Kerítésen innen
E-rollerezők, figyelem! Keddtől kötelező a kötelező…..
Keddtől cirka 50.000 e-rollerrel már csak kötelező biztosítással lehet közlekedni a hazai utakon. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) arra hívja fel a figyelmet, hogy a jármű vezetőjének közúti ellenőrzés során be kell tudnia mutatni a biztosításról szóló igazolást, de bérlés esetén is a használónak kell meggyőződnie arról, hogy az adott járműre kötöttek-e kgfb-t.
Betarthatatlannak tűnik?
A biztosítási alkuszok eddigi tapasztalatai szerint
a rolleresek többsége már évi 10 ezer forint alatt is találhat megfelelő kötelező biztosítást járművére.
A díjak mértéke azonban biztosítónként még úgy is jelentős mértékben szóródik, ha nem vesszük figyelembe azokat a több százezer forintot is elérő éves összegeket, amiket nyilvánvalóan azok a biztosítók hirdettek, meg, amelyek egyelőre nem kívánnak rolleres ügyfeleket szerezni. Ennek elsődlegesen az lehet az oka, hogy
jelenleg még hiányoznak az ilyen járművekre vonatkozó KRESZ-előírások, így a kockázat valódi mértékét sem lehet pontosan meghatározni.
Évi tízezer forint körüli összeget mindenképpen érdemes kifizetni az elektromos rollerek kötelező biztosítására.
Nem csupán a büntetés elkerülése érdekében (az ellenőrzés várható gyakorlatáról még nem rendelkezünk információval), hanem azért is, mert ezekkel a járművekkel is könnyen lehet akár milliós károkat is okozni
– emelte ki Cselovszki Zsolt, a FBAMSZ elnökségi tagja. – A kis méretű kerekek és a sok helyen rossz útburkolat szinte bizonyossá teszi, hogy előbb-utóbb mindenki átél kisebb-nagyobb balesetet ezzel a járművel.
A kötelező biztosítás azonban csak a másoknak okozott károkat téríti, így a rollereseknek érdemes balesetbiztosítás megkötésével a saját biztosítási védelmükről is gondoskodni.
Igazoltatás – sok a nyitott kérdés
A hatályos törvényi előírások szerint a roller használója felel azért, hogy az adott jármű rendelkezik-e kgfb-vel. Ezt közúti ellenőrzés során neki kell bizonyítania a biztosítótól kapott – akár papíralapú, akár elektronikus – igazolással.
A személy- és haszongépkocsikkal szemben, megfelelő egyedi azonosító hiányában, ezekről a járművekről nincsen központi biztosítási nyilvántartás.
Bérrollerek esetében a biztosítást a bérbeadó cég köti meg, de elvileg ebben az esetben is az ügyfél felelőssége, hogy a kölcsönzés megkezdése előtt meggyőződjön a kötelező meglétéről.
Az e-rollerekre a járművek tömege és tervezett sebessége függvényében kell biztosítást kötni:
14 km/óra tervezett sebesség felett a 25 kilogrammnál nehezebb rollerek az érintettek, 25 km/óra tervezett sebesség felett viszont tömegtől függetlenül mindegyik.
Egyelőre azonban az sem tisztázott, hogy a hatóságok a helyszínen hogyan állapítják majd meg, hogy az adott járműnek mi a tervezett sebessége.
A jelentős mértékű díjeltérések miatt a rollerek tulajdonosainak mindenképpen célszerű a különböző ajánlatokat összehasonlítaniuk, amire a biztosítási alkuszok egyszerűen és gyorsan elérhető kalkulátorai akár online, akár személyes formában rendelkezésre állnak
-tette hozzá a szakértő.
(VIA 24.hu)
Friss
- Különleges elismerés, „kitüntetés” David Pressmannak, az USA még hivatalban lévő magyarországi nagykövetének
- Magyar Zoltán a Magyar Torna Szövetség elnöke: Keleti Ágnes védőbástyája volt „a hullámzó magyar tornának”
- A front első vonalában – De be vagytok tojva, lelkecskéim, fideszesek!
- 1.500 forint egy ‘nézés’ -nem beszélve a járásról!- a Halászbástyáról – Azt ígérik, ez próbakordon…
- Magyar György: Orbán rendszere valószínűleg 2026-ig a nyakunkon marad
- Huss! Mennyi idő alatt ürül ki az alkohol a szervezetből
- Meghalt Keleti Ágnes – Legyen könnyű neki a föld!
- Rossi mester évet értékelt – Magyarázat, vagy magyarázkodás?
- Menczer és az ő freudi elszólása – amikor a tudatalatti lebuktatja a ‘tudatfelettit’
- A Vodafone már a múlté, ha Ön ügyfele volt, olvassa az alapvető teendőket