Kultúra
Minden apróság számít -mondják Puskás-Dallosék
Puskás-Dallosék hogyan lettek elkötelezett környezetvédők, mennyire tartják tudatos vásárlónak magukat, hogyan kötik össze az influenszerkedést a fenntarthatósággal?
Hogyan lettek elkötelezett környezetvédők, mennyire tartják tudatos vásárlónak magukat, hogyan kötik össze az influenszerkedést a fenntarthatósággal? – többek között ezekről is beszélt a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Puskás-Dallos Bogi és Peti.
A velük készült interjúból kiderül az is, mit gondolnak a greenwashingról és hogyan érdemes elkezdeni a környezettudatos életmódot
– Aki követi a rólatok szóló híreket, tudhatja, hogy elkötelezett környezetvédők vagytok. Honnan jött ez a késztetés?
Puskás-Dallos Peti: Mindig is érzékeny voltam erre a témára, de amikor lett egy kutyám, Bambika, rácsodálkoztam, hogy milyen bámulatosak az állatok. Akkor kezdett foglalkoztatni a vegánság, utána olvastam és rájöttem, hogy ez több mint egy étkezési szokás, ez egy életérzés, egy életstílus. Egyszer csak minden egyes döntésemnél megjelent a fenntarthatóság gondolata, hogy kímélem-e a környezetemet vagy ártok neki.
Puskás-Dallos Bogi: Már gyerekkoromban is környezettudatosságra neveltek, majd amikor megismertem Petit, egyre erősebben mentem én is ebbe az irányba.
– A mindennapjaitokban hogyan jelenik meg a környezettudatosság?
Peti: Érdemes végignézni, hogy a háztartásban min tudunk változtatni. Mi nagyon figyelünk a tisztítószerekre, tudatosan vásárolunk, a piacra visszük a kis vászontáskánkat, és szemét nélkül megyünk haza. Leszoktam az online rendelésekről, csak azt veszem meg, amire szükségem van. A legjobb szemét, amit meg sem termelünk. Fontos, hogy az ember lokálisan szerezzen be termékeket és felfedezzen magyar márkákat.
Bogi: Csak vegán, állatkísérlet-mentes és lehetőleg magyar kozmetikumokat használunk. Figyelünk az ökológiai lábnyomunkra, mindketten elektromos autóval járunk, de ha lehet, előnyben részesítjük a biciklizést. Emellett igyekszünk kevesebb ételmaradékot kidobni.
– Mennyire érzitek, hogy a bolygónk jövője a nagyvállalatok számára is fontos? Nem tartotok attól, hogy inkább csak igyekeznek meglovagolni ezt a hullámot is, hogy új üzleti lehetőségeket találjanak?
Bogi: Ez cégfüggő, nem biztos, hogy lehet általánosítani. Én a Garnier-vel dolgozom, és nagy eredménynek tartom, hogy az utóbbi években az összes termékük állatkísérlet-mentes és vegán lett. A Coca-Cola esetén például nehéz megmagyarázni, hogy mitől zöld, amikor folyamatosan hulladékot termel. Attól függ, hogy az adott cég milyen tevékenységet folytat, és mire próbálják meg ezt az üzenetet ráhúzni.
Peti: A nagyvállalatok a profitmaximalizációra törekednek, ami magával hozza a greenwashing problémáját is. A világ legnagyobb olajvállalatainak sem hihetjük el, hogy képesek lennének karbonsemlegesen működni. Ugyanakkor fontos, hogy erről már lehet nyíltan beszélni, és influenszerként feladatunk, hogy a felkérések esetén meggyőződjünk arról, hogy valóban fenntartható-e a márka, mert nem szeretnénk hazudni a követőinknek. Már minden adott ahhoz, hogy megóvjuk a Földet, csak még nem épült be a mindennapi életünkbe.
Forrás: Marketing&Media
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megjelent a Zöld Lámpa fenntarthatósági melléklet is, melyben olyan ismert emberek beszélnek a környezettudatosságról, klímavédelemről, mint Udvaros Dorottya, Ónodi Eszter és Litkai Gergely.
Klímavédelem a Városi Kurírban
Szerző
Friss
- Dr. Kunetz Zsombor: protokoll, amely a hiánygazdaság vezérelt passzív eutanáziára kényszeríti az orvosokat
- Semjén közszolgának kedden éjjel sem jött álom a szemére és ‘benyújtott’…
- Búcsú, meghalt a világsztár
- Ha Orbán Viktor megjelenik a Magyar Tudományos Akadémián, tiltakozásul a résztvevők számottevő része elhagyja a termet
- ‘Nincs hova hátrálni’ – Élőben az Erzsébet hídról – Frissítve a rendőrség reakciójával!
- Gáspár Győző tengelyt akasztott Magyar Péterrel
- Szintet lépett az Újpest-Fradi gyűlölködés? – Ismét meggyalázták Benedek Tibor vízilabdázó emlékfalát
- A javak jellegének megváltozása
- ‘Mintha-ország’, ahol bevesszük, hogy a Louvre és a mellette álló bevásárlóközpont „rokon-helyek’
- Szkeptikusok társasága: elstartolt a ‘Laposföld’-kampány