Banánköztársaság
In memoriam Újszeged – Makó – Mezőhegyes
Az országban tíz vasútvonalon szűnik meg a vasúti közlekedés augusztus 1-től, melyek között ott található a 121-es jelű, vagyis a Mezőhegyes–Újszeged vonal is
Pár nappal az egyik Bz motorvonat ismert hodászi balesete után, mely utasok sérülését okozta, a MÁV-Startnál és a megrendelő Építési és Közlekedési Minisztériumnál döntés született mellékvonalak bezárásáról.

Az országban tíz vasútvonalon szűnik meg a vasúti közlekedés augusztus 1-től, melyek között ott található a 121-es jelű, vagyis a Mezőhegyes–Újszeged vonal is
„Bár lényegében a második világháború pusztítása óta szó van róla, máig nem épült újjá a szegedi Tisza-híd, így Arad felé ez a kapcsolat valószínűleg most, a vonalbezárások révén végleg a ködbe vész” – véli Vitézy Dávid, aki tavaly novemberig volt közlekedési államtitkár.
Vitézy vasárnapi Facebook-posztjában azt írta, hogy a mai Magyarországon belül is jelentős, például Szeged vagy Miskolc körüli elővárosi potenciállal bíró vasútvonalakat, Tiszafüred, Komló vagy Makó vasúti kapcsolatát szünteti meg a közlekedési tárca augusztus 1-jével, amikor a 121-es számú, Újszegedet Mezőhegyessel összekötő vasútvonal is megszűnik, vagyis egy ún. „módváltás”-sal síneken közlekedő dízelmozdonyok helyett ezentúl országúton haladó autóbuszok járnak majd.
1997. október 29-én este Újszegedről utaztam haza Magyarcsanádra
A vonat pontos indulására nem emlékszem, de ezzel párhuzamosan az Üllői úton 20 órakor megkezdőtt a Magyarország-Jugoszlávia válogatott labdarúgó-mérkőzés.
Nálam volt egy mini fülbedugós rádió, azon hallgattam a közvetítést.
Érdekesség, hogy az akkor induló TV2 közvetítette a mérkőzést, ám amolyan Szepesi-módra a rádió kommentátor Török Laci hangját vették kölcsön.
Branko Brnović már a második percben 11 méterről egy „esernyő góllal” bevette Sáfár Szabolcs kapuját, négy perccel később egy jugoszláv szöglet után Miroslav Dukic fejel stukkolt a hálóba (0-2). A 10. minutumban Dejan Savicevic a 16-oson belül melel levette a labdát, majd egy csel után a kapu jobb oldalába helyezett (0-3).
Mire Deszkre értünk Predrag Mijatovic is betalált, a a rövid bal felső sarkot lőtte ki (0-4).
Jött a kalauz és kérdezte, hogy állunk. Kisszombor megállónál Mijatovic már duplázott.
Makón vesztegeltünk, amikor a félidőben az Üllői úton már 0-5 volt az állás, mire Magyarcsanádon leszálltam Mijatovic már mesterhármasnál járt.
Otthon még elkaptam a tévében Illés Béla szépítő találatát.
Amikor a 6:3-as évszázad mérkőzésének visszavágóját 1954-ben a Népstadionban lejátszották (7-1), akkor járt a mondás, hogy az angolok egy hétre jöttek és 7-1-gyel mentek haza.
1997-ben a jugoszlávok ezt megfordították…
Huszonhat évvel később pedig megszűnt a vonatközlekedés Újszeged és Mezőhegyes között.

Szerző
Friss
- Politikusok egymás közt 2025 Magyarországán: ‘annyira ócska válasz lett ez, hogy az még Önhöz is méltatlan – pedig ez a léc eleve nincs túl magasan’
- Lázár György: Palladino USA-ügyvivő már be is nyújtotta a számlát…? – Trump azt követeli, hogy….
- Feketelista infó: 517 ezerre nőtt a bankoknak hosszasan tartozók száma
- Parlamenti államtitkár: ‘Brüsszel Péter’ és Kollár Kinga küldte ide a LIBE bizottságot – Lánczi Tamás ráerősítésével
- Nem csak Bohár ‘lódít’, Orbán Viktortól sem áll távol a ‘nagyotmondás’ – most sem….
- A legerősebb demokrácia, avagy mi már Trump voltunk, amikor Trump még nem is volt
- Ha járna-kelne, vagy vásárolgatna a hosszú hétvégén – Húsvéti erősítéssel készül a MÁV-csoport
- Magyar Péter Bohár Dánielnek: vége van, elvtársak. Vége van
- Lemondott a Hadházy-féle hídfoglalást engedélyező kúriai bíró – Sztálin elvtárs kéjesen nyújtózik egyet odalent
- Billegő időjárás előrejelzés húsvétra