Connect with us

Bulvár

Súlyos áramütés, ki a hibás

Megosztás

A Komáromi vasútállomáson történt súlyos áramütés felelőseit még keresik.

Published

on

Megosztás

Mindenki tudja, hogy vannak fokozottan veszélyes munkahelyek, ezek között is a képzeletbeli dobogón végezhetne a villanyszerelés. Az áramütések legtöbbször, vagy a megrendelő, vagy a munkavállaló hanyagságára követhető vissza. bűnös mindig van, de nem mindig deríthető ki a személye. A Komáromi vasútállomáson történt súlyos áramütés felelőseit még keresik.

Kevés volt a védelem

Már elhagyhatták az intenzív osztályt azok a szerelők, akiket két hete áramütés ért munka közben a komáromi vasútállomáson. A segítségükre siető mentősök is megsérültek. A szakszervezet olyan eszköz beszerzését sürgeti, amivel szerintük az ilyen balesetek elkerülhetők lennének. A MÁV úgy reagált: mindent megtesz, hogy biztosítsa a megfelelő védőruhákat és eszközöket. A szakszervezet szeretné, ha a MÁV úgynevezett térerő-érzékelő eszközöket szerezne be, hogy a hasonló baleseteket elkerüljék.

A vihar a hibás?

A komáromi pályaudvaron két hete a vihar leszakította a felsővezetéket, a hibát javító szerelőt pedig megrázta az áram. Egyik társa segíteni próbált neki, ekkor áramütés érte őt is. Azt, hogy pontosan mi történt és ki hibázhatott, még vizsgálják. Mindkettejüket kórházba vitték, életveszélyes sérüléseket szenvedtek.

Sérült mentősök

Még a mentésben részt vevő mentősök is könnyebben megsérültek, hogy pontosan hogyan, arról nem adott tájékoztatást a mentőszolgálat. Az RTL híradó információi szerint nem áramütés érte őket. 

A sérült szerelők ezen a héten hagyhatták el az intenzív osztályt. Egyikük már haza is mehetett a kórházból.

A MÁV mossa kezeit

A MÁV a híradó megkeresésére azt írta: különös figyelmet fordítanak a balesetek megelőzésére, a megfelelő védőruhák és eszközök biztosítására, főként azok esetében, akik a karbantartásokon, műszaki hibák elhárításán dolgoznak. Hozzátették: az eszköz alkalmazhatóságát vizsgálják.

A szakszervezet szerint a vasútnál sokkal több pénzt kellene költeni karbantartásra is. 

MÁV-vállrándítás az Európai Unió bíróságának ítéletére

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük