Kedden benyújtotta a kormány a Lázár János által jegyzett „Egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról szóló előterjesztését” (a törvényjavaslat szövege pdf-ben itt olvasható), amely tizenhárom különféle törvény egyes passzusait módosítaná. A tervezett változtatások között kisebb, technikai jellegű szabályváltoztatások mellett érdemi újdonságok is vannak.
Olyan izgalmas, hogy elfogadják-e, ugye?
A Lázár János építési és közlekedési miniszter által jegyzett jogszabálytervezet sok egyéb mellett az alábbi változtatásokat jelentheti, ha a parlament elfogadja majd a törvényt:
- pontosítják az egyes közúti közlekedési szabályszegések helyszíni eljárásra vonatkozó szabályait;
- a „szabályszegést helyszínen elismerő személlyel szemben közigazgatási bírságként helyszíni bírság kerül kiszabásra” a törvénytervezet szerint;
- a behajtási tilalomra, a korlátozott övezetre (zóna), a kötelező haladási irányra vonatkozó egyes szabályszegéseknél a gépjárművezető távollétében kiszabható közigazgatási bírságot a javaslat megszünteti;
- módosítják a közterület-felügyeletről szóló törvényt;
- módosítanak a tranzitfuvarozás szabályain, ennek értelmében „a tranzit áru- és személyszállítási műveletet és a kétoldalú áru- és személyszállítási műveletet, valamint az ezekhez kapcsolódó üresjáratot végrehajtó járművezető nem tekinthető kiküldött munkavállalónak”;
- a közlekedési elektronikus azonosítóról szóló szabályokkal összhangba hozzák a személyi adatokról és lakcímnyilvántartásáról szóló törvényt;
- megteremtik „a vasúti pályahálózathoz kapcsolódóan az intermodális csomópontok üzemeltetésének jogi kereteit”;
- változtatnak a taxiszolgáltatók adatkezelési kötelezettségeinek szabályozásán;
- úgy módosítják a hulladéktörvényt, hogy a vasúti és közúti bontásból kikerülő anyagokat közvetlenül vissza lehessen forgatni az építőiparba, ha azok nem minősülnek veszélyes hulladéknak;
- emellett több jogszabályt módosítana a törvényjavaslat uniós jogharmonizációs szempontok alapján.
Kell a pénz….
A törvénytervezet mindezek túl jelentősen megemelné a légiközlekedési hatósági eljárások díjait is: a javaslat 1. számú melléklete szerint például a
„Légitársasági pilóta, kereskedelmi pilóta és többfős személyzet pilóta szakszolgálati engedélyekhez és kapcsolódó tanúsítványokhoz és jogosításokhoz képzéseket nyújtó, jóváhagyott képző szervezet (ATO) éves felügyelete” díjszabása a mostani 120 000 forintról 2 000 000 forintra emelkedne,
és szintén
évi 2 000 000 forintos díja lenne a repülőorvosi központ éves felügyeletének, aminek a tarifája most 60 000 forint.
Hogy kik lesznek a „felügyelők” felügyelői, az még homályos, de ami késik, ugye…..
Forrás
Lázár János: 302 beruházást függesztett fel a kormány az idén, 2140 milliárd forint értékben