Kultúra
Minden apróság számít -mondják Puskás-Dallosék
Puskás-Dallosék hogyan lettek elkötelezett környezetvédők, mennyire tartják tudatos vásárlónak magukat, hogyan kötik össze az influenszerkedést a fenntarthatósággal?
Hogyan lettek elkötelezett környezetvédők, mennyire tartják tudatos vásárlónak magukat, hogyan kötik össze az influenszerkedést a fenntarthatósággal? – többek között ezekről is beszélt a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Puskás-Dallos Bogi és Peti.
A velük készült interjúból kiderül az is, mit gondolnak a greenwashingról és hogyan érdemes elkezdeni a környezettudatos életmódot
– Aki követi a rólatok szóló híreket, tudhatja, hogy elkötelezett környezetvédők vagytok. Honnan jött ez a késztetés?
Puskás-Dallos Peti: Mindig is érzékeny voltam erre a témára, de amikor lett egy kutyám, Bambika, rácsodálkoztam, hogy milyen bámulatosak az állatok. Akkor kezdett foglalkoztatni a vegánság, utána olvastam és rájöttem, hogy ez több mint egy étkezési szokás, ez egy életérzés, egy életstílus. Egyszer csak minden egyes döntésemnél megjelent a fenntarthatóság gondolata, hogy kímélem-e a környezetemet vagy ártok neki.
Puskás-Dallos Bogi: Már gyerekkoromban is környezettudatosságra neveltek, majd amikor megismertem Petit, egyre erősebben mentem én is ebbe az irányba.
– A mindennapjaitokban hogyan jelenik meg a környezettudatosság?
Peti: Érdemes végignézni, hogy a háztartásban min tudunk változtatni. Mi nagyon figyelünk a tisztítószerekre, tudatosan vásárolunk, a piacra visszük a kis vászontáskánkat, és szemét nélkül megyünk haza. Leszoktam az online rendelésekről, csak azt veszem meg, amire szükségem van. A legjobb szemét, amit meg sem termelünk. Fontos, hogy az ember lokálisan szerezzen be termékeket és felfedezzen magyar márkákat.
Bogi: Csak vegán, állatkísérlet-mentes és lehetőleg magyar kozmetikumokat használunk. Figyelünk az ökológiai lábnyomunkra, mindketten elektromos autóval járunk, de ha lehet, előnyben részesítjük a biciklizést. Emellett igyekszünk kevesebb ételmaradékot kidobni.
– Mennyire érzitek, hogy a bolygónk jövője a nagyvállalatok számára is fontos? Nem tartotok attól, hogy inkább csak igyekeznek meglovagolni ezt a hullámot is, hogy új üzleti lehetőségeket találjanak?
Bogi: Ez cégfüggő, nem biztos, hogy lehet általánosítani. Én a Garnier-vel dolgozom, és nagy eredménynek tartom, hogy az utóbbi években az összes termékük állatkísérlet-mentes és vegán lett. A Coca-Cola esetén például nehéz megmagyarázni, hogy mitől zöld, amikor folyamatosan hulladékot termel. Attól függ, hogy az adott cég milyen tevékenységet folytat, és mire próbálják meg ezt az üzenetet ráhúzni.
Peti: A nagyvállalatok a profitmaximalizációra törekednek, ami magával hozza a greenwashing problémáját is. A világ legnagyobb olajvállalatainak sem hihetjük el, hogy képesek lennének karbonsemlegesen működni. Ugyanakkor fontos, hogy erről már lehet nyíltan beszélni, és influenszerként feladatunk, hogy a felkérések esetén meggyőződjünk arról, hogy valóban fenntartható-e a márka, mert nem szeretnénk hazudni a követőinknek. Már minden adott ahhoz, hogy megóvjuk a Földet, csak még nem épült be a mindennapi életünkbe.
Forrás: Marketing&Media
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megjelent a Zöld Lámpa fenntarthatósági melléklet is, melyben olyan ismert emberek beszélnek a környezettudatosságról, klímavédelemről, mint Udvaros Dorottya, Ónodi Eszter és Litkai Gergely.
Klímavédelem a Városi Kurírban
Szerző
Friss
- Karácsony Gergely: újabb kormányzati sarc a főváros ellen – Kövesse élőben…
- Magyar György: Sulyok államfő látszólag komolyan vette magát
- Apró Szijjártó – hatalmas Pepsi – Nagy az öröm: ‘hazatér’ az elbitangolt kóla
- A Magyar Posta osztalék gyanánt 476 ingatlannal fizet a tulajnak, ami az állam – Melyek ezek és mit kezd vele a kedvezményezett?
- Menjek, vagy maradjak? – Munkahelyváltó-horoszkóp extrákkal
- Lázár János: nem lesz Pride az Andrássyn, a Puskásban, és a lovak érdekében remélem a Kincsem Parkban sem
- Magyar politikai gyilkosságok 1900-tól Jeszenszky Géza és felesége megtámadásáig
- Bruck Gábor: örülj, ha nincs igazad – különösen, ha Magyar Péterről van szó
- Nagy Márton kétszer 1 milliárd eurós -8.000 milliárd forintos- beruházást jelentett be: új repülőtér és gyorsvasút
- Budapest-Pride betiltva: ‘a belvárosi útvonalon nem garantálható, hogy 18 éven aluliak ne találkozhassanak a gyülekezési törvénnyel ellentétes magatartással’