Connect with us

Blogbazár

Perintfalvi Rita: szeretnék minden egyházfit némi önmérsékletre inteni

Perintfalvi Rita lerántotta a leplet Bese Gergőről
Megosztás

A kalocsai érsek az olimpia megnyitóját elitélő nyilatkozata megszólalásra késztette Perintfalvi Rita teológust is, aki különvéleményt jelentett be a kérdésben.

„Hol látható a képen Jézus?”

Miután a kalocsai érsek is megszólalt a szerinte az eucharisztiát gyalázó élőkép miatt, szeretnék minden egyházfit némi önmérsékletre inteni és arra, hogy vegyen a kezébe egy művészettörténet könyvet vagy csak használja a google akadémiát és nézzen már kicsit utána, hogy mit is lát a képen?!

-kezdte bejegyzését Perintfalvi Rita, majd ironikus hangvételre váltott:

Vagy ha ez fárasztó cselekedet számukra, akkor szimplán csak nyissák ki a szemüket és higgadtan válaszoljanak egy egyszerű kérdésre: hol látható a képen Jézus? A kék törpeformájú figura lenne, aki az asztalon fetreng és néha majdnem kivillan a micsodája? Vagy a telt alkatú nőnek tűnő figura lenne-e, akinek sokan glóriát látnak a feje körül? Segítek. Egyik sem Jézus! És bár asztalnak asztal, de nem minden asztal az utolsó vacsora asztala! Ez főleg nem! Ez inkább egy olyan asztal, amin a bortól és életörömtől megrészegült görög félisten Dionüszosz csücsül és éppen énekel.

Egy kis edukáció

És lehet, hogy egy igazi orgiára készül, ami ugye tudjuk igencsak gyakori időtöltése volt a görög isteneknek, meg félisteneknek. Maga Zeusz a főisten is igen kedvelte a nőket, az égieket s a földieket is. Ez utóbbiakat hol bika, hol hattyú, hol aranyeső formájában ejtette teherbe. Dionüszosz anyja Szemelé, aki Kadmon király leánya volt kivételes volt Zeusz számára. Ugyanis szerelembe esett vele. És egyszerű földi halandó alakjában látogatta meg és tette a magáévá. Zeusz felesége a féltékeny Héra ármánnyal megölte a királylányt, de Zeusz még épp idejében kivette testéből a csecsemőt és ő maga hozta világra. A hányattatott sorsú Dionüsziosz később felfedezte a bor és a gyönyör mámorát és azt, hogy milyen különleges hatással bír a nőkre. A féktelen orgiák, később bacchanáliák még Rómába is eljutottak, de Athénban inkább a kis és nagy Dionüsziák terjedtek el, ahol már inkább az irodalom, a történetmesélés és Dionüszosz életének felelevenítése volt a cél egy örömünnep keretében. Később ebből alakult ki a görög tragédia, az alantas verzióból pedig a komédia.

Szóval tisztelt püspök úr, nem minden asztal az utolsó vacsora asztala

És bár ugye cölibátusban élve lehet nem olyan egyszerű feladat felismerni egy orgiát vagy bacchanáliát, de itt kérem az zajlik! Vagyis csak a kezdete…
P.S. Az egy másik téma, hogy az ábrázolás ízléses-e vagy hogy illik-e az olimpiai megnyitóhoz vagy sem. Ez egy érdemi vita lehetne. De hogy ez a keresztényeket sértené ad abszurdum-

-zárult Perintfalvi Rita bejegyzése.

Előzmény

perontfalvi rita

 

Szerző