Kerítésen innen
Lázár lefejezte a MÁV-ot és szóban -ahogy szokta- rendbetette azt – Élőben hallható a szpícs!
Published
3 hónap agoon
Lázár János érezte, hogy itt az ideje, hogy valami nagyon ütőset mondjon, mert elérkezni látszik az ideje, hogy lázongani kezdjen a nép a gyatra MÁV-állapotért. Ígért is mindent, mi szem-szájnak ingere, így ezentúl lehet arra hivatkozni, hogy „rajta vannak a dolgon”, de ház a veszélyhelyzet, meg Brüsszel és a hazai ellenzék….. Egyszóval, ha tovább késik a vonat, amiben megfőnek az utaskák, akkor ők mindent megtettek….
…és ez nekünk még mindig elég?
Lázár János építési és közlekedési miniszter a sajtótájékoztatót azzal kezdte, hogy köszönetet mondott az utasoknak, amiért a nehézségek ellenére őket választották utazás céljából. Mint mondta,
„a bizalmat meg fogjuk hálálni”.
Elmondta, hogy a közlekedési minisztériumnak és neki két célja van:
- az egyik az, hogy az utas jól járjon,
- a másik, hogy a dolgozók motiváltak legyenek.
Ismertette, hogy eddig a a vármegye és országbérletek bevezetése óta 10 millió darab bérletet értékesítettek, ami
„ennek a kormányzati ciklusnak az eddigi legnagyobb rezsicsökkentése”.
5 a reform, vegye, vigye!
1. Magyarországon új személyszállítási törvény lesz, ami a közlekedési jogot állampolgári alapjoggá szándékozik nyilvánítani. Szeptemberben viszik ezt a személyszállítási törvényt a Parlament elé. Ez azt jelenti, hogy
aki magyar állampolgár, van állandó lakóhelye hazánkban, annak naponta háromszor biztosítani kell a lehetőséget, hogy eljusson egy másik településre. Tehát a közlekedés nem szolgáltatás lesz, hanem jog.
2. Vasútépítés: 8 ezer km-nyi vasút maradt, ebből 6500 kilométernyit használunk, most új vonalakat építenek, összesen 500 kilométert, amihez 1 milliárd eurós hitelt kérnek az Európai Beruházási Banktól. A tervek szerint többek között újjáépítik a Gubacsi hidat és a Kiskunfélegyháza-Szeged vonalat. Vasúti digitalizációt is végrehajtanak és transzformátorokat építenek. A fővárosi hévek felújítása is tervben van, de ezt csak akkor, ha megérkeznek az uniós pénzek.
3. Járműveket kell vásárolni! Elöregedett az állománypark, mostanra teljesen leamortizálódtak. Ha ennyien használják a pályát, járműveket kell vásárolni – jelentette ki. A kormány újraszervezi a gyártást itthon, és próbálják megszerezni a spanyol Talgo vállalatot. Új járműveket vásárolnak, de használt járművek vásárlásában is gondolkodnak, mert szerinte ez a leggyorsabb, leghatékonyabb módszer.
4. Fő cél az utasok megfelelő tájékoztatása, a szerelvények megfelelő hűtése, és egy új MÁV applikáció is. Felújítanak épületeket, állomásokat, például a Déli-pályaudvart is, ami egy külön projekt lesz.
5. Új rendszerre van szükség, ezért leváltotta a MÁV vezérigazgatóját. Lázár bejelentette, hogy újjászervezik a MÁV-ot. Három leányvállalata lesz, az átalakítás megkezdődött, egyik személyszállítással fog foglalkozni, másik pályaműködtetéssel, harmadik ezeknek a cégeknek a kiszolgálását fogja végezni. Ehhez a változáshoz új menedzsmentre is szükség van, ezért Pafféri Zoltán szeptember elsejével távozik, Hegyi Zsolt a MÁV Start vezérigazgató-helyettese váltja majd a MÁV új vezérigazgatói posztján.
Vitézy-vélemény
Az LMP volt főpolgármester-jelöltje szerint Lázár János
„beszólt mindenkinek, aki kritizálni meri – természetesen a tőle megszokott útszéli stílusban –, nekem is”.
Úgy véli,
„külön szórakoztató, hogy a főpolgármester-választás szoros eredménye kapcsán tesz megjegyzéseket az a Lázár János, akinek az embere 17 százalékkal kapott ki Márki-Zay Pétertől Hódmezővásárhelyen”.
A helyzet mégiscsak az, hogy
Lázár János saját miniszteri döntéseivel annyi kárt okozott, ami a kommunizmus évtizedeinek közlekedési minisztereit is alulmúlja. Vidéki vasútvonalak bezárása, minden vasúti járműbeszerzés lemondása, a hosszú távon fontos nagyberuházások leállítása a nagy sebességű vasúttól a Budapest környéki vasútfejlesztésekig, a vasútfejlesztés szakmai intézményrendszerének teljes szétverése, a források kivonása és a tarifarendszer átgondolatlan átalakítása miatt a jegybevételek pótlás nélküli eltűnése mind-mind hozzájárultak és előidézték a MÁV válságát
– sorolta a politikus, aki szerint erre most annyi volt a válasz, hogy
„jövőre majd inkább buszok járnak a vonatok helyett, ha a mostanihoz hasonló kánikula lesz – mindez sok ezermilliárd forint uniós pénz elköltése után”.
A summa:
Lázár Jánosnak az elmúlt évtizedek legsikertelenebb közlekedési minisztereként inkább lemondania kellene, és nem másokat leváltania
– vélekedik Vitézy Dávid.
Szerző
Friss
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek
- Szalay-Bobrovniczky-paráztatás: elrendeltem a légvédelmi rendszerek telepítését Magyarország északkeleti részére
- A Black Friday nemcsak a vásárlókat, de a csalókat is vonzza