Sport
A fekete maszkos pilóta nyert Spielbergben
A pole pozícióból rajtoló Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője nyerte a Forma-1-es Osztrák Nagydíjat vasárnap, amely a koronavírus-járvány miatt csaknem négy hónapos csúszással kezdődő idény első futama volt.
Lewis Hamiltont, aki az időmérő edzésen másodikként zárt, röviddel a rajt előtt a versenybíróság háromhelyes rajtbüntetéssel sújtotta, mert nem lassított a kvalifikáció során sárga zászlós jelzés alatt.
A pole pozícióból startoló Bottas jól és viszonylag kényelmesen el tudott fordulni vezető helyen az első kanyarban, mögötte Max Verstappen (Red Bull) és Lando Norris (McLaren) küzdött egymással, őket pedig az egymással harcoló Albon és Hamilton követte. Bottas körről körre stabil előnyt épített ki magának, közben Norris két pozíciót vesztett, Verstappennek pedig műszaki hiba miatt fel kellett adnia a versenyt.
A kerékcserékhez közeledve Kevin Magnussen (Haas) kicsúszása után a versenyautó mentésének idejére a pályára hajtott a biztonsági autó, és ekkor a teljes mezőny letudta az első boxkiállását.
A Safety Car a 30. kör végén engedte útjára a mezőnyt
Bottas az élen maradt, mögötte sorrendben Hamilton és Albon száguldott, Sergio Perez (Racing Point) negyediknek jött fel Norris megelőzésével, Sebastian Vettel (Ferrari) pedig egy elhibázott féktáv és egy megforgás nyomán egészen a 15. helyig esett vissza.
Húsz körrel a leintés előtt a műszaki hiba miatt a pálya szélén leálló George Russell (Williams) autójának mentése miatt ismét bejött a Safety Car, ezekben a körökben néhányan újfent kereket cseréltek. Az újraindításkor Kimi Räikkönen Alfa Romeójának jobb első kereke leszakadt a célegyenesre fordulva, így azonnal visszajött a mezőny elé a biztonsági autó.
A versenyzőket az utolsó 10 körre engedte szabadon ismét a Safety Car
A sorrend Bottas, Hamilton, Albon volt a dobogós helyeken. A nagyobb tempót biztosító lágy gumikat használó Albon azonnal támadni kezdte a kemény keveréket használó Hamiltont, a kigyorsítás közben a Red Bull jobb hátsó és a Mercedes bal első kereke összeért, Albon megpördült, Hamilton viszont tovább tudott menni.
Bottas győzelmét a végén már semmi sem veszélyeztette, Hamilton még a leintés előtt büntetést kapott az Albonnal történt ütközés miatt, így a folyamatosan egyre feljebb kapaszkodó Charles Leclerc, valamint Norris kaparintotta meg a dobogó második és harmadik fokát. Norrisnak ez pályafutása első dobogós helyezése.
A verseny utáni eredményhirdetésnél az első három helyezett a biztonsági előírásnak megfelelően arcmaszkban állt fel a dobogóra.
Valtteri Bottas: Végig óriási nyomás alatt versenyeztem
„Az első biztonsági autós fázis még rendben volt, de az utolsónál már úgy voltam vele, hogy ne már, még egy! Az összes lehetőséget adott Lewisnak, hogy megelőzzön, ha egy kicsit hibázok. Gyors volt ma, de sikerült kontrollálni a versenyt. Jobban nem is kezdhettem volna a szezont. Oda kellett figyelnünk az autóra, szóval egy ponton aggódtam is, célba érkezünk-e, de szerencsére beértünk, és vezetjük a konstruktőri bajnokságot. Remek kezdés!”
Charles Leclerc: Egyáltalán nem számítottam erre
„Óriási meglepetés ez – de nagyon kellemes is! Mindent tökéletesen csináltunk ma, hogy második helyen érhettem célba. Persze szerencsénk volt Lewis büntetésével és a kiesőkkel, de ez volt a cél, hogy ki tudjuk használni a lehetőségeket, ha nincs meg a tempónk. Második lettem! Végtelenül elégedett vagyok, de még messze vagyunk attól, ahol lenni szeretnénk. Minden lehetséges, ezt a mentalitást kell megtartanunk. Fejben is erősnek kell lennünk, és akkor visszajutunk arra a szintre, ahol lenni szeretnénk. Nagyon agresszíven kezdtem a futamot, aztán jöttek a biztonsági autós szakaszok. Tudtam, hogy előbb-utóbb lehetőségem adódik majd. Lando egy kicsit lassított, és Sergio (Pérez) is néha, és azt is ki tudtam használni, amikor ők csatáztak. Agresszívek voltak, de élveztem a futam minden pillanatát.”
Lando Norris: Nem találom a szavakat!
„A futam egy-két pontján úgy éreztem, hibáztam, és ebből már semmi sem lesz. A végén majdnem Carlos (Sainz) is lehagyott, aztán megelőztem Pérezt, és most itt vagyok a dobogón! Mindent beleadtam, és a legjobbamat nyújtottam. Elképesztő utolsó körök voltak, ránk fér majd a pihenés. Nagyon büszke vagyok a csapatra, rengeteget dolgoztunk az előző év végétől mostanáig. Mindent megtettünk, és büszke vagyok, hogy a csapat tagja lehetek. Az utolsó körökben már tudtam, hogy Lewisnak büntetése van. Sokat nem tehettem, csak nyomtam a gázt, ahogy tudtam, de hátra is figyelnem kellett. Nem tudtam, pontosan, hol állok hozzá képest, de valahogy be kellett kerülnöm abba az ablakba. Mindent feltekertünk, és elképesztő volt az utolsó három kör. A lejtőn valóban száguldottam! Nagyon boldog vagyok, hogy itt lehetek a dobogón!”
A vb egy hét múlva, szintén a Red Bull Ringen, a Stájer Nagydíjjal folytatódik.
Osztrák Nagydíj, Spielberg
(71 kör, 306,452 km, a pontszerzők)
1. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:30.55.739 óra
2. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 2.700 másodperc hátrány
3. Lando Norris (brit, McLaren) 5.491 mp h.
4. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 5.689 mp h.
5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 8.903 mp h.
6. Sergio Perez (mexikói, Racing Point) 15.092 mp h.
7. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 16.682 mp h.
8. Esteban Ocon (francia, Renault) 17.456 mp h.
9. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 21.146 mp h.
10. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 24.545 mp h.
Forrás: M4 Sport/MTI
Szerző
Friss
- Médium-kereső, 10 biztos jel, hogy Te is az vagy-e….
- Kovács István vezetésével tiszta lap a Magyar Ökölvívó Szövetségnél – Teljes pénzügyi átvilágítás
- (Nagyon)kisnyugdíjasunknál elszakadt a cérna
- Kormány-segítség levélben ahhoz, hogy minél könnyebben kótyavetyélje el, amit nyugdíjas korára gyűjtött
- Lattmann Tamás: megint őrjöngve terjed a kamu idiotizmus – ha esetleg valaki tudni is akarja, miről beszél…
- Juszt László: bikfanyelvről magyarra fordított salátatörvény
- Csányi Sándor a Puskás Múzeum megnyitóján: eddig Puskás volt a legismertebb magyar, manapság Orbán az…
- Lakásgaléria, kiállítás… Amigó
- Magyar György: karambolhoz vezet, ha szembe megyünk az uniós forgalommal
- Rácz András: amikor a tézisfüzet készült, Orbán Balázs éppen könyvbemutatóra utazott a Felvidékre