Kerítésen innen
Kínai autóból lesz az új orosz Moszkvics!
Megkezdődött a Moszkvics 3 crossover sorozatgyártása az egykori Renault Oroszország gyárában szerdán az orosz fővárosban.
Megkezdődött a Moszkvics 3 crossover sorozatgyártása az egykori Renault Oroszország gyárában szerdán az orosz fővárosban.
Gyenisz Manturov orosz miniszterelnök-helyettes, az ipari és kereskedelmi minisztérium vezetője a gyártósor ünnepélyes megnyitásán kijelentette, hogy az üzemben még az idén megkezdődik elektromos autók gyártása is. Jelezte, hogy az új crossover értékesítése decemberben kezdődik.
„A közeljövő feladata, hogy 2023 végéig helyi beszállítók bevonásával létrehozzuk a teljesen szétszerelt egységek (CKD) összeszerelési folyamatait. A következő lépés a saját univerzális platform létrehozása lesz a hazai elektromos autó számára, amely gyártásának megkezdését 2025 végére tervezzük”
– mondta.
Az eseményen jelen volt Szergej Szobjanyin, Moszkva polgármestere és Dmitrij Pronyin, a Moszkvics autógyár vezérigazgatója is.
Az orosz piacról az ukrajnai háború miatt távozó Renault oroszországi eszközei májusban kerültek orosz állami tulajdonba. A Renault Rosszija üzeme a moszkvai önkormányzat ellenőrzése alá került, ahol az év végéig várhatóan 600 gépkocsit szerelnek össze, közöttük 200 elektromos autót. Szobjanyin polgármester közölte: arra számít, hogy 2023-ban az üzem ugyanannyi autót fog gyártani, mint a Renault idején.
Az Autonavigator.hu információi szerintaAhogy az várható volt, a saját fejlesztés elmaradt, helyette a kínai JAC Motors szolgáltatja a modern kor Moszkvicsait
Az első típus egy crossover, ami Kínában JAC JS4 néven kerül forgalomba, az orosz piacra viszont már Moszkvics 3 felirattal készül. Ennek létezik elektromos változata is, amit szintén átvesznek, ő lesz a Moszkvics 3e.
Az alapmodell orrában egy 1,6 literes 109 lóerős benzines dolgozik, később ehhez csatlakozhat egy 1,5 literes, 150 lovas, vélhetően turbós erőforrás, az elektromos hajtású modell 66 kWh-s akkumulátorral készül, a gyártó szerint ez 410 kilométeres hatótávra elegendő.
Nagyobb modellek érkezése is várható, a J7 szedán és az ennek alapjaira épülő JS7 SUV is megjelenhet az orosz piacon.
Májusban jelentették be, hogy a Renault Rosszija részvényeit 100 százalékban Moszkva város, a Renaultnak az Avtovazban lévő 67,69 százalékos részesedését pedig az orosz ipari és kereskedelmi minisztériumnak alárendelt Központi Járműipari Kutatóintézet (NAMI) kapta meg, valamint hogy az orosz fővárosban újraindul a Moszkvics brand gyártása. A Renaultnak a következő hat évben lehetősége lesz az Avtovazban lévő részesedésének visszavásárlására.
A Moszkvics szovjet és orosz autógyár 1930-tól 2010-ig működött, amikor ezen a néven csődeljárás keretében hivatalosan felszámolták. Kapacitásai 1998-ban a Renault Rosszija irányítása alá kerültek, és már a francia márka autóit gyártották.
Forrás: Autonavigator.hu / MTI
Szerző
Friss
- Ez Magyaroroszág – gondolatok egy vita pici részletéről
- Végetbért a világ legrövidebb tűzszünete?
- A Városháza Parkból indul a Budapest Büszkeség menet – tudatta Karácsony Gergely
- ‘Már értem miért lett vége a Barátok Közt-nek, mert nálatok megy a folytatás’ – kommentelték Lázár adathalászos melléfogását
- Mit hoz a TISZA politikai konyhájára a “80 nap alatt Magyarország körül” akció?
- Ki tart be neked a háttérben? – Nyaralás alatti munkahelyi intrikák horoszkópja
- Trump hétfő éjjel: megegyezett a tűzszünetről , de előtte még…
- Hétfő éjszaka fokozott ellenőrzést rendelt el az ORFK a Közel-keleti konfliktusra hivatkozva
- Orbán Viktor „tejbetök-üzemmódba” került a visszaküldöttnek mondott VOKS 2025-ös szórólapoktól
- Illetékes közszolgák és főleg az Ön figyelmébe: „ezeket a múlt századi kórházi állapotokat titkolják Orbánék”