Connect with us

Kerítésen innen

Lázár János és az ő ‘közlekedésinfója’ – Élőben a közösségi oldaláról….

Lázár János és az 'közlekedésinfója' - Élőben a közösségi oldaláról....
Megosztás

Szerda délelőtt Lázár János „Közlekedésinfó” címen élőben jelentkezett saját Facebook oldalán. A tájékoztató keretein belül a közlekedéssel kapcsolatos kérdésekről beszél. Elsősorban köszönetet mondott azoknak, akik 2024-ben a MÁV, a Volán vagy éppen a HÉV szolgáltatását vette igénybe.

Megkérdőjelezhetetlen tény, hogy vannak problémák

– jelezte Lázár János, azonban hangsúlyozta, hogy

ezzel nincs összhangban az a lejárató kampány, ami szerinte fennáll.

A miniszter hangsúlyozta, javaslatokat és vállalásokat tesz 2025-ben.

<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>

10 miniszteri vállalást tesz 2025-re

Lázár már a tájékoztató elején leszögezte, elsősorban közlekedési kérdésekben hirdette meg ezt a tájékoztatót.

„Több kabátja is van ebben az értelemben a magyar államnak, mivel az állam megrendelő, de olyan vállalatok tulajdonosa is, amelyek ezt a szolgáltatást biztosítják”

– fogalmazott a tárcavezető, aki megköszönte minden utasnak, hogy 2024-ben a MÁV-ot, a Volánt és a HÉV-et választották, a türelmet is, amivel a hibákat kezelték. Elmondta ugyanakkor, hogy példátlan lejárató kampány zajlik a tömegközlekedéssel szemben, miközben egymilliárd utazás bonyolított tavaly a MÁV, a Volán és a HÉV.

2024-ben 10 millió bérletet adtak el már, szemben a 2019-es 5,5 millióval.

Részletesen szólt jegyeladási számokról emelt szintű szolgáltatások esetében is, úgy látja, hogy ha a szolgáltatás olcsó, az emberek képesek letenni az autót,

„18 százalékos eltolódás figyelhető meg az autózástól a vasút, a Volán és a HÉV felé”.

A tarifareform költségvetési „káráról” szólva elmondta, több ember sokkal többet vásárolva ugyanannyi pénzt hagyott a tömegközlekedés kasszájában.

Nyomják a MÁV-ot?

A lejárató kampány részleteiről is szólt: naponta állítják be úgy a szolgáltatásokat, mintha azok a legnegatívabb szintet képviselnék, ezek túlzó állítások, a magyar tömegközlekedés szerinte „képes biztosítani 4,5 millió ember mobilitását”. Fáj ez neki, de nem személyesen neki, hanem „53 ezer ember védelmében”, akik működtetik a tömegközlekedést. Velük 3 éves béremelési szerződést kötöttek, csaknem 30 százalékos mértékben emelkedik a bér 2027-ig.

„Minden támadás engem erősített a kormányzaton belül abban az értelemben, hogy megpróbáljak pénzt szerezni.”

Tíz vállalásról is bejelentést tett.

  • „Késési biztosítás”: 4 vonatból 3 pontos, ezzel a MÁV a középmezőnyben van a kontinensen, ezért felveszi a harcot a késésekkel. 20 perces késés esetén visszaadják a jegyár felét, vita nélkül. Aki telefonon keresztül vette a jegyet, azon keresztül kapja meg a pénzét, aki másképp, az a leszállás helyén. Bérletesek kárpótlása: havonta 5 alkalmas késés a következő bérletből 10 százalékos kedvezményt jelent. A MÁV applikációban be kell kapcsolni a késési biztosítást. A szolgáltatás olcsó, hogy az emberek használják, aztán pedig komfortossá teszik. Részletes tájékoztatás később.
  • 2026 január 1-jére a MÁV-Volán összes mosdóját felújítják. 1100 épületben végzik el ezt a munkát. A Mol-benzinkutakhoz hasonló lesz a módszer, fizetéses lesz a mosdó, az utasoknak ingyenes – jegy, bérlet, applikáció kell hozzá.
  • Takarító személyzet lesz az IC-ken.
  • 2026 áprilisig ezer új buszt vesz Magyarország. Az idén 500 új buszt vesznek, a jövő év első felében a többit. Így 6000 fiatal busz lesz, a 10 éves átlagéletkort lenyomják így 7-8 évre.
  • Mozdonyflotta megerősítése: 50 korszerű villanymozdony van, 150 nem korszerű. A napi 200 után idén nyárra plusz 40 új villanymozdony és 15 nagy teljesítményű dízelmozdony áll üzembe. Összesen 55 idén, 15 jövőre érkezik a mozdonyokból.
  • Száz új vonatkocsi áll be nyárra. 285 kocsit rendel meg a MÁV 330 milliárd forint értékben.
  • A magyar kormány felvásárolja a GYSEV-et, amely így magyar vállalat lesz, némi osztrák tulajdonrésszel. A teljes humán- és járműerőforrást beforgatják a magyar vasúti rendszerbe. Győrben és környékén minden MÁV-os GYSEV-es lesz, tehát a Balatontól Nyugatra és Északra. A Békés IC vonalán is besegítenek majd GYSEV-es vonatok. 15 új Stadler szerelvény is érkezik a GYSEV-en keresztül, ez 3000 utashelyet jelent. 2026 januárjától a Budapest-Belgrád vasútvonalon is részben ezek a járművek teljesítenek majd szolgálatot. „Elfoglaltuk a GYSEV-et” – fogalmazott ismétlődően Lázár János.
  • Nyár: nagyon nagy gondokat okozott az időjárás és egyéb gondok. Új szolgáltatás jön, ez a „MÁV busz”. Több száz busz lesz a MÁV-é, hogy a vasútállomásokon maradó utasokat el tudják vinni. Ha betelt például az IC a Déliben, akkor azt onnan busszal új vagy újszerű busszal el tudják vinni.
  • Klímagarancia: 2025-ben lehetővé tesszük, hogy az utasok tudják, van-e klíma egy adott szerelvényen. Vagy klímás vonat vagy klímás busz rendelkezésre fog állni nyártól.
  • Áprilistól elindul a MÁV Plusz applikáció. Amíg az nem lesz teljes, addig a régi is működik. Ez kell majd a késési biztosítás érvényesítéséhez azoknak, akik appal vesznek jegyet mobillal.

A cikk frissül….

Forrás

Szerző