Connect with us

Kerítésen innen

Fotelből is a szelek szárnyán… – Egy kattintás és virtuálisan a Kékszalag bármelyik hajóján érezheti magát

Fotelből is a szelek szárnyán... - Egy kattintás és virtuálisan a Kékszalag bármelyik hajóján érezheti magát
Prev1 of 2
Use your ← → (arrow) keys to browse
Megosztás

Az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj vitorlásversenyen idén először minden hajót nyomkövető eszközzel látnak el, amelyet a hozzá tartozó online alkalmazással együtt a győri Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja a Magyar Telekommal közösen, a Magyar Vitorlásszövetséggel együttműködésben fejlesztett. Az újítás segítségével folyamatosan figyelhető a versenyzők haladása, emellett a rendszer háttértámogatást nyújt a szervezőknek.

Reggel 9 órakor elrajtolt az 56. Kékszalag, Európa legnagyobb tókerülő versenye

A rajttal nem volt probléma, nem történt baleset. A katamaránok közül a Fifty-Fifty csípte el jó időben a rajtot, de a kicsit északabbra induló RSM és a Litkey Farkas által kormányzott Process Solutions kedvezőbb pozícióba került.

A jelenlegi időjárási körülmények alapján a verseny legnagyobb részén közel optimális szélviszonyok várhatók, így a leggyorsabb hajók, a katamaránok majd várhatóan néhány órán belül célba érhetnek.

Balatonfüred, 2024. július 18. A drónnal készített felvételen az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj tókerülõ vitorlásverseny mezõnye a rajt elõtt Balatonfüred közelében 2024. július 18-án. A Kékszalagra, Európa leghosszabb tókerülõ vitorlásversenyére, idén 510 hajó – köztük 8 külföldi – adta le nevezését 38 hajóosztályban és értékelési csoportban. MTI/Vasvári Tamás

Az égbolt tiszta, napsütéses az időjárás. A rajt pillanatában 30-35 km/h-s északnyugati szél várható, de a verseny későbbi szakaszában gyengül majd a szél. Amennyiben a tavalyi versenyhez hasonló időjárási körülmények lesznek, akár az sem elképzelhetetlen, hogy újabb rekord születik a Kékszalagon – számoltak be a helyszínről. Nem kellett sokat várni az első taktikai küzdelemre az élmezőnyben, a szél leállt, és keleties irányt vett, nem lehetett egy takkal venni a kenesei bóját. Az élen haladó két katamarán, a Process Solutions és az RSM vitorlát cserélt, és szinte fordulócsatát vívtak, egymás közvetlen közelében.

200 méteren belül 3-4 szélváltozás volt

– írta Facebook-oldalán az RSM.

Az egytestűek mezőnyében is nagy a verseny

A hagyományos hajók mezőnyében a NAU 370-es Revolution, a 75-ös cirkáló Lillafüred és a 70-es cirkáló Pannónia felváltva állnak a vezető pozícióban. A három hajó nagyon szorosan halad, hol ez, hol az vezeti az egytestűek mezőnyét.

A kenesei bójánál

Az első katamaránok elérték a kenesei pályajelet, az első helyen az RSM vette a bóját, szorosan követte őt a Process Solutions, majd a Prospex Delta fordult a harmadik pozícióban.

A vezető ötös mindegyike csökkentette a vitorlafelületet, kisebb orrvitorlára váltottak a nagyjából 10 csomó környékére frissülő észak–északnyugati szélben

– olvasható a Kékszalag blog tudósításában. A rekord viszont, egyre inkább úgy tűnik, nem fog megdőlni idén, de nyugodt versenyre van kilátás.

A balatonkenesei pályajelnél:

  • RSM (1 óra 8 perc 22 másodperc)
  • Process Solutions (1 óra 9 perc 54 másodperc)
  • Prospex
  • Team Kaáli (1 óra 21 perc 46 másodperc)
  • Team Suzuki ( 1 óra 28 perc 56 másodperc)Sokkal lassabb a tempó, mint tavaly

Az egy évvel korábbi tempótól lényegesen elmaradnak a vezető hajók. A múlt évben a – mint később kiderült, győztes – Fifty-Fifty kerülte elsőként a kenesei pályajelet. A kétárbócos katamaránnak akkor alig több mint 36 perc kellett a Füred–Kenese szakasz megtételéhez, szemben a mostani több mint egyórás idővel – írja tudósításában a Kékszalag blogja. Hozzáteszik,

a friss mért adatok szerint szép északnyugati szél fúj Keszthelyen és Szigligeten, 26-29 km/h lökésekkel tarkítva.

Kérdés, mire odaér a mezőny eleje, mi marad belőle.

Szerző

Prev1 of 2
Use your ← → (arrow) keys to browse