Kerítésen innen
‘Mozdonyvezető vagyok, és nyolc embert ütöttem el’ – MÁV-összesítés: 76 vasúti átjárós baleset, 66 gázolás, 103 öngyilkosság
Az úgy nevezett idegenhibás vasúti balesetek száma 2024-ben sajnos újra emelkedett – írja a MÁV 2024-es összesítőjében. Ezek azok a balesetek, amelyek a vasúttársaságnak fel nem róható okból, a közlekedés többi résztvevőjének hibájából – például a KRESZ be nem tartása vagy a gyalogosok figyelmetlensége miatt – következnek be.
Lázár ezekért nem mond le….
Az ember a fontos, nem a vas
– ismételte meg egy korábbi nyilatkozatát Lázár János miniszter a Közlekedésinfón, ahol arra voltunk kíváncsiak, milyen személyes felelősséget érez egy decemberi vasúti baleset miatt, amelyben megsérült két ember. Amikor ugyanis eltört egy váltó, arról beszélt, a személyi sérülésekért vállal felelősséget. Erre azt mondta,
„azonnal le fogok mondani, ha valaki súlyos sérülést szenved vagy meghal egy vasúti balesetben Magyarországon.”
2024 számokban….
Tavaly ötvenöt halálos áldozatot követelt a figyelmetlenség és a szabályok megszegése, míg negyvenhatan szenvedtek súlyos, nem egyszer csonkolásos sérülést.
Az összesítésből kiderül továbbá, hogy:
- A figyelmetlen közlekedés és a KRESZ-szabályok megszegése miatt 76 vasúti átjárós baleset történt – tizenöttel több, mint 2023-ban –, ebből 14 követelt emberéletet.
- Összesen 66 gázolás történt, amelyek során „tiltott vasútüzemi területen” tartózkodó gyalogosan, kerékpárral és elektromos rollerrel közlekedő személyeket ütött el a vonat.
- A villamos felsővezeték okozta áramütés tavaly egy áldozatot követelt, és két esetben súlyos, életveszélyes sérüléseket okozott.
- Huszonegy utas döntött úgy, hogy az életét kockáztatva leugrik a mozgó vonatról, a balesetekben harmincnyolcan vesztették életüket.
- 103 ember vetett véget az életének a síneken, és 15 öngyilkossági kísérlet történt.
- A balesetekkel a MÁV-nak okozott kárérték 2024-ben megközelítette a 200 millió forintot.
Nemrég a MÁV egy hasonló összesítéséből az derült ki, hogy a vasúti társaság tavaly összesen hét évnyi késést hozott össze.
„Érj haza biztonságban!” – kampány
A 2022-ben elindított Érj haza biztonságban! kampány részeként a vasúttársaság legújabb ismeretterjesztő, figyelemfelkeltő podcastjában Molnár Péter mozdonyvezető és Härtlein Károly, a BME Fizikai Intézet mesteroktatója közreműködésével mutatja be a vasút veszélyeit és a balesetek bekövetkezésének okait, a fizika törvényszerűségeivel alátámasztva.
„Mozdonyvezető vagyok, és nyolc embert ütöttem el”
– ezzel a mondattal vonja magára Molnár Péter pillanatok alatt a fiatal hallgatók figyelmét az előadásai során. A podcastból megtudhatjuk azt is, hogyan szemlélteti egyszerű módszerrel a diákoknak a vonat fékútjának hosszát.
„A fizika egy objektív tárgy, a tudatunktól függetlenül van. Akár menőzni akarunk, akár nem, az működik. Ezt tudomásul kell venni.”
– magyarázza Härtlein Károly, aki rámutat: aki felmászik a vasúti kocsi tetejére, a fizika törvényszerűségei miatt nem kerülheti el a felsővezeték okozta – halálos, vagy súlyos, gyógyíthatatlan – égési sérüléseket.
Friss
- Ha ön Telex-, vagy HVG-olvasó, akkor Orbánék kitiltották a miniszterelnöki évértékelőről – Újabb szavazatminimalizáló demokrácia-pofon
- Az FBI-nak köszönhetően maradt el egy iskolai vérengzés Magyarországon
- A Fidesz-gyalog ‘független’ tündöklése és a regnáló bukása egyenes arányos – Kártékony az agyament szervilitás
- Schadl-bukhatatlanság: a vádlott legálisan szakít évente százmilliós nagyságrendben
- Most mutasd meg! – Ruszin-Szendi Romulusz kesztyűt dobott Szalay-Bobrovniczky Kristóf arcába
- Juszt László számba vette a ‘nemzet vejének’ portfolióját – Figyelem, nem rövid olvasmány….
- Éjszakai csengőfrász
- Tudta: a rezsivédelmi alapot a kormány uniós forrásból működteti, viszont azt nyomatja, hogy ‘Brüsszel meg akarja tiltani a rezsicsökkentést’
- Szijjártó Péter, ezért taníttatunk és tartunk el? – kérdezte egy kommentelő a hétfői ‘ilyenmégsisamvolt’-bejelentését követően
- Meghalt a hollywoodi sztárok kedvenc magyar riportere