Sorting by

×

Minden apróság számít -mondják Puskás-Dallosék

Hogyan lettek elkötelezett környezetvédők, mennyire tartják tudatos vásárlónak magukat, hogyan kötik össze az influenszerkedést a fenntarthatósággal? – többek között ezekről is beszélt a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Puskás-Dallos Bogi és Peti.

A velük készült interjúból kiderül az is, mit gondolnak a greenwashingról és hogyan érdemes elkezdeni a környezettudatos életmódot

– Aki követi a rólatok szóló híreket, tudhatja, hogy elkötelezett környezetvédők vagytok. Honnan jött ez a késztetés?

Puskás-Dallos Peti: Mindig is érzékeny voltam erre a témára, de amikor lett egy kutyám, Bambika, rácsodálkoztam, hogy milyen bámulatosak az állatok. Akkor kezdett foglalkoztatni a vegánság, utána olvastam és rájöttem, hogy ez több mint egy étkezési szokás, ez egy életérzés, egy életstílus. Egyszer csak minden egyes döntésemnél megjelent a fenntarthatóság gondolata, hogy kímélem-e a környezetemet vagy ártok neki.

Puskás-Dallos Bogi: Már gyerekkoromban is környezettudatosságra neveltek, majd amikor megismertem Petit, egyre erősebben mentem én is ebbe az irányba.

– A mindennapjaitokban hogyan jelenik meg a környezettudatosság?

Peti: Érdemes végignézni, hogy a háztartásban min tudunk változtatni. Mi nagyon figyelünk a tisztítószerekre, tudatosan vásárolunk, a piacra visszük a kis vászontáskánkat, és szemét nélkül megyünk haza. Leszoktam az online rendelésekről, csak azt veszem meg, amire szükségem van. A legjobb szemét, amit meg sem termelünk. Fontos, hogy az ember lokálisan szerezzen be termékeket és felfedezzen magyar márkákat.

Bogi: Csak vegán, állatkísérlet-mentes és lehetőleg magyar kozmetikumokat használunk. Figyelünk az ökológiai lábnyomunkra, mindketten elektromos autóval járunk, de ha lehet, előnyben részesítjük a biciklizést. Emellett igyekszünk kevesebb ételmaradékot kidobni.

– Mennyire érzitek, hogy a bolygónk jövője a nagyvállalatok számára is fontos? Nem tartotok attól, hogy inkább csak igyekeznek meglovagolni ezt a hullámot is, hogy új üzleti lehetőségeket találjanak?

Bogi: Ez cégfüggő, nem biztos, hogy lehet általánosítani. Én a Garnier-vel dolgozom, és nagy eredménynek tartom, hogy az utóbbi években az összes termékük állatkísérlet-mentes és vegán lett. A Coca-Cola esetén például nehéz megmagyarázni, hogy mitől zöld, amikor folyamatosan hulladékot termel. Attól függ, hogy az adott cég milyen tevékenységet folytat, és mire próbálják meg ezt az üzenetet ráhúzni.

Peti: A nagyvállalatok a profitmaximalizációra törekednek, ami magával hozza a greenwashing problémáját is. A világ legnagyobb olajvállalatainak sem hihetjük el, hogy képesek lennének karbonsemlegesen működni. Ugyanakkor fontos, hogy erről már lehet nyíltan beszélni, és influenszerként feladatunk, hogy a felkérések esetén meggyőződjünk arról, hogy valóban fenntartható-e a márka, mert nem szeretnénk hazudni a követőinknek. Már minden adott ahhoz, hogy megóvjuk a Földet, csak még nem épült be a mindennapi életünkbe.

Forrás: Marketing&Media

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megjelent a Zöld Lámpa fenntarthatósági melléklet is, melyben olyan ismert emberek beszélnek a környezettudatosságról, klímavédelemről, mint Udvaros Dorottya, Ónodi Eszter és Litkai Gergely.

Klímavédelem a Városi Kurírban

átver

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.