Budapesti hétköznapok
Lőrinc barát a Sándorpalota körül sertepertél
Lassan természetesnek vesszük (sajnos), hogy ha közpénzről van szó ott feltünik Mészáros Lőrinc valamelyik cége is. Nem történt ez másként legutóbb sem amikor a Mészáros M1 Mobilitás Center Kft. segített Sulyok Tamás köztársasági elnök hivatalának megválni a Sándorpalota régi autóitól.
Kispénz, jó pénz
A 444. portál szerint a 15,1 millió forint értékű szerződést április 29-én írták alá. Az „üzletember” mindössze pár éve kezdett érdeklődni az autópiac iránt, a Sándor-palotával szerződő cégét például tavaly októberben hozta létre. A biznisz egész jól sikerült, igaz, ez a volt miniszterelnöki iskolatárs és felcsúti polgármester Mészáros Lőrinc esetében aprópénznek számít. Év végén egyébként már 72 millió volt bevétel, amelyből 4,7 millió forint lett a tiszta profit.
Leharcolt gépek
A Sándor-palota a polrtál érdeklődésére azt közölte, olyan autókat adtak el, amelyek koruk és futásteljesítményük miatt csak jelentős fenntartási költségek mellett voltak üzemeltethetők. Szintén túladtak azon járműveken, amelyeknek magas fenntartási költségeik voltak, s nem támogatták a feladatellátást, nem illeszkedtek a kezelt flottába. Emellett volt még olyan motorhibás autó is, ami már gazdaságosan nem volt javítható. Közlésük szerint Mészáros Lőrinc cége adta az egyik legkedvezőbb ajánlatot.
„Minden értékesíteni kívánt gépjárművet több piaci szereplőnek ajánlottunk fel megvásárlásra. A legnagyobb összegű ajánlatot adó szereplőnek értékesítettünk. Végeredményben 4 különböző piaci szereplő volt a vásárló, amelyek közül az egyik az M1 Mobilitás Center Kft. Az értékesített gépjárművek állapota változó, általában erősen használt, átlagkoruk 9 év, átlagos futásteljesítményük 184 200 km. Összesen 8 autót értékesítettünk 2024-ben”
– fogalmaztak, megjegyezve, hogy Skoda, Audi és Wolkswagen típusú autókra nem tartottak igényt. Egyébként ugyanebben a tárgyban kötött még egy szerződést a Sándor-palota, szintén április 29-én, az Automobil Online Kft.-vel. Utóbbi értéke 11,7 millió forint. A magyar autók átlagos életkora 15,8 év, ennél fiatalabbaktól vált meg az államfői hivatal.
Azért a Sándorpalota alkalmazottainak nem kell gyalogolniuk
Persze új járgányok beszerzésére is futotta: április 16-án 15,2 millió forintért a Porsche Hungáriától, ezt követően június 5-én, 49,5 millió forintért történt egy újabb beszerzés.
Szerző
Friss
- Fiatalnak lenni Amerikában, Oroszországban és Magyarországon – Lehetőségek és kihívások összehasonlítása
- ‘Magyarország GDP-jének 38 százalékát Budapest termeli, ha a város megáll, azt minden magyar megérzi’
- Mészáros Lőrinc a riporter -és áttételesen az Ön- kérdésére: húzzanak haza!
- Tucker Carlson ment, Ben Shapiro jött: újabb ‘rekordnézettségű-gyanús’ Orbán-interjút készíttetett a…. (ki is?)
- A törvény mindenkire nézve egyformán kötelező!? De amit szabad Jupiternek, azt nem szabad az ökörnek!
- Új hónap, új évszak vadiúj júniusi horoszkóp!
- Újabb ‘vörös skarlát betű’ az Orbán-rendszer homlokán, ha bebizonysodik a javítóintézet-igazgató elleni vád
- Szanyi Tibor: aki hülye, haljon meg! – A parajdi-eset: aratták a turizmus gyümölcsét, de nem foglalkoztak az értékmegőrzéssel
- A grenoblei BL-fiesta tömegébe hajtott egy autó
- Gábor György leleplezte Gulyás Gergely legújabb cinikus hazugságát – A diktatúra sosem egyik napról a másikra születik