Kerítésen innen
Tiszta őrület – Akár félmillió forintba is kerülhet a jogosítvány megszerzése
Repül a jogosítvány megszerzésének ára ki tudja hol áll meg.
Repül a jogosítvány megszerzésének ára ki tudja hol áll meg. Ahogy a hatvanas években egymás után vájták, az autómobilitás segítése érdekében, az aluljárókat, manapság pedig a gépkocsi özön megfékezésére betemetik azok egy részét, úgy lettek egyre drágábbak az autóvezető tanfolyamok. Alighanem ha öntudatlanul is, de ezzel is gátat akarnak vetni az újabb és újabb autók özönének.
Mindig magasabbra?
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2022 végén átlagosan 305 ezer forintba került egy jogosítvány megszerzése, ami jelentős áremelkedés kétéves viszonylatban is (2020 utolsó hónapjában 216 300 forint volt az átlagos számla), és az nem is látszik belőle, hogy bizonyos esetekben akár a fél millió forintot is elérheti az összköltség.
Jovánovics János, a Magyar Autóközlekedési Tanintézetek Országos Szövetségének elnöke a 24.hu megkeresésére közölte, tapasztalataik szerint 500 ezer forintnál is többet kell költeniük a tanulóknak, mire megszerzik a B kategóriás jogosítványt. Elméletben ugyanis elég lenne 29 vezetői órát vennie a tanulónak, hogy a vizsgával együtt meglegyen a kötelező 30 levezetett óra, de a gyakorlatban ez közelebb van az 50-60 órához, ami akár több mint százezer forinttal is megdobhatja a költségeket. Ráadásul ha valaki megbukik, az újabb 50-100 ezer forintos pluszköltséget jelenthet.
A szakember megjegyezte, általánosságban a vidéki árak mindig alacsonyabbak voltak Budapesthez képest, és ez most is így van. Ugyanakkor a drasztikus drágulásnak az lett az eredménye, hogy jóval kevesebb a tanulóvezető. Az áremelkedés miatt a tavalyi év ezen időszakhoz viszonyítva körülbelül 30-40 százalékos visszaesés tapasztalható a tanulók számában Ez értelemszerűen negatívan hat a szakoktatókra is, hiszen a forgalomkiesés őket is érint.
Írja a 24.hu.
Már korábban is megkongatta a vészharangot
Jovánovics már korábban is megkongatta a vészharangot. Szerinte a közelmúltban bekövetkezett áremelés komoly hatással volt az autósiskolákra. Beszámolt arról is, hogy a beiratkozó tanulók száma mintegy 50 százalékkal csökkent, és sokan küzdenek azzal, hogy miből fizessék ki a jogosítvány árát. A legjelentősebb, a gazdaság számára nélkülözhetetlen kategória szinte teljesen eltűnt, a statisztikák szerint mintegy 80 százalékkal kevesebben jelentkeznek C és D kategóriás jogosítványra, mint korábban. Az állami támogatás nélkül nagyon kevesen tudnák megfizetni a költségeket, hiszen azok elviselhetetlenül magasak. Szükség van rá azonban, mivel egyes helyi közlekedési szolgáltatások, például a buszok, sofőrhiány miatt már nem tudnak működni.
Szerző
Friss
- Mi változott az elmúlt 120 év alatt? – ‘Legyünk ez egyszer számítók. Kerekedjünk föl s menjünk vissza Ázsiába’
- Tízből hat ember annak örülne, ha elvesztené a Fidesz a 2026-os választást
- Orbán-rádió Budapest, ma sem maradtunk magyarázkodás nélkül
- Szomorú napindító: tiltott jelkép közszemlére téve szabadon a Garay-n
- Budapesten fogták el az USA legkeresettebb pedofilját
- Csendben, lábujjhegyen elindult kifelé Magyarországról az Audi
- Havas Henrik nem finomkodott, kimondta: Orbánnak vége
- Időjárás: ez sem a mi napunk és a folytatás sem rózsás
- Varga Judit ‘vakon van’ a közélet híreivel kapcsolatban: nem olvas újságot, helyette magol és fúr-farag
- Szájer-intézet: Magyarország a legesleg-szuverénebb hely az Unióban – Magad, uram, ha más nem teszi….