Connect with us

Budapesti hétköznapok

Közös bringaemelés – Tizenötezren pattantak nyeregbe a biztonságosan bringázható Budapestért

Tizenötezren pattantak nyeregbe a biztonságosabb és bringázhatóbb Budapestért
Megosztás

A nagy tavaszi bringa és bringás felvonulás szombaton a Népligetből indult 15:00 órakor, a Petőfi hídon keresztül mentek át Budára, ahol az alsó rakparton tekertek végig, majd az Alagúton és a Lánchídon keresztül értek vissza a pesti oldalra. A tekerés ezúttal is az elmaradhatatlan közös bringaemeléssel zárult a Városligetben.

Nyeregbe! – máskét….

„Ma, az I bike Budapest felvonuláson azért bringáztunk végig a városon több mint tizenötezer résztvevővel, hogy a jövőben a városvezetés még biztonságosabbá és bringázhatóbbá tegye Budapestet”

– írta a szervező Magyar Kerékpárosklub a szombati kerékpáros vonulásról.

Az I Bike Budapest kerékpáros felvonulás résztvevői magasba emelik kerékpárjukat a Városligetben 2024. április 20-án. MTI/Koszticsák Szilárd

Politikai szál, vagy mégsem…?

A nagy közös felvonuláson részt vett Magyar Péter, aki biciklin tekerve köszönte meg támogatói aláírásait. Facebookon közzétett fotója alapján az eseményen ott volt Karácsony Gergely főpolgármester is, aki azt írta:

„Ahol jó bringázni, ott jó élni.”

A Kerékpárosklub Pontjaikkal kapcsolatos megkeresésükre a főpolgármester-jelöltek válaszoltak, a vállalásokat a Kerékpárosklub közzé is tette.

Karácsony Gergely: „…Célunk, hogy bárhonnan bárhová el lehessen jutni Budapesten biciklivel, hiszen tudjuk, hogy ezzel nem csak a már bringázók járnak jól. Ma a budapestiek várható élettartama nagyjából 5 évvel kevesebb, mint az európai átlag. Azt vállaljuk, hogy egészséges utcákat, egészséges várost teremtünk, hogy visszaadjuk a budapestieknek az elvett 5 évüket – és erre a kerékpározás egy kiváló eszköz….”

Szentkirályi Alexandra: „…A Kerékpárosklub 12 pontból álló, a következő önkormányzati ciklusban elérendő céljait kiváló vitaindító alapnak tartom, amelyből kiindulva meg lehet valósítani számos közlekedés és városfejlesztési átalakítást, amelyek úgy szolgálnák a budapesti kerékpáros közlekedés előmozdítását, hogy mindeközben a közösségi és egyéni közúti közlekedést választók felé nem generál további konfliktust….”

Vitézy Dávid: „…Alapvetésnek tekintem a 2023-ban elfogadott Budapesti Mobilitási Terv 2030 célkitűzéseit és azt, hogy a fenntartható közlekedési módok arányát a mai 65%-ról 80%-ra, ezen belül a kerékpáros közlekedés arányát a mai 2%-ról 10%-ra növeljük. (…) Ehhez megválasztásom esetén minden támogatást megadok, és különös figyelmet kívánok szentelni a külső kerületek kerékpáros lehetőségeinek fejlesztésére….”

12 pont…

A Kerékpárosklub 12 pontban foglalta össze, hogy milyen fejlesztésekre lenne szükség szerintük 2029-ig:

  • Forgalomarányos kerékpáros költségvetési keret létrehozását
  • Biztonságosan megközelíthető Lánchidat
  • Sebesség- és zajcsillapítást a lakóövezetekben és kerületközpontokban
  • Külvárosi kerékpártárolás fejlesztését
  • A Bubi továbbfejlesztését
  • A külvárosi kerékpárhálózati fejlesztések gyorsítását
  • Teljes kerékpáros főhálózatot a belvárosban Kombinált közlekedést népszerűsítő kampányokat
  • Adatalapú közlekedésfejlesztést, nyilvános baleseti adatbankot
  • Biztonságosan kerékpározható pesti rakpartot, Rákóczi utat, Petőfi- és Szabadság hidat
  • Az útfejlesztések minden közlekedő számára biztonságosan valósuljanak meg
  • A kerékpárszállítás fejlesztését a BKK járművein

Kapcsolódó

bringa

Szerző