Kerítésen innen
A MÁV nem hátrál, miért is tenné, hiszen: ha Isten velünk, ki ellenünk?
Emlékeznek, mekkora vonaglásokat váltott ki annak idején az akkor ellenzéki Fideszből Kóka János miniszter MÁV vonalakat és ezzel „viszonylatokat” megszüntető ötlete?
Published
1 év agoon
By
Pálmai TamásEmlékeznek, mekkora vonaglásokat váltott ki annak idején az akkor ellenzéki Fideszből Kóka János miniszter MÁV vonalakat és ezzel „viszonylatokat” megszüntető ötlete?
Miniszteri ötletelés a MÁV vonalakról, anno 2006
A MÁV és a Volán menetrendjének és díjszabásának összehangolásával kezdi a helyközi tömegközlekedés átalakítását a kormány. Mindkét társaságot a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium alá rendelik. A párhuzamos szolgáltatások megszüntetésére 28 MÁV mellékvonalat szüntetnek meg, és 2500 embert bocsátanak el a vasúti adminisztrációból. Kóka János miniszter bejelentette, hogy privatizálják a MÁV-ból kiszervezett teherszállítási üzletágat, a MÁV Cargót, ebből tőkésítik a vasúttársaságot – Origo 2006. július.5.
A gondolat bejelentését elmondhatatlan mennyiségű, olykor már nemzethalált is vizionáló Fidesz vélemény-cunami és mocskolódás követte. Az akkori kormány visszalépett az ötlettől.
Ahogy mondani szokták: snitt és elérkeztünk napjainkba
A Fidesz-kormány nemcsak bejelentett egy jelentős vasúti szárnyvonal leépítést, de szinte azonnal, ahogy az itt szokás, meg is lépi azt, mit sem törődve a választók legszélesebb körének felháborodásával. Talán ők is úgy gondolkodnak, ahogy az a Bibliában írva vagyon:
Ha Isten velünk, ki ellenünk? Aki saját Fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért áldozatul adta, hogyne ajándékozna nekünk vele együtt mindent? Ki emel vádat Isten választottai ellen? Isten, aki a megigazulást adta? Ki ítél el?
(Rómaiaknak írt levél 8. fejezet, teljes szöveg itt!)
A mézesmadzag
A MÁV-Volán csoport augusztus 1-jétől – további intézkedésig – tíz regionális vasútvonalon, vonalszakaszon vonathelyettesítő autóbuszokkal szolgálja ki utasait az Építési és Közlekedési Minisztérium elrendelése alapján
– közölte a MÁV-Volán csoport pénteken az MTI-vel.
A közleményben kiemelték,
az érintett mellékvonalakon a korszerű, légkondicionált autóbuszokkal kiszámíthatóbbá, a korábbinál kényelmesebbé válik az utazás.
Hangsúlyozták,
a vonatok autóbuszos pótlása megbízhatóságot és minőségjavulást is jelent az érintett vonalakon. A vonatokat helyettesítő autóbuszok lehetőség szerint érintik a vasútállomásokat, vagy a közeli Volánbusz megállóhelyeken állnak meg. Az autóbuszmegállók – néhány kivétellel – a vasúti megállóhelyekhez viszonyítva a lakott területekhez közelebb, vagy a falvak központjában helyezkednek el. Egyes településeken több megállója lesz az autóbuszoknak a vonatokhoz képest, így az eddiginél kevesebbet kell gyalogolni a megállóig, ezáltal sokak számára kedvezőbbé válik a közösségi közlekedés elérése.
Kifejtették,
az érintett mellékvonalakon forgalomba álló korszerű, légkondicionált autóbuszok az utasoknak kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek lehetővé. A Volánbusz a tíz vonal kiszolgálásához a korszerű és környezetkímélő Credobus Econell 12 típusú, Mosonmagyaróváron és Győrben gyártott szóló autóbuszait állítja be. Ezek a legújabb beszerzésű autóbuszok légkondicionáltak, elektronikus utastájékoztatási rendszerrel, fedélzeti kamerarendszerrel, kerekesszék és babakocsi elhelyezésére kialakított speciális férőhellyel és a felszállást segítő rámpával, valamint USB-csatlakozóval rendelkeznek.
A közleményben ismertetik, hogy
az autóbuszokon a vasúti díjszabás és kedvezményrendszer érvényes, vármegye- és országbérletekkel is igénybe vehetők.
Felhívják a figyelmet, hogy
a buszokon nem válthatók meg a menetjegyek, azokra csak előzetesen megvásárolt vasúti jeggyel, bérlettel lehet felszállni.
Hozzáfűzik:
a jegyeket legkényelmesebben online, a MÁV applikációval vagy az ELVIRA menetrendi tervező segítségével tudják megvenni az utazók. A buszokon nem szállíthatók kerékpárok
Üröm az öröm(?)ben
Arra is felhívják azonban az utasok figyelmét, hogy
utazás előtt tájékozódjanak a járatok indulási idejéről és helyéről. A közutak vonalvezetése miatt ugyanis az autóbuszos menetidők eltérhetnek a megszokottól, ez az indulási és az érkezési időt is befolyásolja. A menetidő legtöbb esetben csak néhány perccel tér el, de a komlói és a tiszaújvárosi vonal esetében 15-25 perccel hosszabb, míg az ipolytarnóci vonalon 10 perccel rövidebb utazási idővel kell számolni. A menetrendek kialakításakor ugyanakkor elsődleges volt a fővonali vasúti csatlakozások megtartása.
Az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését a jármű- és személyzethiány indokolja, amelyeknek enyhítésére a MÁV-Volán csoport folyamatosan toborozza a munkatársakat – ismerteti a társaság.
Az igazság persze sokkal egyszerűbb és drámaibb
A MÁV-ot is mint olyan sok más állami, illetve látszatprivatizált céget a kormány és a menedzsment hozzá nem értése, nemtörődömsége a NER idején teljesen lepusztította. Csak így történhetett, hogy az egykor Európa-szerte példás MÁV, ahonnan egy időben rangot jelentett még nyugdíjba menni is, mára már csak mint valami idegen hullák darabjaiból összefércelt torzszülött a szétesés határárán szédeleg.
Szerző
További cikkek olvasása a szerzőtől, a nevére kattintva.
Friss
- Kihagyná a Trump-érát? – Négy éves világkörüli utat hirdet egy hajótársaság
- Csodás év vége vár 5 csillagjegyre, Te is köztük vagy?
- Polyák Gábor, az ELTE docense: „…dühös, az vagyok, de kirekesztő, politikai alapon diszkrimináló biztosan nem…”
- Időjárás: nem akármilyen hét vár ránk – Felejtse el a szép időt
- Ezerháromszáz szegényt vendégelt meg a pápa
- Szijjártó Péter kerüli az agresszor megnevezését, pedig Kárpátalját orosz támadás érte
- Giga csőtörés Zuglóban
- Szanyi Tibor: gyerek, kutya, magyarpéter
- Napi neba…: tudta, hogy van nekünk „mindennapi patriotizmus minisztériumunk”?
- Ön meghívta a Gál-Schaller-Baross fideszes képviselő csapatot New Yorkba vacsorázni – ha tud róla, ha nem