Kultúra
Hidvégi Zoltán: a Down-szindróma világnapja továbbra is egy alkalom arra, hogy mérlegeljünk: van-e okunk az ünneplésre?
Iskolába járni, sportolni, barátokkal kimozdulni, munkát vállalni és felnőttként önállóan élni: a hétköznapi lét ezen aspektusai a legtöbbünk számára természetesnek tűnnek. Ahogy napjainkban ezek már egyre több Down-szindrómás ember életében is elérhetőek.
Down-szindróma világnapja – másképp
Sokak számára azonban a társadalom által támasztott előítéletek miatt továbbra sem adottak az egyenlő esélyek az oktatásban, a munkaerőpiacon, közösségi tevékenységekben, az önálló életvitel lehetőségében, a döntéshozatali autonómiában és az élet számos egyéb területén – írja a urbanplayer.hu.
Az Umbrella által készített magával ragadó kampányfilm három március 21-én ünnepelt eseményt mutat be:
- a költészet világnapját,
- a tavaszt köszöntő perzsa újév napját,
- az erdők nemzetközi világnapját.
A Kiss Rudolf Péter rendezésében készült másfél perces videóban az örömteli pillanatokat követően az ünnepi hangulat szertefoszlik, amikor az üres színpadon álló Down-szindrómás szereplő komoran bejelenti, hogy ez a nap egyúttal a Down-szindróma világnapja is. De ezen a napon – az előzőekkel ellentétben – nincs sok okunk az ünneplésre.
Mindaddig, amíg egyetlen olyan Down-szindrómás ember is él közöttünk,
akinek nem biztosítottak az egyenlő esélyek az élet minden területén, addig nem lehetünk önfeledtek.
Így a Down-szindróma világnapja továbbra is egy alkalom arra, hogy mérlegeljünk: van-e okunk az ünneplésre? Az Umbrella nemzetközi ügynökségekkel fogott össze, New Yorktól Mexikóvároson át Zürichig.
“Svájci partnerünk, a GOSH* keresett meg bennünket a projekttel, amire mi a rendelkezésre álló extrém rövid idő ellenére is gondolkodás nélkül igent mondtunk. Úgy gondoljuk, hogy ez egy olyan ügy, ami miatt érdemes kiállni, és teljes szívvel támogatni tudjuk. Ami különösen felemelő dolog volt a munka során, hogy annak előrehaladtával vált világossá számunkra, mekkora nemzetközi összefogás áll mögötte. Büszkék vagyunk arra, ami svájci partnerünk, a GOSH*, a New York-i székhelyű SMALL kreatív ügynökség, az FCB México, valamint további három résztvevő ország, Anglia, Albánia és Olaszország Down-szindrómás szereplőinek közreműködésével született meg”
– mondta Hidvégi Zoltán, az Umbrella ügyvezető igazgatója.
Szerző
Friss
- Ezt nevezzük mi népvándorlásnak – Több mint 100 millió amerikai kel útra a napokban
- Ujhelyi István: amikor a valóság nem kopogtat többet, hanem egyszerűen berúgja az ajtót
- Vasárnapi (cseppet sem) ünnepélyes gondolatok egy pici országból
- Vidéki prókátor: Lázár, a Fidesz Gyurcsánya?
- Szanyi Tibor: kracsun = karácsony? – Úgy látszik, a jó hírek csak nem akarnak Orbánhoz kötődni
- Készülj a karácsonyra – 5 jótanács: így díszítsd az otthonod
- Orbán Viktor szerint “Brüsszel” Magdeburgot akar csinálni Magyarországból
- Időjárás, ma havazik, de mi lesz karácsonykor?
- Vasárnapi horoszkóp két nappal karácsony előtt
- Jobb félni? – Nemcsak rendőrök, de civilruhások is figyelnek