Banánköztársaság
In memoriam Újszeged – Makó – Mezőhegyes
Az országban tíz vasútvonalon szűnik meg a vasúti közlekedés augusztus 1-től, melyek között ott található a 121-es jelű, vagyis a Mezőhegyes–Újszeged vonal is
Pár nappal az egyik Bz motorvonat ismert hodászi balesete után, mely utasok sérülését okozta, a MÁV-Startnál és a megrendelő Építési és Közlekedési Minisztériumnál döntés született mellékvonalak bezárásáról.
Az országban tíz vasútvonalon szűnik meg a vasúti közlekedés augusztus 1-től, melyek között ott található a 121-es jelű, vagyis a Mezőhegyes–Újszeged vonal is
„Bár lényegében a második világháború pusztítása óta szó van róla, máig nem épült újjá a szegedi Tisza-híd, így Arad felé ez a kapcsolat valószínűleg most, a vonalbezárások révén végleg a ködbe vész” – véli Vitézy Dávid, aki tavaly novemberig volt közlekedési államtitkár.
Vitézy vasárnapi Facebook-posztjában azt írta, hogy a mai Magyarországon belül is jelentős, például Szeged vagy Miskolc körüli elővárosi potenciállal bíró vasútvonalakat, Tiszafüred, Komló vagy Makó vasúti kapcsolatát szünteti meg a közlekedési tárca augusztus 1-jével, amikor a 121-es számú, Újszegedet Mezőhegyessel összekötő vasútvonal is megszűnik, vagyis egy ún. „módváltás”-sal síneken közlekedő dízelmozdonyok helyett ezentúl országúton haladó autóbuszok járnak majd.
1997. október 29-én este Újszegedről utaztam haza Magyarcsanádra
A vonat pontos indulására nem emlékszem, de ezzel párhuzamosan az Üllői úton 20 órakor megkezdőtt a Magyarország-Jugoszlávia válogatott labdarúgó-mérkőzés.
Nálam volt egy mini fülbedugós rádió, azon hallgattam a közvetítést.
Érdekesség, hogy az akkor induló TV2 közvetítette a mérkőzést, ám amolyan Szepesi-módra a rádió kommentátor Török Laci hangját vették kölcsön.
Branko Brnović már a második percben 11 méterről egy „esernyő góllal” bevette Sáfár Szabolcs kapuját, négy perccel később egy jugoszláv szöglet után Miroslav Dukic fejel stukkolt a hálóba (0-2). A 10. minutumban Dejan Savicevic a 16-oson belül melel levette a labdát, majd egy csel után a kapu jobb oldalába helyezett (0-3).
Mire Deszkre értünk Predrag Mijatovic is betalált, a a rövid bal felső sarkot lőtte ki (0-4).
Jött a kalauz és kérdezte, hogy állunk. Kisszombor megállónál Mijatovic már duplázott.
Makón vesztegeltünk, amikor a félidőben az Üllői úton már 0-5 volt az állás, mire Magyarcsanádon leszálltam Mijatovic már mesterhármasnál járt.
Otthon még elkaptam a tévében Illés Béla szépítő találatát.
Amikor a 6:3-as évszázad mérkőzésének visszavágóját 1954-ben a Népstadionban lejátszották (7-1), akkor járt a mondás, hogy az angolok egy hétre jöttek és 7-1-gyel mentek haza.
1997-ben a jugoszlávok ezt megfordították…
Huszonhat évvel később pedig megszűnt a vonatközlekedés Újszeged és Mezőhegyes között.
Szerző
Friss
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek