Egyre gyakrabban hallani arról, hogy különféle kormány-működtetésű online oldalak „halnak be” hosszabb-rövidebb időre. Van, hogy hekkerek a ludasok a dologban, -bár amennyibe a köznek kerülnek a fent említett „elérhetetlenségek”, akár professzionális védelemmel is rendelkezhetnének- de a silány teherbírás is okozhatja a fennakadást.
„Ilyenre még nem volt példa!”
A Magyar Könyvelők Országos Egyesületének közleményéből tudható, hogy kedden
behalt az online számla rendszer, a NAV ezért már inkább telefonálgat a nagyobb cégeknek.
A számlák adatainak online beküldése és annak letöltése már több tagországban is bevált adóhatósági módszer,
a magyar rendszer annyiban más, hogy nem igazán működik.
Egyszerűen megállnak a szerverek és nincs kommunikáció. Elsőre általában az adószám-lekérdezés hal meg, majd a token lekérés, végül már számlát se lehet feladni a NAV felé.”
A NAV „információtlan” az ügyben
„Az MKOE megkereste a NAV Informatikai Felügyeleti Főosztályát, de konkrét információk hiányában legfeljebb abban értettünk egyet, hogy az adóhatóságnak nyilvánosan kellene követnie és bemutatnia a folyamatokat a honlapján és fejleszteni kell az üzemszüneti nyilvántartást.
Mindeközben a Kelet-budapesti NAV igazgatóság már hívogatja a legalább 500-szor próbálkozó ügyfeleket, hogy az informatikai hiba után ne felejtsék el majd újra feltölteni a számláikat.
Ilyenre még nem volt példa!
Köztudott, hogy a bolygón már milliárdos felhasználói kört kiszolgáló rendszerek működnek, addig a NAV nem tud megküzdeni alkalmanként néhány tízezer adatlekéréssel és beküldéssel.
Ugyanez a NAV saját magát dicsérve méltatja a még el sem indult eÁfa szolgáltatást, amely – állítólag – gép-gép kapcsolaton keresztül is elérhető lesz, de valójában ezzel is a könyvelőknek okoznak majd többletmunkát” – fejeződik be az MKOE közleménye.
Kapcsolódó
Jogellenes a NAV új meghatalmazási nyomtatványa - állítja a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete