Connect with us

Állati

Fidesz-közeli cég füttyentésére pitizhetnek plakáthelyekért az ellenzéki pártok

2 of 3
Use your ← → (arrow) keys to browse
Megosztás

Az ellenzéki pártoknak elküldött tájékoztató kulcselemei a következők:

plakáthelyenként 40 ezer + áfát kell fizetni, ebben az előállítás költsége nincs benne;

a párt megjelölheti, hány óriásplakátot és citylightot akar, meg azt is, hogy hol, de korántsem biztos, hogy ez teljesülni fog, ha nincs hely, a választókerületben máshol tehetik ki a plakátot;

a kívánságlistát az igénybejelentőn – vagyis első lépésben – kell közölnie, ami „kötelező érvényű”, vagyis azon már nem lehet csak úgy változtatni, ha az Odex visszajelezte, hogy „felvette a rendelést”;

a kötelező érvényű igénylés után közli a cég, hogy hol van hely, és erre kötnek egyedi szerződést.

Több ellenzéki is úgy értelmezte a megfogalmazást, hogy

látatlanban kellene rábólintaniuk, hogy a plakátjuk az M1/M7 bevezetőjénél vagy egy budi falára lesz-e kihelyezve.

Egy a szerződéskötést intéző pártbeli nyilatkozó azt mondja, normális esetben ez pont fordítva működik: a párt megmondja, hány plakáthelyet akar, a cég küld egy tételes listát a lehetőségekből, a párt válogat, majd aláírják a szerződést.

Sebján-Petrovszki László DK pártigazgató azt mondta, ők biztos nem kötnek úgy szerződést, hogy nem tudják előre, melyik helyekről van szó. Ugyanezt mondta az MSZP kommunikációs igazgatója, Nyakó István is: a párt tett ugyan egy szándéknyilatkozatot, de akkor tárgyalnak tovább, ha a cég elárulja, hol vannak a plakáthelyek. Más szocialista forrásból úgy tudni, az MSZP-nek 800 óriásplakátot és 200 citylightot ajánlottak fel. Hogy milyen formában? Ilyen más pártnál nem merült fel.

Ez is egyfajta Fidesz-kontroll, vagy ravasz bizonygatás: van szabad kampány

Ahogy a határidők sem világosak: az ajánlatot megvizsgáló DK-nál nem tudnak arról, hogy lenne bármilyen határidő a visszajelzésre. Az LMP-s forrás viszont azt mondta, nekik durván 24 órájuk volt a döntésre, péntek reggel 8-ig meg kellett mondani, mit akarnak.

Az Együtt Országos Tanácsának elnöke, Szigetvári Viktor nagyon furcsának találja, hogy a politikai törésvonalakkal szegélyezett óriásplakát-piacon egy ilyen javaslat érkezik. „Erősen meg voltunk lepődve, nem tudjuk hova tenni.”

Nem is biztos, hogy élnek a lehetőséggel, a cég fideszes kötődése miatt. Ezzel a DK-nak önmagában nem lenne baja, hiszen annak idején a Simicska-tulajdonú Mahir-oszlopon is hirdetett, racionális megfontolások alapján.

A pártok jellemzően ügynökségekkel dolgoztatnak, két ügynökség – az Odex és az eddigi szerződött partner – nem lehet egy láncolatban, így a sajátot megkerülve lehetne csak a szerződést aláírni. Van, akinek az az érzése, hogy ezzel az ajánlattal a Fidesz az ellenzéki pártoknak juttatott felületeket árban, elérésben, kihelyezésben kontroll alatt akarja tartani.

Más úgy véli, lehet egy olyan motiváció is, hogy ne csak a Fidesz és a Jobbik plakátjai virítsanak országszerte, vagy hogy a kormány mutogatni tudja, itt szabad a kampány, az ellenzéknek is jutott plakáthely. Darabra legalábbis.

ROGÁN KEZE LENNE A DOLOGBAN? MEGTUDJA HA KATTINT A FOLYATÁSÉRT!

Szerző

2 of 3
Use your ← → (arrow) keys to browse

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük