Ez a nap
Három kereskedelmi médiaszolgáltató is közzétenne politikai reklámokat a kampányban
Az alaptörvény rögzíti, hogy a demokratikus közvélemény kialakulásához választási kampányidőszakban szükséges megfelelő tájékoztatás érdekében politikai reklám kizárólag ellenérték nélkül, az esélyegyenlőséget biztosító feltételek mellett közölhető.
[mnky_ads id=”10551
A politikai reklám műsorideje 300 perc
A választási eljárásról szóló törvény (Ve.) részletezi ezt a szabályt és különbséget tesz a politikai hirdetés, illetve a politikai reklám között: a jogszabály politikai hirdetésnek nevezi az ellenérték fejében, valamely jelölőszervezet vagy független jelölt népszerűsítését szolgáló és támogatásra ösztönző, sajtótermékben (illetve az interneten és moziban) közzétett tartalmat.
A politikai reklám – amelynek célja ugyancsak a jelöltek, jelölőszervezetek népszerűsítése – televízióban, rádióban jelenhet meg.
A politikai reklám műsoridejét a közszolgálati médiaszolgáltatónál – a Duna Médiaszolgáltató Zrt.-nél – a törvény 300 percben állapította meg. Ezt az időtartamot az országos listát állító jelölőszervezetek között egyenlő arányban kellett felosztani. A politikai reklámokat a közszolgálati médiaszolgáltató legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal rendelkező médiaszolgáltatásában kell közzétenni.
Az ATV és az RTL Klub beszállt
A nem közszolgálati médiaszolgáltatók nem kötelesek ilyen jellegű politikai reklámot sugározni, de vállalhatják azt. A jogszabály szerint amennyiben a közszolgálatinak nem minősülő, országosan elérhető lineáris médiaszolgáltatást nyújtó szolgáltatók biztosítani kívánják politikai reklám közzétételének lehetőségét, ezt kötelesek közölni a NVB-vel.
A nem közszolgálati médiaszolgáltatóknak szombat 16 óráig volt lehetőségük ilyen bejelentést tenni. Az NVB-hez a határidő lejártáig két kereskedelmi médiaszolgáltató is bejelentkezett. Az NVI tájékoztatása szerint határidőig a televíziók közül az ATV Zrt. és az RTL Klub jelentette be, hogy politikai reklámokat tenne közzé a kampányban. Mindkét médiaszolgáltató 300 percben jelölte meg a közzététel összes időtartamát, a pártlistát állító jelölő szervezetek részére 235-235 percet, a nemzetiségi listát állító jelölőszervezetek részére 65-65 percet biztosítanak.
Továbbá a határidő lejárta előtt jelezte az NVB-nek az Advenio Zrt. is, hogy három rádiójában (Class FM, Class FM #HU és Class FM #UK) kíván a kampányban politikai reklámot sugározni. A médiaszolgáltató azt jelezte az NVB-nek, hogy csatornánként 1450 percben kíván politikai reklámot sugározni, ebből 1147 percet biztosít a pártlistát állító jelölőszervezeteknek és 303 percet a nemzetiségi listát állító jelölőszervezeteknek. (A Class FM műsorát az interneten sugározza.)
Csak egyenlő feltételekkel
Ez azt jelenti, hogy az országgyűlési választás kampányában politikai reklámot a közszolgálati műsorszolgáltatón kívül kereskedelmi csatornákon is láthatnak a választópolgárok.
A Ve. szerint a nem közszolgálati médiaszolgáltató egyenlő feltételek mellett teheti közzé a jelöltet, illetve listát állító jelölőszervezetek és a független jelöltek politikai reklámjait, közös jelölt, illetve közös lista esetén a jelölőszervezetek együttesen jogosultak a politikai reklám megrendelésére.
A politikai reklámhoz véleményt, értékelő magyarázatot fűzni tilos. A politikai reklám közzétételéért a médiaszolgáltató ellenszolgáltatást nem kérhet, és nem fogadhat el.
(Forrás: MTI)
Szerző
Friss
- Árvíz után a világ – Ezt kell tenni, ha levonul a víz
- Leáll a Telekom – Fontos tennivalók várják az ügyfeleket
- Lévai Anikót „gátonhagyták” – Nem irigyeljük a sofőrt…..
- Ön szerint Putyin minisztere Szijjártó-nézőbe jött, vagy fricskát mutatva szövetségeseinknek, az EU-ba?
- Még jó, hogy Orbán kitalálta a TAO-t, különben mi lenne a Mészáros-féle Felcsúti focistaképzővel – 43-an támogatták adójuk egy százalékával
- Közlöny van róla: 130 pontos Orbán-lista arról, amire nem ad pénzt a regnáló kormány
- Magyar György: ügyvédként az airbnb ellen és mellette is tudnék érvelni attól függően, ki a megbízóm
- OTP számlatulajdonosok figyelem, leállás lesz a hétvégén a banknál
- Jó hír érkezett a koronavírus frontról
- Gábor György elővezetésében: Lehel kürtjétől a sófárig, avagy Augsburgtól a zsidó újévig