Connect with us

Kerítésen innen

Ahelyett, hogy örülnétek a kormány újabb találmányának: az időutazásnak, inkább hergeltek a tényekkel- kommenteltek a MÁV 2024-es késési statisztikáját látva

Ahelyett, hogy örülnétek a kormány újabb találmányának: az időutazásnak, inkább hergeltek tényekkel- kommenteltek a MÁV 2024-es késési statisztikáját látva
Megosztás

Nem lehetett egyszerű dolog összerakni és illusztrálni a MÁV 2024-es történéseinek számait, de megküzdöttek vele. Most tegyük félre az „érzületet”, amit a „vonat” és a „késés” szó kelt manapság Magyarországon és ismerjük meg a cég szemszögéből a napi viszontagságainkat.

…de a miénk….

Szombat reggel megjelent a MÁV-csoport „2024-es riportja” – vette észre a Telex. Az első mondat szerint

„Tavaly több mint 1,1 millió személyszállító vonatot közlekedtettünk – ötből majdnem négyet késés nélkül….”

Képernyőkép

Ez az eredmény – ha iskolai osztályzatokra fordítunk le – jóindulattal négyes, ha viszont azt vesszük, hogy egy év alatt több mint 200 ezer vonat késett, illetve hogy minden ötödik vonat késett, az már lehet, hogy rosszabbul hangzik. A MÁV azt is írta, hogy az idei nyártól pénzvisszatérítés jár majd a 20 percet meghaladó késés után.

Az összes vonatuk kb. 6%-a (tehát kb. 66 ezer) késett legalább 20 percet 2024-ben.

<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>

„Illib” időutazás….?

A MÁV adatai szerint a magyar vonatok menetideje nagyjából 95,5 millió perc volt – ez több mint 181 év. Erre jutott kb. 3,6 millió perc, azaz 6,9 év késés.

A cég elismeri, hogy ez rosszabb, mint az elmúlt években, de

„a vármegye- és országbérletek bevezetése, majd a tarifareform hatására azonban 2024-ben már jóval többen és jóval többet utaztak a MÁV-csoporttal, mint korábban, ami nagyobb igénybe vételt jelent az egyre inkább elöregedő pályahálózatnak és járműállománynak is.”

Jól érti: azt írták, hogy ha nem utazna annyi ember és olyan gyakran, akkor nem lenne ilyen gáz a MÁV-állapot. Hegyi Zsolt MÁV-vezér posztolt is a fentiekről, amiből újabb adatok olvashatók ki:

A hozzászólásokból…

„Ha a járműállományi adatokat közzé tennék akkor elhinném, hogy nincs sumákolás. De így, hogy ezt és már a SZVÖR-t is államtitokká tették teljesen jogos a feltételezés hogy a közvagyon részét kepező igen értékes vasúti kocsikat nem tartják megfelelően karban, továbbra is rengeteg kocsi áll. Az ominózus 100 kocsi is csak be lett mondva, de egy pályaszám lista is illene hozzá, hogy konkrétan mely kocsik álltak vissza a forgalomba. Így sumákolás az egész…”

„Szvör miért nem publikus? A közadat-igényléseket miért utasítják el ugyan azzal a sablon szöveggel? A mávapp térkép miért van még mindig elrejtve? Ennyit a transzparenciáról.”

„Magyarország hátrafele lépked. 2017-ben 3,5 év késést szedtek össze a MÁV vonatai, azóta ez évről-évre egyre több, most már 7 évnél tartunk. Nincs mire büszkének lenni.”

„Nem kell 160-as pálya, ameddig az egyenes vonalú, egyenletes mozgású 120-as haladást a lassújelek miatt, nem lehet garantálni!”

„Hazugság az egész statisztika,kozmetikázzák Fidesz módra!Napi szinten késnek,kimaradás van !Hazug banda!Bohóc vagy pont mint a Lázár!”

„Hirtelen minden szép és jó. Sajnos nem csak kiragadott példák voltak. De aki nem jár vonattal az ezt nem is tudhatja. Írhat akármit a való élet számit. Amikor 20km alatt kétszer pihen a vonat hosszú perceket . 20 perc menet időt nem bír betartani akkor ott már nem kicsi a baj.”

„Az én álmom az lenne -hogy mind a Vezérigazgató Úr, valamint az összes olyan ember akinek lehetősége lenne megoldani a MÁV problémáját – egy két hónapig hétfőtől-péntekig kötelezően vonatozzon a munkahelyére és haza. Talán a saját tapasztalás segíteni, talán meggyorsítaná a probléma megoldását. Legyen benne hajnali utazás, amikor vaksötétben áll a vonat a semmi közepén, legyen benne hóesés. Amikor nem tudja mikor és melyik vonat fog indulni. Ne kapjon információt, csak üljön ott a vonaton.”

„Vezérigazgató úr! Az utasokat nem az érdekli, hogy a vonatok hány %a pontos! Hanem az a statisztika, hogy az utasok hány %a ér pontosan célba!”

„A Hoffi az örök+A MÁV-késés.”

Szerző