Connect with us

Budapesti hétköznapok

Lázárnak legyen egy 1 pontos akcióterve: mondjon le és távozzon a közéletből is – ajánlotta egy kommentelő a vasárnapi helyzet tükrében

keleti pályaudvar
Megosztás

Vasárnap este kisiklott a Kolozsvár felől érkező Claudiopolis InterCity öt kocsija a Keleti pályaudvar előtti bevezető vágányszakaszon. A balesetben nem sérült meg senki – írja közleményében a MÁV. A baleset miatt a Keleti pályaudvarra bevezető vágányok el vannak zárva, így vasárnap este a pályaudvar már nem indít és nem fogad vonatokat.

„…kenje a hajára Lázár az akciótervét!”

Pár napja Lázár János érezte, hogy itt az ideje, hogy valami nagyon ütőset mondjon, mert elérkezni látszik az ideje, hogy lázongani kezdjen a nép a gyatra MÁV-állapotért. Ígért is mindent, mi szem-szájnak ingere, így ezentúl lehet arra hivatkozni, hogy „rajta vannak a dolgon”, de hát a veszélyhelyzet, meg Brüsszel és a hazai ellenzék…. És eljött a vasárnap este, amikor a Telex olvasójának beszámolója szerint -amit később a MÁV közösségi oldalán is jelentett- beszámolója szerint a leállított vonatokon utazókat nem tájékoztatták a történtekről, gyalog indultak el a pályaudvar felé.

„10–15 perc várakozás után az utasok elkezdtek leszállni és a vágányok között sétálni. Tájékoztatást nem kaptunk, 20 perc várakozás után mi is leszálltunk, és a legközelebbi kijáraton (zajvédő kerítésen lévő kapu) elhagytuk a helyszínt. Pánikhangulat nem volt, csak türelmetlen emberek”.

Más így írta le a történteket:

„Én rajta voltam. A váltónál az első kocsi első tengelye az egyik sínen, a hátsó tengely már a másik sínre váltott. Így keresztben mentünk amíg meg nem álltunk. Szerencsére lassan mentünk és nem borultunk fel, de a fedélzeten nagyon ijesztő volt. Minden remegett és mivel keresztbe mentünk 2 sínen, a sínek közötti oszlopokat elvittük és azok repültek minden felé! (Én az első kocsiban voltam, a második és harmadik kocsi ki is siklott a sínről, nekik biztos volt egy kis halálfélelmük!)”

A MÁVINFORM Facebook-oldaláról az is kiderül, hogy milyen forgalmi változásokra kell számítani:

  • A Budapest–Hatvan–Miskolc vonalon közlekedő vonatok csak Kőbánya felsőig közlekednek, és onnan fordulnak vissza Hatvan irányába.
  • A Budapest–Újszász–Szolnok–Békéscsaba vonali vonatok Rákosig közlekednek, és onnan fordulnak vissza Újszász felé.
  • A Budapest–Pécs és a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonal vonatai Kelenföldről fordulnak vissza.
  • A vasúti jegyek érvényesek az M2-es metrón a Keleti és a Déli pályaudvar között, az M4-es metró teljes vonalán, a 37A villamoson, a 161-es és 168E buszon – olvasható a bejegyzésben.

Vasárnap este lévén a a hétfőn dolgukat végzők sorra kommentelnek a MÁV közösségi oldalán ki-ki vérmérsékletétők függő hangnemben érdeklődve, hogy reggel, napközben mire számíthatnak, de válaszok a cikk írásáig nem érkeztek.

Vitézy: nos, vajon a fejessaláta szavatossága tart-e tovább?

A hírre reagált a volt közlekedési államtitkár, Vitézy Dávid is, azt írta: „Nos, vajon a fejessaláta szavatossága tart-e tovább? Természetesen senki nem tudhatja még, hogy mi történt pontosan a Keletiben ma este, és mi okozta a kolozsvári InterCity kisiklását. Az viszont biztos, hogy

sokkal nagyobb baj is lehetett volna ebből, ha a két vonat össze is ütközik a kisiklás következtében – ez nem perceken, hanem csak másodperceken múlt. Az biztos, hogy itt most a cinikusan vigyorogva másokra mutogatás, beszólogatás és a klímaváltozásra hivatkozás kevés lesz.

Ami azonban a mai baleset körülményeinek pontos ismerete nélkül is biztos: mindhárom budapesti fejpályaudvar és az oda vezető vasúti infrastruktúra rémes állapotban van, ezért is született két éve a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia és abból számos beruházás terve.

A Keletiben számos váltón már csak 20 km/h a megengedett sebesség az állapotromlás miatt, a Nyugati biztosítóberendezéséről jobb, ha nem is beszélünk. Lázár János ennek ellenére a rengeteg már elvégzett munka ellenére az összes előkészítés alatt álló budapesti vasúti beruházást leállította, a Keleti pályaudvarra vezető szakaszok felújításának tervezését pedig a már megszerzett uniós pénzek ellenére visszamondta.

Ha pedig a járművekről beszélünk: a képeken jól láthatóak az InterCity-be sorolt piros csíkos, 52-54 éves fapados, klíma nélküli személykocsik. Ezek nem oda valók, szégyen, hogy feláras távolsági vonatban ezek járnak. Egy teljesen új InterCity-flotta beszerzéséről a kormány 2022 nyarán döntött, a folyamatot elindítottuk, aztán jött Lázár János, és egyik első miniszteri lépésével visszavonta ezt is, az új mozdonyok beszerzésével együtt – hogy aztán azóta se történjen semmi ezügyben, immár két éve.

Arról pedig ne is beszéljünk, mennyire nem megy egy ilyen súlyú zavar kezelése, az utasok megfelelő tájékoztatása – sajnos ez sem újkeletű probléma.

Szóval, bár a mai baleset okait nem tudjuk, de akár a pálya, akár a jármű meghibásodása okozta a kisiklást, bőven van nem csak elvont politikai, de közvetlen döntéshozói felelőssége is a közlekedési miniszternek – hiszen nem enyhítette, hanem minden lépésével csak mélyítette a magyar vasút egyre súlyosabb válságát az elmúlt időszakban.”

Lázár János és minisztériuma feltehetően még nem találták meg az aktuális hibást, mert nem adtak ki közleményt, de még egy „bocsi”-ra sem futotta. Utolsó posztja:

Kapcsolódó

Szerző