Kerítésen innen
Pintér Sándor egyik minisztériuma visszakozott – mégsem csinálják…..
Ha a címben megfogalmazott állítást vesszük alapul, nem lehet tudni pontosan, hogy az egészségügyben-, a belügyek terén-, vagy az oktatás esetében tért észhez a törvényalkotó. A mostani hír Pintér Sándor utóbbi fennhatósági területét érinti.
Visszavonuló….
Mi az? – A belügyminiszter eredetileg 2025. március 1-jétől tervezte bevezetni a sokak által bírált rendeletét.
Március elsején kellett volna életbe lépnie annak a rendeletnek, ami előírja a közoktatásban alkalmazott kompetenciamérés osztályzását. A Belügyminisztérium honlapján megjelent tervezet társadalmi egyeztetése február 26-án véget ért, ám a változást nem hirdették ki. A 24.hu rákérdezett a Belügyminisztériumnál arra, hogy mi lett a társadalmi egyeztetés eredménye, és mikor hirdetik ki a rendeletet.
„A jogszabály módosítása kapcsán nagyszámú észrevétel érkezett, ezért az egyeztetéseket tovább folytatjuk. Amíg az észrevételek kiértékelése nem történik meg, a jelenlegi szabályozásban nem lesz változás”
– válaszolták, egyelőre tehát nem fogják osztályozni a kompetenciamérést.
<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>
Az erő, amiből esetleg értenek….
A tervet – miszerint a teszt eredménye beszámítana az év végi érdemjegyekbe, majd a középfokú felvételikbe is – sok kritika érte, a Szülői Hang például úgy fogalmazott, hogy az
„merénylet a gyerekek ellen”.
Érdekes adalék, hogy
az Oktatási Hivatal megváltoztatta a szakmai álláspontját, amíg február 21-én szakmailag indokolatlannak, méltánytalannak és megvalósíthatatlannak tartotta a kompetenciamérés osztályozását, a rendelettervezet megjelenése után néhány nappal már szakmailag elfogadhatónak és megvalósíthatónak nyilvánította.
Az idei méréseket az iskoláknak az Oktatási Hivatal által meghatározott ütemezés szerint kell lebonyolítaniuk:
- a 11. és a 7. évfolyamon március 24.–április 8.,
- a 10. és a 6. évfolyamon április 3.–április 30.,
- a 8. évfolyamon május 5.–május 17.,
- a 9. évfolyamon május 12.–május 23.,
- a 4. és az 5. évfolyamon május 19.–május 30.
Szinte már történelem….
A központi tesztet Pálinkás József idején vezették be. Orbán Viktor egykori oktatási minisztere, a Magyar Tudományos Akadémia volt elnöke szerint ez nem alkalmas arra, hogy egyes tanulók eredményességét osztályzatokban kifejezve mérje.
Ha megkérdeznének, én azt javasolnám a kormánynak, hogy ne csinálják ezt.
Az Orbán-kormány által létrehozott Nemzeti Pedagógus Kar egyetértett Pintér Sándor belügyminiszterrel abban, hogy a teszt akkor lehet hatékony az egész nevelési-oktatási rendszer számára, ha az érintett tanulók a valós tudásuknak megfelelően töltik ki a feladatlapokat. Ugyanakkor a jeggyel történő értékelésről azt írták, hogy
a mérés egy adott pillanat adott állapotát mutatja, önmagában nem, csak folyamatában értelmezhető. Nem tantárgyi ismereteket mér, hanem a tantárgyak tanulása közben elsajátítható és fejleszthető kompetenciákat.
Szerző
Friss
- Tarjányi Péter: a háború ma már nem a határon áll meg, nem ott kezdődik és nem ott dől el…
- Megsérült a Rogán-birodalom: az amerikai fekete-listától a hazai portfólió-nyírbálásig
- Nyár, forróság, júniusi szerelmi horoszkóp! Mi kell még?
- Az Örkény Színház pedagógus-továbbképzési programja nem kell az Oktatási Hivatalnak
- Ujhelyi István: Címeres Populisták Agresszív Cirkusza (CPAC)
- Megvan Lengyelország új elnöke, nehéz napok várnak a kormányra
- Fiatalnak lenni Amerikában, Oroszországban és Magyarországon – Lehetőségek és kihívások összehasonlítása
- ‘Magyarország GDP-jének 38 százalékát Budapest termeli, ha a város megáll, azt minden magyar megérzi’
- Mészáros Lőrinc a riporter -és áttételesen az Ön- kérdésére: húzzanak haza!
- Tucker Carlson ment, Ben Shapiro jött: újabb ‘rekordnézettségű-gyanús’ Orbán-interjút készíttetett a…. (ki is?)