Connect with us

Kerítésen innen

Lázár lefejezte a MÁV-ot és szóban -ahogy szokta- rendbetette azt – Élőben hallható a szpícs!

A léptékváltó mutyik időszaka 2124-ig kitolva - Amikor Lázár János már csak rossz emléke lesz a magyar vasútnak, akkor is marad
Megosztás

Lázár János érezte, hogy itt az ideje, hogy valami nagyon ütőset mondjon, mert elérkezni látszik az ideje, hogy lázongani kezdjen a nép a gyatra MÁV-állapotért. Ígért is mindent, mi szem-szájnak ingere, így ezentúl lehet arra hivatkozni, hogy „rajta vannak a dolgon”, de ház a veszélyhelyzet, meg Brüsszel és a hazai ellenzék….. Egyszóval, ha tovább késik a vonat, amiben megfőnek az utaskák, akkor ők mindent megtettek….

…és ez nekünk még mindig elég?

Lázár János építési és közlekedési miniszter a sajtótájékoztatót azzal kezdte, hogy köszönetet mondott az utasoknak, amiért a nehézségek ellenére őket választották utazás céljából. Mint mondta,

„a bizalmat meg fogjuk hálálni”.

Elmondta, hogy a közlekedési minisztériumnak és neki két célja van:

  • az egyik az, hogy az utas jól járjon,
  • a másik, hogy a dolgozók motiváltak legyenek.

Ismertette, hogy eddig a a vármegye és országbérletek bevezetése óta 10 millió darab bérletet értékesítettek, ami

„ennek a kormányzati ciklusnak az eddigi legnagyobb rezsicsökkentése”.

5 a reform, vegye, vigye!

1. Magyarországon új személyszállítási törvény lesz, ami a közlekedési jogot állampolgári alapjoggá szándékozik nyilvánítani. Szeptemberben viszik ezt a személyszállítási törvényt a Parlament elé. Ez azt jelenti, hogy

aki magyar állampolgár, van állandó lakóhelye hazánkban, annak naponta háromszor biztosítani kell a lehetőséget, hogy eljusson egy másik településre. Tehát a közlekedés nem szolgáltatás lesz, hanem jog.

2. Vasútépítés: 8 ezer km-nyi vasút maradt, ebből 6500 kilométernyit használunk, most új vonalakat építenek, összesen 500 kilométert, amihez 1 milliárd eurós hitelt kérnek az Európai Beruházási Banktól. A tervek szerint többek között újjáépítik a Gubacsi hidat és a Kiskunfélegyháza-Szeged vonalat. Vasúti digitalizációt is végrehajtanak és transzformátorokat építenek. A fővárosi hévek felújítása is tervben van, de ezt csak akkor, ha megérkeznek az uniós pénzek.

3. Járműveket kell vásárolni! Elöregedett az állománypark, mostanra teljesen leamortizálódtak. Ha ennyien használják a pályát, járműveket kell vásárolni – jelentette ki. A kormány újraszervezi a gyártást itthon, és próbálják megszerezni a spanyol Talgo vállalatot. Új járműveket vásárolnak, de használt járművek vásárlásában is gondolkodnak, mert szerinte ez a leggyorsabb, leghatékonyabb módszer.

4. Fő cél az utasok megfelelő tájékoztatása, a szerelvények megfelelő hűtése, és egy új MÁV applikáció is. Felújítanak épületeket, állomásokat, például a Déli-pályaudvart is, ami egy külön projekt lesz.

5. Új rendszerre van szükség, ezért leváltotta a MÁV vezérigazgatóját. Lázár bejelentette, hogy újjászervezik a MÁV-ot. Három leányvállalata lesz, az átalakítás megkezdődött, egyik személyszállítással fog foglalkozni, másik pályaműködtetéssel, harmadik ezeknek a cégeknek a kiszolgálását fogja végezni. Ehhez a változáshoz új menedzsmentre is szükség van, ezért Pafféri Zoltán szeptember elsejével távozik, Hegyi Zsolt a MÁV Start vezérigazgató-helyettese váltja majd a MÁV új vezérigazgatói posztján.

Vitézy-vélemény

Az LMP volt főpolgármester-jelöltje szerint Lázár János

„beszólt mindenkinek, aki kritizálni meri – természetesen a tőle megszokott útszéli stílusban –, nekem is”.

Úgy véli,

„külön szórakoztató, hogy a főpolgármester-választás szoros eredménye kapcsán tesz megjegyzéseket az a Lázár János, akinek az embere 17 százalékkal kapott ki Márki-Zay Pétertől Hódmezővásárhelyen”.

A helyzet mégiscsak az, hogy

Lázár János saját miniszteri döntéseivel annyi kárt okozott, ami a kommunizmus évtizedeinek közlekedési minisztereit is alulmúlja. Vidéki vasútvonalak bezárása, minden vasúti járműbeszerzés lemondása, a hosszú távon fontos nagyberuházások leállítása a nagy sebességű vasúttól a Budapest környéki vasútfejlesztésekig, a vasútfejlesztés szakmai intézményrendszerének teljes szétverése, a források kivonása és a tarifarendszer átgondolatlan átalakítása miatt a jegybevételek pótlás nélküli eltűnése mind-mind hozzájárultak és előidézték a MÁV válságát

– sorolta a politikus, aki szerint erre most annyi volt a válasz, hogy

„jövőre majd inkább buszok járnak a vonatok helyett, ha a mostanihoz hasonló kánikula lesz – mindez sok ezermilliárd forint uniós pénz elköltése után”.

A summa:

Lázár Jánosnak az elmúlt évtizedek legsikertelenebb közlekedési minisztereként inkább lemondania kellene, és nem másokat leváltania

– vélekedik Vitézy Dávid.

Szerző