Budapesti hétköznapok
Interaktívan tükröződő szobrok a Corvin Sétányon
Magyarországon egyedülálló, tükröződő szoborcsoportot állítottak fel a fővárosi Corvin Sétányon. A művek fémes felülete interaktív módon teremt kapcsolatot a járókelőkkel.
Mikus Áron Triptichon és Dual című kortárs alkotásai a Corvin Technology Park irodaház udvarán szemlélhetők meg. A tükörfényes, dúr alumínium művek anyagválasztásban, forma- és felületkezelésükben is szakítanak a tradicionális szobrászati elemekkel.
Mint írták, a térplasztikák megvalósításánál az öntészeti feladatok jelentős fizikai kihívást jelentettek. A megformáláshoz többek között három tonna homokra, négy tonna alumíniumra és háromezer csiszolópapírra volt szükség.
A műhelymunka során elkészült, már részben fényesre csiszolt fő elemeket sérülésmentesen kellett a helyszínre szállítani
A polírozás a helyszíni összehegesztés után a Corvin Sétányon folytatódott, lépésről-lépésre, mivel a tükörrel majdnem teljesen megegyező fényvisszaverő képesség elérése volt a cél. A kívánt felület eléréséhez tizenegy szakember egy heti összehangolt munkájára volt szükség.
„A szinte szemkápráztató tükröződés meghatározó eleme a szoborcsoportnak, mivel ezáltal az alkotásokon megjelennek a szomszédos épületek, az emberek és a közvetlen környezet. Így a Triptichon és a Dual eggyé válik annak látványával, mégis sajátos módon formálják azt” – idézte a kommüniké Mikus Áront.
A három lábon álló Triptichon című művet a Futureal-csoport és a Magyar Képzőművészeti Egyetem fiatal művészek számára közzétett közös pályázatán huszonkét pályamű közül választották ki.
A versenyen a művészeti felsőoktatási intézmény hallgatóitól, illetve diplomásaitól olyan kiemelkedő műalkotás létrehozását várták, amely hangsúlyos részévé válik a modern sétánynak, ugyanakkor eredeti és interaktív módon vonja be a járókelőket.
A három méter magas, közel 6 méter széles és több mint 9 méter hosszú szobor közelében, a Corvin Technology Park bejáratánál állították fel a Dual című második munkát.
A három méterrel rövidebb testvérszobor az első alkotás formavilágát követi
„A Triptichon és a Dual forma- és felületkezelése révén bensőséges teret alakítanak ki, ami szinte a művek részévé emeli a közönségét” – fogalmazott Radványi Gábor, a Futureal főépítésze.
(MTI)
Szerző
Friss
- Fülöp Attila közszolga Magyar Péternek: „képviselői látogatására a jövőben nem tartunk igényt, és nem biztosítunk rá lehetőséget”
- Harcba száll a Jobbik a mandátumért Óbudán – Programalapú kampány a cél
- Cáfolhatatlannak tűnő dokumentumokat hozott nyilvánosságra a Bloomberg arról, hogy Putyin politikai gyilkosságokat rendelt meg
- Szanyi Tibor: ahová a pénz megy, ott zajlik a politika
- Tűzhalál Komárom-Esztergom megyében
- Hadházy: én hülye vonattal akartam hazamenni Szekszárdra – Késő esti fagyoskodás Kelenföldön – Frissítve!
- Orbán Trumpra várva: „…Már csak két hónap, és akkor hirtelen be fog köszönteni a hajnal…”
- Asztrológusunk már tudja, melyik 3 csillagjegynek lesz csodás karácsonya – Téged érdekel?
- Rácz András: úgy tűnik, hogy Orbán Balázs doktorija egy beosztottja gépén készült
- Nemzetek Ligája: török-magyar osztályozó – Bizakodjunk, hogy nem ez lesz az új Mohács