Connect with us

Tech - Tudomány

Nem elég kényelmetlen a fapados repülés? Már a kanyarban dudál a göbzi-állójegy

Nem elég kényelmetlen a fapados repülés? Már a kanyarban dudál a göbzi-állójegy
Megosztás

Aki a költségkímélő fapados járaton való utazást is drágállja, annak sem kell letennie a jövőben a magasság mámoráról, mert a légitársaságok mindig kitalálnak valami meghökkentőt, hogy őket válassza az utazni vágyó. Most éppen azt, hogy állójegyet is lehet váltani a repülőgépekre.


Akinek „trabanttal szállni élvezet”, akkor ettől el lesz ragadtatva….

A fapados légitársaságok 2026-tól bevezethetik az állóhelyes szolgáltatást, amit sokkal kedvezőbb áron lehetne megvásárolni. Hogy ez mennyire lesz kényelmes, egyelőre csak a látványterveket megvizsgálva lehet megállapítani. Az Aviointeriors nevű repülőgépüléseket és fedélzeti berendezéseket gyártó cég 2018-ban, az Aircraft Interiors Expo kiállításon mutatta be az Skyrider 2.0 nevű ülésszerű szerkezetet, amely gyakorlatilag

háttámlaként (és valamennyire ülésként is) szolgál az utasok számára.

A mennyezethez és a padlóhoz rögzített rudak biztosítják a megnövelt függőleges üléspozíciót, lehetővé téve a kisebb ülésmagasságban történő beszerelést, a megfelelő kényelem fenntartása mellett.

<< Olvassa cikkeinket a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen, a Truth-on és a Google hírei között is! >>

Küszöbön a lehetőség….

A közel hat éve bemutatott szerkezet a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően jelenleg megfelel a szabályozási követelményeknek és átment a biztonsági vizsgálatokon is. A közlemény szerint

a Skyrider 2.0 „az utasok szélesebb köre számára nyitja meg az utazás élményét, ahogy jóval több hasznos helyet teremt“.

Az előrejelzések szerint

20 százalékkal növelhetik majd a légitársaságok utaskapacitását, valamint és 2026-ban állhatnak szolgálatba, a legfeljebb kétórás járatokon.

Inkább vesz egy képeslapot?

A vállalat hozzátette, hogy a Skyrider 2.0 súlya 50 százalékkal kisebb, mint a hagyományos turistaüléseké, és kevesebb alkatrészből áll, ami „minimális karbantartási költségeket” eredményez. Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója 2012 óta többször is hangoztatta, hogy a jövőben bevezetné az „állóhelyeket”. A tervei szerint

a Boeing 737-es és 800-as gépeken például a 15 sor hagyományos üléseket 10 sornyi állóhellyel bővítené ki.

A vezérigazgató szerint

az új típusú jegyek ára 1 és 5 font (477-2400 forint) közötti összegbe kerülnének.

Az újfajta ülés a légiközlekedés ágazatából megosztó véleményeket váltott ki, legtöbben a biztonsággal kapcsolatos aggályaikat fejezték ki, egy esetleges turbulencia vagy vészhelyzet kapcsán. A gyártó cég azonban azt állítja, hogy

az új ülőhelyek –amik biztonsági övvel is felszereltek– megfelelnek a globális biztonsági előírásoknak, és csak bizonyos járatokra korlátozódnának.

VIA

Szerző