Banánköztársaság
In memoriam Újszeged – Makó – Mezőhegyes
Az országban tíz vasútvonalon szűnik meg a vasúti közlekedés augusztus 1-től, melyek között ott található a 121-es jelű, vagyis a Mezőhegyes–Újszeged vonal is
Pár nappal az egyik Bz motorvonat ismert hodászi balesete után, mely utasok sérülését okozta, a MÁV-Startnál és a megrendelő Építési és Közlekedési Minisztériumnál döntés született mellékvonalak bezárásáról.
Az országban tíz vasútvonalon szűnik meg a vasúti közlekedés augusztus 1-től, melyek között ott található a 121-es jelű, vagyis a Mezőhegyes–Újszeged vonal is
„Bár lényegében a második világháború pusztítása óta szó van róla, máig nem épült újjá a szegedi Tisza-híd, így Arad felé ez a kapcsolat valószínűleg most, a vonalbezárások révén végleg a ködbe vész” – véli Vitézy Dávid, aki tavaly novemberig volt közlekedési államtitkár.
Vitézy vasárnapi Facebook-posztjában azt írta, hogy a mai Magyarországon belül is jelentős, például Szeged vagy Miskolc körüli elővárosi potenciállal bíró vasútvonalakat, Tiszafüred, Komló vagy Makó vasúti kapcsolatát szünteti meg a közlekedési tárca augusztus 1-jével, amikor a 121-es számú, Újszegedet Mezőhegyessel összekötő vasútvonal is megszűnik, vagyis egy ún. „módváltás”-sal síneken közlekedő dízelmozdonyok helyett ezentúl országúton haladó autóbuszok járnak majd.
1997. október 29-én este Újszegedről utaztam haza Magyarcsanádra
A vonat pontos indulására nem emlékszem, de ezzel párhuzamosan az Üllői úton 20 órakor megkezdőtt a Magyarország-Jugoszlávia válogatott labdarúgó-mérkőzés.
Nálam volt egy mini fülbedugós rádió, azon hallgattam a közvetítést.
Érdekesség, hogy az akkor induló TV2 közvetítette a mérkőzést, ám amolyan Szepesi-módra a rádió kommentátor Török Laci hangját vették kölcsön.
Branko Brnović már a második percben 11 méterről egy „esernyő góllal” bevette Sáfár Szabolcs kapuját, négy perccel később egy jugoszláv szöglet után Miroslav Dukic fejel stukkolt a hálóba (0-2). A 10. minutumban Dejan Savicevic a 16-oson belül melel levette a labdát, majd egy csel után a kapu jobb oldalába helyezett (0-3).
Mire Deszkre értünk Predrag Mijatovic is betalált, a a rövid bal felső sarkot lőtte ki (0-4).
Jött a kalauz és kérdezte, hogy állunk. Kisszombor megállónál Mijatovic már duplázott.
Makón vesztegeltünk, amikor a félidőben az Üllői úton már 0-5 volt az állás, mire Magyarcsanádon leszálltam Mijatovic már mesterhármasnál járt.
Otthon még elkaptam a tévében Illés Béla szépítő találatát.
Amikor a 6:3-as évszázad mérkőzésének visszavágóját 1954-ben a Népstadionban lejátszották (7-1), akkor járt a mondás, hogy az angolok egy hétre jöttek és 7-1-gyel mentek haza.
1997-ben a jugoszlávok ezt megfordították…
Huszonhat évvel később pedig megszűnt a vonatközlekedés Újszeged és Mezőhegyes között.
Szerző
Friss
- 244 utassal a fedélzetén lezuhant egy Londonba tartó repülőgép
- Nem a tinta, vagy a mondandó fogyott el – Az Erzsébetváros Újság aktuális száma üres címlappal jelent meg
- A kormányközeli német-magyar Georg Spöttle újságíró kapcsolatban állhat az orosz titkosszolgálattal
- Juszt László: már megint blöff, blöff, blöff
- Az új legfőbb ügyész már kinevezése napján ‘jól sepert’ – Frissítve!
- Azért, hogy megvehesse 1.500.- ért a sima lángost a balatoni strandon, egy 4 fős család belépőre cirka 10.000.- forintot kell leszurkoljon
- Lánczi Tamás „szagot fogott”: aha, interjúzgat a Heti Válasz a megtámadott Ukrajna vezetőjével, Volodimir Zelenszkij elnökkel….
- A hatalom természetrajza: Orbán és Ceaușescu, avagy történelmi párhuzam egy közép- és egy kele-európai diktátor között
- 133 igen, 48 nem szavazat és 6 tartózkodás – Érvényes a Halász János nevére szignált ötlet
- A kormány rádob még fél milliárdnál is több közforintot és pert indít az EU Bírósága ellen