Connect with us

Kerítésen innen

Ha indiai hölgyet lát a kamion volánjánál, ne csodálkozzon! – Indiában beindult a toborzásuk….

Megosztás

Nem leányálom a kamionsofőr-élet, mondhatni kemény férfimunka. A Baton Transport Hungary szállítmányozó cég most úgy döntött, képzést indít Indiában, hogy a friss alkalmazottak női teherautó-sofőrként dolgozhassanak Európában.

Megosztás

Nem leányálom a kamionsofőr-élet, mondhatni kemény férfimunka. A Baton Transport Hungary szállítmányozó cég most úgy döntött, képzést indít Indiában, hogy a friss alkalmazottak női teherautó-sofőrként dolgozhassanak Európában.

„Kamionozás az egyenlőségért” projekt

25 indiai nőnek kínál teherautósofőri állást a cég magyarországi kirendeltségén.

„Támogatni szeretnénk az indiai nőket”

– mondta Claus Normann Hansen, a dán Baton Transport ügyvezető igazgatója egy múlt heti indiai sajtótájékoztatón, ahol a „Kamionozás az egyenlőségért” elnevezésű projekt részleteit ismertették a sajtóval. A szállítmányozási vállalat első körben 25 indiai nőt keres, akik teherautó-vezetőként dolgoznának a cég magyarországi kirendeltségén. Amennyiben a projekt sikeres lesz, a szállítmányozó a következő öt évben akár 800 nőt is felvehet

– írja a trans.info nevű szaklap tudatta az Index szemléje.

8 elemi és angoltudás

A The Times of India című lap szerint az állás betöltéséhez az alábbi feltételeknek kell megfelelnie a jelentkezőnek:

  • általános iskolai végzettség,
  • jó angolnyelv-tudás.

„Azért választottuk a magyar ágat ebben a projektben, mert a Bányai & Partners Consulting segítségével már kerestek teherautó-sofőröket Indiában”

– mondta Hansen a portálnak. A kísérleti projekt hat hónapig tart, a jelentkezőknek pedig kétéves szerződést ajánlanak a későbbi hosszabbítás lehetőségével. Ha a jelentkező megfelel a felvételi követelményeknek,  681 ezer forintnak megfelelő fizetést kap, épp annyit, amennyit egy átlag magyar kamionsofőr.

Ahhoz, hogy a fenti díjazást megkapják, a sikeres pályázóknak heti öt napot és napi 15 órát kell dolgozniuk, amelyből 2×4,5 órát tölthetnek a volán mögött.

Az indiai nők kezdetben nem vihetik magukkal a családjukat Magyarországra, de amint megkapják a tartózkodási engedélyt, már ők is beléphetnek az ország területére.

Az ötlet nem új

2022 márciusi hír volt, hogy indiai munkavállalók, 80 sofőr és 2 diszpécser kezdhet dolgozni a Waberer’s International kötelékében, miután elkezdődött a jelentkezők kiválasztása, és hamarosan indul hazai vizsgáztatásuk is.

A kiöregedő gépjárművezetői társadalom, az ennek következtében is nagyarányú pályaelhagyás mellett a kereslet folyamatosan nő a szállítás iránt, évről évre közel két számjegyű a növekedés a piacon . Ez egy olyan vákuumot eredményez, amit nem lehet csak a bérekkel kezelni Az indiai munkavállalókkal kapcsolatban Európa-szerte sok pozitív tapasztalat van már, felkészültségük, munkamoráljuk is olyan, hogy több gazdasági ágban, több területen is szívesen foglalkoztatják őket.

– mondta el akkor Barna Zsolt, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgatója. Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) kommunikációs menedzsere hangsúlyozta, hogy

ezek a munkavállalók nem magyar dolgozók elől veszik el a kenyeret, hiszen ma is több tízezer olyan aktív korú magyar munkavállaló van, akik beülhetnének a volán mögé akár azonnal, mégsem teszik.

Szerző