Kerítésen túl
Azok figyelmébe, akik Huxitot emlegetnek! – A Brexit legújabb átka
London polgármestere: káosz lesz, a Brexit miatt, ha a kormány nem készül fel az új EU-határregisztrációs rendszerre. Sadiq Khan londoni polgármester szerint káoszba fulladhat az utasforgalom ellenőrzése a londoni határátléptető pontokon, ha a brit kormány nem készül fel a várhatóan ősszel érvénybe lépő új Európai Határregisztrációs Rendszerre (Entry/Exit System, EES).
Eurostar szuperexpresszek
A londoni városháza által ismertetett szombati nyilatkozatában a munkáspárti polgármester kijelentette: a legnagyobb felfordulás a londoni St. Pancras pályaudvaron várható, innen indulnak ugyanis a brit fővárost Párizzsal, Brüsszellel és több más európai célállomással összekötő Eurostar szuperexpresszek. Khan szerint az EES-rendszer bevezetése után a pályaudvaron hatalmas sorok alakulhatnak ki csúcsidőszakokban a brit EU-tagság megszűnésének (Brexit) egyenes következményeként, és a konzervatív párti kormány nem háríthatja el felelősségét ebben az ügyben. Tavaly 18,6 millióan utaztak a Eurostar expresszvonatokon, 22 százalékkal többen, mint 2022-ben.
Az EES-mechanizmus a tervek szerint – többszöri halasztás után – októberben lép hatályba, és előírja az Európai Unió területére kívülről belépőknek az előzetes regisztrációt, egyebek mellett fotó és biometrikus útiokmányadatok beterjesztését. A brit EU-tagság négy évvel ezelőtt megszűnt, így az EES-rendszer előírásai a jelen állapot szerint külső országként Nagy-Britanniára is vonatkoznak.
Mi vár Doverre
Az EES-rendszer várható nagy-britanniai következményeire nemrégiben brit turisztikai, hajózási és közigazgatási szervezetek is figyelmeztették a brit kormányt összehangolt, együtt beterjesztett tanulmányaikban. A délkelet-angliai Kent megye tanácsa – amelynek hatáskörébe tartozik Dover, a világ legforgalmasabb teher- és kompkikötője – azt emelte ki, hogy a legrosszabb, de „az észszerűség határain belül maradó” forgatókönyvek 14 órás várakozást sem zárnak ki a doveri kikötő és a kontinens közötti turistaforgalomban. A Nagy-Britanniát és a kontinenst összekötő vasúti Csatorna-alagút üzemeltetője, a Getlink azt hangsúlyozta tanulmányában, hogy becslése szerint a biometrikus adatok felvételével járó regisztráció minden egyes utas esetében 5-7 perccel hosszabbítja meg a határátlépési procedúrát.
Az emiatt várható halmozott késések illusztrálására a Getlink hangsúlyozta: a Csatorna-alagútban közlekedő személyautó- és teherjármű-szállító vonatokon évente tízmillió utas és 1,6 millió kamion kel át, és a vasúti alagút az EU és Nagy-Britannia kereskedelmi forgalmának 26 százalékát bonyolítja le.
Szerző
Friss
- Magyar: ne ijedjenek meg, nem M. Lőrinc és T. István érdekeltségei kerültek veszélybe, hanem az óvodák, iskolák és kórházak felújítása
- 2023-ban 1,2 milliárd 1.200 millió- hiányzott a Fidesz-pártkasszából – Ki a hitelező és mi a biztosíték?
- „A vietnámi háborút Karácsony dédnagyapja indította el…” – Cirka ennyire igaz a főpolgármester szerint a Szentkirályi-klipsorozat
- Kiszivárgott a lebutított narancssárga mesterterv, avagy porszem került a Fidesz-gépezetbe
- Cannes-i kitekintő, indul a show – Mesterkurzus Meryl Streeppel
- Hiába beszél nekik (is) Pellegrini elnök – Orbán Viktor és társai a szégyenletes úton
- Eljárás a Meta ellen az EU-ban, a kiskorúak védelmében
- Fantasztikus kirúgott/kilépett tanár-végzős diák találkozó a Radnótiban
- Életfogytiglan – A „harmadik csapás,” ítélet a magyar pedofilnak
- Már többet tudnuk az amerikai elökjelölti-vitáról, mit a budapesti főpolgármester-jelöltiről