Budapesti hétköznapok
Interaktívan tükröződő szobrok a Corvin Sétányon
Magyarországon egyedülálló, tükröződő szoborcsoportot állítottak fel a fővárosi Corvin Sétányon. A művek fémes felülete interaktív módon teremt kapcsolatot a járókelőkkel.
Mikus Áron Triptichon és Dual című kortárs alkotásai a Corvin Technology Park irodaház udvarán szemlélhetők meg. A tükörfényes, dúr alumínium művek anyagválasztásban, forma- és felületkezelésükben is szakítanak a tradicionális szobrászati elemekkel.
Mint írták, a térplasztikák megvalósításánál az öntészeti feladatok jelentős fizikai kihívást jelentettek. A megformáláshoz többek között három tonna homokra, négy tonna alumíniumra és háromezer csiszolópapírra volt szükség.
A műhelymunka során elkészült, már részben fényesre csiszolt fő elemeket sérülésmentesen kellett a helyszínre szállítani
A polírozás a helyszíni összehegesztés után a Corvin Sétányon folytatódott, lépésről-lépésre, mivel a tükörrel majdnem teljesen megegyező fényvisszaverő képesség elérése volt a cél. A kívánt felület eléréséhez tizenegy szakember egy heti összehangolt munkájára volt szükség.
„A szinte szemkápráztató tükröződés meghatározó eleme a szoborcsoportnak, mivel ezáltal az alkotásokon megjelennek a szomszédos épületek, az emberek és a közvetlen környezet. Így a Triptichon és a Dual eggyé válik annak látványával, mégis sajátos módon formálják azt” – idézte a kommüniké Mikus Áront.
A három lábon álló Triptichon című művet a Futureal-csoport és a Magyar Képzőművészeti Egyetem fiatal művészek számára közzétett közös pályázatán huszonkét pályamű közül választották ki.
A versenyen a művészeti felsőoktatási intézmény hallgatóitól, illetve diplomásaitól olyan kiemelkedő műalkotás létrehozását várták, amely hangsúlyos részévé válik a modern sétánynak, ugyanakkor eredeti és interaktív módon vonja be a járókelőket.
A három méter magas, közel 6 méter széles és több mint 9 méter hosszú szobor közelében, a Corvin Technology Park bejáratánál állították fel a Dual című második munkát.
A három méterrel rövidebb testvérszobor az első alkotás formavilágát követi
„A Triptichon és a Dual forma- és felületkezelése révén bensőséges teret alakítanak ki, ami szinte a művek részévé emeli a közönségét” – fogalmazott Radványi Gábor, a Futureal főépítésze.
(MTI)
Szerző
Friss
- Örizetben a bombafenyegető!
- Lehetek más véleményen, Cornstein úr?
- Pénteken ismét bombariadó volt több iskolában is
- Az alulinformált miniszter, Hankó Balázs esete a Magyar Színházi Társasággal
- Péntek reggeli igehirdetés – Orbán csakúgy, mint máskor
- Hidvéghi parlamenti államtitkár úr, az a gáz, hogy az internet nem felejt, a hablatyát egyszer megtalálhatja az unokája….
- Unalmas… na az biztosan nem lesz! – Horoszkóp az év 5. hétvégéjére
- Hankó miniszter-közszolga: a Bokros-csomag és a ‘Ratkó-dédunokák’ meg nem születése okán nincs elég kisded Magyarországon
- Lázár János pikírten Rákosrendező-ügyben: a kormánynak az a fontos, hogy a budapestieknek jó legyen
- Bajnai Gordon: akiket érdekelnek a tények és persze a saját lelki higiéniám érdekében 3 állítás