelelő spéci gumid, ami fog egy kicsit a hideg, esős időben, akkor bizony jön a kiszámíthatatlan „HOPP-HOPP-HOPP”! De a legények lélekjelenléte, profizmusa sokat segített. Az első nap épségben beértek, szinte gond nélkül! Ekkor még 33db H7 kategóriás autó ért célba, és úgy gondolom, hogy a második hely nem is rossz kezdésnek.
Hajóka: Valóban előkelő, de hogyan jöttetek fel az első helyre?
F. Kálmán: A harmadik gyorson, még mindig második helyen álltunk, hanem a tartós feszített tempó meghozta az eredményt. Az időjárás is ráfordult a mi gumitípusunkra, így a negyedik gyorsnál már vezettük a H7-et. Mondhatom király érzés volt. Az ötödiken tartottuk a tempót, ami 18.5 mp-t jelentett. A hatodikon pedig ezt kellett beosztani, amiből nem sokat engedtünk, így biztonságos 13.6 mp maradt a végére, a hatodik gyors után. Magyarán megnyertük a H7 kategóriát.
Hajóka: És abszolútba?
F. Kálmán: A nagy géposztályok sarkába voltunk, ami azt jelenti, büszkék vagyunk a 22. helyre, mivel előttünk csak H8, H9, kategória tudott beférkőzni. Tegyük még hozzá, hogy 1.6 gépek között is a németeknél nem tudtunk dőlőre jutni a gyenge motorerő miatt.
Hajóka: Akkor van némi tervetek a jövőre nézve?
F. Kálmán: Bár most teljesen tanácstalanok vagyunk, mert a Holczer Gmbh. tagad!
Nem ezt ígérte, és az EB-s R2-esek szemre is erősebbek. Minden rendben, szerintük. Pedig majd 20 LE hiányzik a katalógusban ígértből. Ezt kellene valahogy megoldani. Remélem, tavaszig megoldjuk. Mert ugye a régi C2 ehhez képest bivaly erős, valamint a Peugeot is jóval izmosabb motort konstruált. Ha nem akarunk túlságosan lemaradni, valamit tennünk kell.
Hajóka: Sok sikert az Eger Rally-ig! Vagy látunk titeket addig Valahol?
F. Kálmán: Igen, abba az esetben, ha találnak megoldást a németek az ADAM-ra, és újra tesztelhetjük. Én bízom benne, hogy 1-2 LE-t össze tudnak kaparni!
Hajósi Miklós
Szerző
Friss
- Lázár János bilije – ‘Mi nem a bérünkért dolgozunk, hanem annak ellenére’
- Ha Revolut-ügyfél, akkor már tudja, de ha nem: azonnali hatállyal beszüntették kriptoszolgáltatását Magyarországon
- Kérésed asztrológusunknak parancs: friss, ropogós és itt olvasható a hétvégi horoszkóp
- Csillagjegyek és a hűség sorrendbe szedve
- Van arca hozzá: Áder János volt köztársasági elnök Kék bolygó alapítványa, mint pénz-szivattyú?
- Lázár újrázott: a Turul a mondavilágból eredően a magyar kultúra része, ezért marad – Na és a vonat-mizéria, az is marad?
- Magyar Péter vizes posztja Orbán Viktor mai rádiós észosztása után – A legaszályosabb évek 1900-tól napjainkig
- Ez már a médiahatóságnak is megfeküdte a gyomrát: a kormány túltolta a Voks 2025 „érzékenyítést”
- Orbán-betyár örök szerelmei: Nemzeti Sport, Akasztói Csárda, céges partedli és belül 100 fok, ja és a Piroska és a farkasos népi játék
- Péntek hajnaban is beomlott a MÁV