Connect with us

Kerítésen innen

Rendkívüli Nagy Márton szájából: visszaszereztük, újra magyar kézben a reptér

Rendkívüli Nagy Márton szájából: -vagy nem is annyira- visszaszereztük, újra magyar kézben a reptér
Megosztás

„Több mint egy éves intenzív tárgyalássorozatot követően 2024. június 6-án aláírásra került a Budapest Airport Zrt. adásvételi szerződése. Ezzel a tranzakció lezárult, így közel 20 év után újra nemzeti többségi tulajdonba került a reptér” – fogalmazott Nagy Márton, majd kiemelte: „A Gyurcsány-kormány 2005-ben elkótyavetyélte ezt a nemzeti kincset, hiszen az állam számára rendkívül előnytelen vagyonkezelési szerződést kötött.”

80 százalék

A Budapest Airport Zrt. visszavásárlása a rendszerváltás utáni időszak legösszetettebb és legnagyobb értékű gazdasági tranzakciója

-emlékeztetett az NGM. A tárgyalások a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. és VINCI Airports részéről két körben zajlottak. Az üzletkötés ugyanis egy nemzetközi eladói körrel történt, amelyet az AviAlliance, a GIC és a CDPQ alkottak. Másfelől a tranzakció zárásához a repteret finanszírozó nemzetközi hitelezői körrel is megállapodást sikerült kötni. Az adásvételi tranzakció közép-európai viszonylatban is rekord méretet képvisel.

A visszavásárlás rendkívül bonyolult feladat volt, hiszen míg a repteret eladni könnyű, addig visszavásárolni nehéz.

– közölték.

A vételár 3,1 milliárd euró

A csütörtöki megállapodásnak köszönhetően vételár arányosan a Magyar Állam 80 százalékos tulajdonrészt szerez a Budapest Airport Zrt.-ben, a francia társbefektető VINCI pedig 20 százalékot, írja a közlemény.

A vételár 3,1 milliárd euró, vagyis több mint 1200 milliárd forint, a hitelezői konzorciummal történt sikeres megállapodással pedig a korábbi tulajdonosok által felvett 1,44 milliárd eurónyi hitel került meghosszabbításra.

A magyar állam tavaly szeptemberben tett vételi ajánlatot a Budapest Airport megvásárlására, de akkor még csak 51 százalékát szerették volna megvenni. Orbán Viktor decemberben arról beszélt, hogy bármelyik nap megtörténhet a megállapodás, csak technikai részletek vannak hátra. Ehhez végül fél év kellett. Áprilisban ezt a miniszterelnök ismét elmondta a parlamentben.

A Megafon bekészített öröme

Deák Dániel, a megmondó, a közlemény megjelenésével egyidőben:

Bohár Dániel sem maradt le:

A hozzászólásokból…

„Index: A kormány a Hochtief Csoportnak adja el a Budapest Airport Zrt.-ben lévő kisebbségi részesedését (25%). A kisebbségi részvények eladási értéke nagyságrendileg 36,6 milliárd forint – közölte pénteken a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). 2011.06.10. Ki is volt akkor kormányon?! És mennyiért vette meg a kormány a 80%-ot? 1200 milliárd forint…? micsoda üzlet… elegem volt az Orbán-Gyurcsány rendszerből..”

„De tanárok fizetésemelésére az EU-ra kellett várni, sőt a voda is belefért”

„Már csak egy dolog van hátra, legye újra Magyar légitársaság!! Csak így tovább”

„De jó akkor mostmár Lőrincéknek termel ez is?”

„És az mit jelent a magyaroknak ?Olcsobban tudnak külföldre repülni?”

„Miénk itt a (rep)tér!”

„De vajon az államé vagy pedig valakié aki barát vagy rokon?”

Csak úgy….

Azt senki nem kérdezi és persze a kormánymegszólalók sem beszélnek róla, hogy amíg nem tudja a regnáló normálisan üzemeltetni a korházakat, az iskolákat, úgy egyáltalán a normális életünket, addig nem kell horribilis kölcsönt felvéve Vodafone-t, repülőteret, hadászati cuccokat vásárolni. Lehet, hogy demagóg, de az életünk a tét!

Szerző