Budapesti hétköznapok
Közös bringaemelés – Tizenötezren pattantak nyeregbe a biztonságosan bringázható Budapestért
A nagy tavaszi bringa és bringás felvonulás szombaton a Népligetből indult 15:00 órakor, a Petőfi hídon keresztül mentek át Budára, ahol az alsó rakparton tekertek végig, majd az Alagúton és a Lánchídon keresztül értek vissza a pesti oldalra. A tekerés ezúttal is az elmaradhatatlan közös bringaemeléssel zárult a Városligetben.
Nyeregbe! – máskét….
„Ma, az I bike Budapest felvonuláson azért bringáztunk végig a városon több mint tizenötezer résztvevővel, hogy a jövőben a városvezetés még biztonságosabbá és bringázhatóbbá tegye Budapestet”
– írta a szervező Magyar Kerékpárosklub a szombati kerékpáros vonulásról.
Az I Bike Budapest kerékpáros felvonulás résztvevői magasba emelik kerékpárjukat a Városligetben 2024. április 20-án. MTI/Koszticsák Szilárd
Politikai szál, vagy mégsem…?
A nagy közös felvonuláson részt vett Magyar Péter, aki biciklin tekerve köszönte meg támogatói aláírásait. Facebookon közzétett fotója alapján az eseményen ott volt Karácsony Gergely főpolgármester is, aki azt írta:
„Ahol jó bringázni, ott jó élni.”
A Kerékpárosklub Pontjaikkal kapcsolatos megkeresésükre a főpolgármester-jelöltek válaszoltak, a vállalásokat a Kerékpárosklub közzé is tette.
Karácsony Gergely: „…Célunk, hogy bárhonnan bárhová el lehessen jutni Budapesten biciklivel, hiszen tudjuk, hogy ezzel nem csak a már bringázók járnak jól. Ma a budapestiek várható élettartama nagyjából 5 évvel kevesebb, mint az európai átlag. Azt vállaljuk, hogy egészséges utcákat, egészséges várost teremtünk, hogy visszaadjuk a budapestieknek az elvett 5 évüket – és erre a kerékpározás egy kiváló eszköz….”
Szentkirályi Alexandra: „…A Kerékpárosklub 12 pontból álló, a következő önkormányzati ciklusban elérendő céljait kiváló vitaindító alapnak tartom, amelyből kiindulva meg lehet valósítani számos közlekedés és városfejlesztési átalakítást, amelyek úgy szolgálnák a budapesti kerékpáros közlekedés előmozdítását, hogy mindeközben a közösségi és egyéni közúti közlekedést választók felé nem generál további konfliktust….”
Vitézy Dávid: „…Alapvetésnek tekintem a 2023-ban elfogadott Budapesti Mobilitási Terv 2030 célkitűzéseit és azt, hogy a fenntartható közlekedési módok arányát a mai 65%-ról 80%-ra, ezen belül a kerékpáros közlekedés arányát a mai 2%-ról 10%-ra növeljük. (…) Ehhez megválasztásom esetén minden támogatást megadok, és különös figyelmet kívánok szentelni a külső kerületek kerékpáros lehetőségeinek fejlesztésére….”
12 pont…
A Kerékpárosklub 12 pontban foglalta össze, hogy milyen fejlesztésekre lenne szükség szerintük 2029-ig:
- Forgalomarányos kerékpáros költségvetési keret létrehozását
- Biztonságosan megközelíthető Lánchidat
- Sebesség- és zajcsillapítást a lakóövezetekben és kerületközpontokban
- Külvárosi kerékpártárolás fejlesztését
- A Bubi továbbfejlesztését
- A külvárosi kerékpárhálózati fejlesztések gyorsítását
- Teljes kerékpáros főhálózatot a belvárosban Kombinált közlekedést népszerűsítő kampányokat
- Adatalapú közlekedésfejlesztést, nyilvános baleseti adatbankot
- Biztonságosan kerékpározható pesti rakpartot, Rákóczi utat, Petőfi- és Szabadság hidat
- Az útfejlesztések minden közlekedő számára biztonságosan valósuljanak meg
- A kerékpárszállítás fejlesztését a BKK járművein
Szerző
Friss
- Bruck András: ha….
- Pintér (egyik) minisztériuma: ‘ennek örömére három pezsgőt is felbontottunk’
- Állategészségügyi operatív törzs-infó: a sertések vírusgyárakká válhatnak, ezért azokat is le kell ölni
- Szanyi Tibor: fizika az USA-ban
- Rogánba törhet a Trump-bicska?
- Egy biztos: bármi van, nem Ön fizet, miniszterelnök úr, hanem mi. Ahogy szoktuk – Hétvégi Lendvaiságok
- Katonai zendülés Oroszországban
- Magyar WhatsApp-felhasználók ellen is bevetették az izraeli Pegasus kémprogramot
- Magyar György: a jogalkotónak valószínűleg elment a maradék józan esze
- Horoszkóp-üzenet 2025 nyarára – Új munkahely, költözés, új szerelem, gyermekáldás, hazug barátok… Rád mi vár?