Kerítésen innen
A kormánynak továbbra is fáj a foga a Ferihegyi repülőtérre
A kormány stratégiai célkitűzése, hogy a repülőteret állami vagy magyar nemzeti érdekkörbe vegye.
Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér környékén élők életminősége javításának érdekében interpellálta Lázár János építési és közlekedési minisztert.
A kormány semmilyen bővítési engedélyt nem adott meg a repülőtérnek
A képviselőnő azt mondta, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren környezetében élők panaszkodnak a zajterhelés és a légszennyezés miatt, ráadásul már a távolabbi fővárosi kerületekből is érkeznek panaszok. Emellett a túlterjeszkedő repülőtér komoly gazdasági károkat is okoz, mert az ott található ingatlanok elértéktelenednek – tette hozzá.
A repülőtér megnövekedett forgalmát sem a főváros, sem a környékbeli települések nem bírják el – jelentette ki.
A képviselő azt kérdezte, mit tesz a kormány annak érdekében, hogy a repülőtér környezetében és a távolabb eső területeken is javuljon az emberek életminősége?
Lázár János építési és közlekedési miniszter azt felelte, hogy a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér az egyetlen olyan repülőterünk, ami gazdasági szempontból az ország számára kiemelt előnyt hordozhat magában.
A kormány stratégiai célkitűzése, hogy a repülőteret állami vagy magyar nemzeti érdekkörbe vegye
Felhívta a figyelmet, hogy a kormány semmilyen bővítési engedélyt nem adott meg a repülőtérnek. Arra is kitért, hogy a kabinet mindent megtesz a zajterhelés csökkentésének érdekében, de ennek két objektív akadálya is van, a Magyarországon és Budapest környékén általános szélirány, illetve a kifutópályák elhelyezkedése.
A kormány 2019-ben kezdte ezügyben a legfontosabb programot, amit 2022-ben kiegészített, mert a repülőtérrel közösen nyílászáró-korszerűsítési és szigetelési programot indított a környéken élők számára – emlékeztetett.
A képviselő nem fogadta el a választ.
Július végén távozik a Budapest Airport vezérigazgatója
Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója július végén távozik a vállalat éléről, augusztustól a Calgary Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Calgary Airport Authority elnök-vezérigazgatói posztját tölti be Kanadában – közölte a Budapest Airport Zrt. hétfőn az MTI-vel.
Chris Dinsdale 2015 óta pénzügyi igazgatóként, később emellett vezérigazgató-helyettesként, 2021 óta pedig vezérigazgatóként dolgozott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető vállalatnál. Nagy szerepet játszott abban, hogy a repülőtér többször is elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” elismerést, valamint a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) által épp hétfőn bejelentett „Európa legjobb repülőtere” díjat. Chris Dinsdale munkája nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy a repülőtér a magyar turizmus zászlóshajójává és Magyarország méltó kapujává fejlődött – olvasható a társaság közleményében.
A Budapest Airport tulajdonosai hamarosan tájékoztatást adnak az új vezérigazgató személyéről.
Európa legjobbja a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Az utasok véleménye alapján a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérlett a legjobb európai repülőtér a 15-25 milliós utasforgalmat bonyolítók között, jelentette be a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (Airports Council International, ACI). Ez az egyik legrangosabb elismerés, amelyet repülőtér kaphat.
Az ACI minden évben több mint 30 teljesítménymutatót vizsgáló felméréssel térképezi fel világszerte 400 nemzetközi repülőtér szolgáltatásainak minőségét. Ez alapján tavaly minden negyedévben kimagasló eredményt ért el a budapesti repülőtér; a pontszámok minden korábbi értéket és a régiós versenytársak pontjait is túlszárnyalták. Az utasok általános elégedettségi szintje egész évben ötös skálán 4 pontot meghaladó értéken állt, és jelentősen magasabb volt, mint a legforgalmasabb 2019-es évben.
100 milliárdos fejlesztés
A Budapest Airport által az elmúlt 4 évben végzett fejlesztések értéke 2022 év végére elérte a 90 milliárd forintot, 2023 tavaszára pedig a 100 milliárdot is meghaladja majd. A fejlesztések között kapacitásbővítő, infrastrukturális, fenntarthatósági és egyéb, utasélményt növelő beruházások is találhatók.
Felidézték azt is, hogy a Budapest Airport tavaly zsinórban kilencedszer nyerte el a Skytrax Kelet-Európa legjobb repülőtere díját, az utóbbi évek fejlesztései nyomán pedig a repülőtér a Családbarát Hely tanúsító védjegyet is megkapta. Tavaly rangos elismerésben részesült a cargo üzletág is, amikor elnyerte az Air Cargo News Awards Az év cargo repülőtere díját, lekörözve Szingapúrt, Brüsszelt és Liége-t.
A Budapest Airport továbbra is tagja annak a 34 repülőtérből álló nemzetközi elit csapatnak, amely karbonsemlegesen működik, ezen kívül a vállalat fenntarthatósági törekvései kiérdemelték az Effekt 2030 Zöld egyensúly kategóriájának 2. helyét és a Deloitte Zöld Béka díját is.
A Budapest Airport marketing tevékenységét a World Routes Marketing Awards Legjobb légitársasági marketing díja is elismerte, a társaság kommunikációs tevékenységét pedig 2020-ban az Eventiada IPRA Golden World Awards Legjobb reputációmenedzsment díja igazolta vissza. Munkáltatóként az Investors In People aranyfokozatú minősítését tudhatja magáénak a vállalat, sőt, a szervezet által megmérettetett cégek közül a világ 7 legjobb munkaadója közé is bekerült – sorolta a reptérüzemeltető közleménye.
Ha meg is szakad Orbán szíve akkor is alighanem le kell mondania a Budapest Airportról
Szerző
Friss
- A jövő már ismert, a holnap még nem – Orbán szerint a világ
- „Ide figyeljenek emberek!” – Elmarasztaló ítélet egy meg nem törtét cselekmény után
- Óvodabezárási hullám Csepelen
- Már megint naivságunk áldozatai lettünk: felkészültek az illetékesek a havazásra
- Barátság-horoszkóp itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek