Pár nappal a BZ motorvonat által okozott, utasok sérülésével járó hodászi baleset után, máris megszületett a döntés a MÁV-Startnál és a megrendelő Lázár-minisztériumnál. Az esetet újabb vasúti mellékvonalak bezárására használják ürügyül.
„Hamar-döntés”
A bezárásra ítélt vonalak teljes listáját itt találják
Döbbenetesnek tartjuk, írja a döntést elsőkét ismertető Közlekedő tömeg csoport, hogy a Gyurcsány- és Bajnai-kormányok által levezényelt vonalbezárási hullám után tizenöt évvel még mindig vasútvonalak bezárásában látja a jövőt az elődeihez hasonlóan csak megszorításokban gondolkozni képes Kormány.
Előkészületek nélkül a lehetőségre rácsavarodbva
Ahogy döbbenetes az is, folytatódik a közlemény, hogy ismét sunyi módon, néhány nap alatt tervezik átverni a regionális vasúti közlekedés jelentős részének felszámolását – minderre láthatóan kiváló ürügyet szolgáltatott a hodászi baleset.
Nem a vonal-megszüntetések fogják megoldani a MÁV gondjait
Noha jól ismert, hogy mellékvonalak bezárásával aligha enyhíthetőek a MÁV-csoport problémái és akut járműhiánya: az említett vonalak bezárásával kevesebb, mint tíz jármű szabadul fel az egész országban. A MÁV dízelüzemű vonalait érintő krízis megoldása egyszerű lenne: a pályaállapotok javítása bontott anyagból, és a járműállomány rendbe hozása karbantartással és használt járművek beszerzésével a fővonali projektekhez képest századannyi forrásból megvalósítható. Nem pénzkérdésről van tehát szó, kizárólag a döntéshozói elköteleződés hiányzik.
-fejeződik be a közlemény.
Ez történt a hodászi „viszonylaton”
A Debrecenből Fehérgyarmatra 11:13-kor elindult személyvonat (6314) Hodász állomástól nem közlekedik tovább, helyette pótlóbusz közlekedik Fehérgyarmatig. A Bz motorvonat hűtővize – feltehetően műszaki hiba miatt – felforrt. A tartályból kiáramló gőz több utasnak égési sérülést okozott, őket a kiérkezett mentők ellátták-adta hírül a MÁVINFORM
–írtuk meg négy napja „Legatyásodott, ezért ócska és veszélyes a MÁV? – Újabb vasúti baleset: több utas megégett” című cikkünkben.