A hét gigafelháborodása volt a Baromfi Termék Tanács és a tenyésztők részéről, hogy a Lidl a vásárlók érdekeit szem előtt tartva -ezzel persze a saját forgalmát is gyarapítva, hiszen ebből él és tudja biztosítani Önnek a mérsékelt árat- a hazai kínálatnál jóval kedvezőbb áru import csirkehúst kínált. Most kiderült, hogy finoman fogalémazzunk, vagy szövegértési gondjai vannak a tanácstagoknak, vagy lódítottak.
A Lidl, sosem ígért semmit a magyar beszállítóknak…
Súlyos félreértést tisztázott a Lidl, miszerint megszegte a magyar beszállítóknak adott szavát, amikor olcsó külföldi húst hozott be az országba
– írja a Világgazdaság. A vádak alapja az, hogy egy 2021 novemberi sajtóközleményben a Lidl Magyarország arról számolt be, hogy
az állandó kínálatában szereplő baromfi és sertés frisshúsok 100 százaléka magyar beszállítóktól érkezik, amely amellett, hogy magas minőséget és biztonságot jelent a vásárlók számára, a magyar termelők és a hazai gazdaság támogatása szempontjából is fontos tényező.
Azt is kiemelték, hogy a széles választék mellett elsődleges a termékek hazai származása, valamint az, hogy a vásárlók kedvező ár-érték arányban kiváló minőségű húsokat vásárolhassanak.
Ez többen úgy értelmezték, hogy kizárólag magyar beszállítók termékeit kínálja majd baromfi és sertés frisshús kategóriában.
Olcsóbb legyen a baromfihús, vagy magyar? - Ez itt a kérdés....
Lehet, hogy a hazai tenyésztőknél van a bibi?
A Lidl augusztus végén német sertés darálthúst, majd szeptember elején lengyel baromfihúst helyezett ki nagy mennyiségben a polcain, amelyek ráadásul jóval olcsóbbak voltak, mint a hasonló magyar termékek, szószegésnek minősül. Csakhogy a Lidl most tisztázta a helyzetet és sajtóközleményben arra hivatkozott, hogy
a Lidl nem vállalást tett a baromfi és a sertéshúsok tekintetében, hanem a Lidl állandó kínálatában szereplő termékek származási helyét tényszerűen kommunikálta.
A bolt szerint mindösszesen arról van szó, hogy 2021 novemberében a Lidlnél teljes egészében magyar forrásból érkeztek sertés és baromfi frisshúsok, amit kommunikáltak is. Ezen túlmenően azonban semmilyen ígéretet nem tettek a jövőre nézve, hogy ez így is maradna.
A magyar sertéshús beszállítók emiatt a nem létező vállalás miatt háborodtak fel, amikor a Lidl nagy mennyiségű, nyomott árú német sertés darálthúst helyezett ki a polcaira, ezzel kiszorítva a magyar termékeket.
Majd kedden a Baromfi Termék Tanács ugyanerre a nem létező vállalásra hivatkozva adott ki közleményt mondván, hogy
a Lidlben megjelent olcsó lengyel csirkemellfilé, valamint pulyka darálthús megsérti az üzletlánc korábbi vállalását és károkat okoz a beszállítóinak, illetve a baromfipiac hazai szereplőinek.
Koklúzió – lehetne, ha levonnánk….
Jogos a kérdés: valóban az szolgálja hosszú távon a magyar gazdák és fogyasztók érdekét, ha a csak lényegesen magasabb áron előállítani tudó, ám nemzeti színben pompázó cégeket törvénnyel védve hozzuk kiváltságos helyzetbe a kerítésen belüli piacon? Nem lehet, hogy az orrunknál picit messzebbre látva racionalizálni, korszerűsíteni kellene az ágazat szereplőinek tevékenységüket? Ebben az esetben nem lenne szükség mesterséges beavatkozásra, egyszerűen hagyni kellene, hogy az ár- és minőségversenyben mérettethessék meg magukat a „versenyzők” és
győzzön a jobb és mi, a vásárlók?
Aki magyar, disznót eszik! - nemzeti sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampány 440 köz-millióból