Connect with us

Kerítésen innen

Az utolsó csavarvásárláshoz is Lázár János jóváhagyása kell a MÁV-Volánbusz-HÉV-csoportnál

Az utolsó csavarvásárláshoz is Lázár János jóváhagyása kell a MÁV-Volánbusz-HÉV-csoportnál
Megosztás

Azt nem tudni, hogy milyen oskolákat kell elvégezni ahhoz, -akár gyorstalpaló szinten- hogy egy ember ugyanúgy értsen a közlekedési miniszterséghez, mint a mozdony- vagy sorompójavításhoz, de Lázár János minden bizonnyal kijárta őket, hiszen 2023 óta ” jóváhagyása nélkül egy sorompó-alkatrészt, egy buszablaktörlőt, egy fékbetétet vagy az étkezőkocsiba hamburgerzsömlét sem vehet” a MÁV-Volánbusz-HÉV-csoport.


Lázár a „minden6ó”?

„A szombati üzemzavar kapcsán egyből beindult a Siemens hibáztatása Lázár részéről, de egy nap alatt visszakoztak, és a jó időre és a túl sok utasra fogták, hogy “az elmúlt harminc év legpechesebb napja” volt” – futott rá közösségi oldala bejegyzésére Vitézy Dávid várospolitikus.

„Tájékozódtam a vasutasoktól, úgy tudom, a meghibásodott sorompó vezérlőjének szellőztetőrendszere romlott el, vélhetően a karbantartás hiánya miatt – ez vezetett a nyári melegben a sorompó meghibásodásához. A hiba gyors elhárítása pedig azért nem sikerült, mert nem volt pótalkatrész. Ez pedig már egyértelműen Lázár miniszter felelőssége.

<< Olvassa cikkeinket a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen, a Truth-on és a Google hírei között is! >>

Gondolhatnánk: miért? Mi köze egy miniszternek egy sorompóalkatrész beszerzéséhez?

Ideális esetben nem sok. De Lázár János világában annál több. Miniszteri jóváhagyás nélkül ugyanis egy sorompó-alkatrészt, egy buszablaktörlőt, egy fékbetétet vagy az étkezőkocsiba hamburgerzsömlét sem vehet a MÁV. Lázár János minden korábbinál szorosabb beszerzési kézivezérlése vastagon benne van a MÁV működési zavaraiban.

2023-ban, kicsivel azután, hogy Lázár miniszter lett, a tárca utasítást küldött minden alá tartozó cégnek, így a teljes MÁV-csoportnak is.

Ebben előírják, hogy “értékhatárra és tárgyra tekintet nélkül” minden beszerzéshez és közbeszerzéshez a Lázár-minisztérium “ÉKM előzetes engedélye szükséges”, havonta kell formanyomtatványon előre bejelenteni ezeket.

Ha valaki látott már közelről akkora vállalatot, mint a MÁV-Volánbusz-HÉV-csoport, akkor pontosan tudja, hogy a működés veszélyeztetése és érdemi lassítása nélkül egy ilyen utasítást betartani lehetetlen.

A MÁV és a Volán vezetőitől százszámra hallani a történeteket, hogy a legalapvetőbb alkatrészek beszerzése is sokszor hónapokig tartó viták árán indulhat meg.

Központosított beszerzés: na, ki a főnök?

Nincs az a politikai vezetés egy minisztériumban, ami képes alkatrészbeszerzések ezreit egyesével ellenőrizni és jóváhagyni, egyesével politikai jóváhagyást adni minden egyes lámpabúra- vagy fékbetét-cserére. Pedig ez most a szabály: minden beszerzést egyesével hagynak jóvá a minisztériumban, sokszor hónapokon át tartó kötözködés, új beszállítók beajánlgatása, a legalapvetőbb üzemi ismereteket nélkülöző packázás után.  És ez a sok hónap késedelem okozza, hogy végül aztán nincs pótalkatrész a sorompóba, amikor kéne. Pech.

A jóváhagyások után sem vehet meg magának a MÁV semmit: a cégcsoport összes beszerzést központosítva intézik, az SZK nevű beszerzési központot Bada János, Lázár János volt gimnáziumi osztálytársa vezeti, aki a hódmezővásárhelyi Lázár-propagandaoldal, a Promenád24 tulajdonosa is – itt írják most Navracsics Tiborról épp a lejáratócikkeket, mert be mert szólni Lázárnak. Minden egyes alkatrészt csak a Lázár bizalmasa által vezetett cég szerezhet be a buszos vagy vasutas szakemberek helyett. Itt tartunk, és ezért mondom: igenis miniszteri felelősség ma már a szombati összeomlás is” – zárta mondandóját Vitézy.

Csak úgy….

Május 3-án írtuk: „Egyetlen raktárból töltenék fel a gyógyításhoz használt anyagokkal a kórházakat, az Országos Kórházi Főigazgatóság pedig a havi finanszírozás tíz százalékáig inkasszálhatja a neki tartozó intézmények számláit – derül ki a Belügyminisztérium honlapján közzétett legújabb rendelettervezetből, melyet a jövő hét közepéig véleményezhetnek az érintettek. Pintér Sándor tájékoztatása szerint

a jövőben egyetlen nagy logisztikai bázisról szolgálhatják ki a kórházakat és szakrendelőket a betegellátáshoz szükséges úgynevezett fogyó-anyagokkal (például műtéti textíliákkal, implantátumokkal).

Most az ehhez szükséges raktárakat országszerte a beszállítók működtetik. Sőt, a szükséges eszközöket maguk a beszállítók vitték házhoz a kórházaknak – írta meg a Népszava.

Ha egy OBI, vagy Spar meg tudja oldani akár 40-50 ezer termék központi raktározását, miért ne menne ez az egészségügynek is

– mondta a 2024-es őszi konferencián a témáról Pintér Sándor.

Szerző