Tech - Tudomány
Nem elég kényelmetlen a fapados repülés? Már a kanyarban dudál a göbzi-állójegy

Aki a költségkímélő fapados járaton való utazást is drágállja, annak sem kell letennie a jövőben a magasság mámoráról, mert a légitársaságok mindig kitalálnak valami meghökkentőt, hogy őket válassza az utazni vágyó. Most éppen azt, hogy állójegyet is lehet váltani a repülőgépekre.

Akinek „trabanttal szállni élvezet”, akkor ettől el lesz ragadtatva….
A fapados légitársaságok 2026-tól bevezethetik az állóhelyes szolgáltatást, amit sokkal kedvezőbb áron lehetne megvásárolni. Hogy ez mennyire lesz kényelmes, egyelőre csak a látványterveket megvizsgálva lehet megállapítani. Az Aviointeriors nevű repülőgépüléseket és fedélzeti berendezéseket gyártó cég 2018-ban, az Aircraft Interiors Expo kiállításon mutatta be az Skyrider 2.0 nevű ülésszerű szerkezetet, amely gyakorlatilag
háttámlaként (és valamennyire ülésként is) szolgál az utasok számára.
A mennyezethez és a padlóhoz rögzített rudak biztosítják a megnövelt függőleges üléspozíciót, lehetővé téve a kisebb ülésmagasságban történő beszerelést, a megfelelő kényelem fenntartása mellett.
<< Olvassa cikkeinket a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen, a Truth-on és a Google hírei között is! >>
Küszöbön a lehetőség….
A közel hat éve bemutatott szerkezet a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően jelenleg megfelel a szabályozási követelményeknek és átment a biztonsági vizsgálatokon is. A közlemény szerint
a Skyrider 2.0 „az utasok szélesebb köre számára nyitja meg az utazás élményét, ahogy jóval több hasznos helyet teremt“.
Az előrejelzések szerint
20 százalékkal növelhetik majd a légitársaságok utaskapacitását, valamint és 2026-ban állhatnak szolgálatba, a legfeljebb kétórás járatokon.
Inkább vesz egy képeslapot?
A vállalat hozzátette, hogy a Skyrider 2.0 súlya 50 százalékkal kisebb, mint a hagyományos turistaüléseké, és kevesebb alkatrészből áll, ami „minimális karbantartási költségeket” eredményez. Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója 2012 óta többször is hangoztatta, hogy a jövőben bevezetné az „állóhelyeket”. A tervei szerint
a Boeing 737-es és 800-as gépeken például a 15 sor hagyományos üléseket 10 sornyi állóhellyel bővítené ki.
A vezérigazgató szerint
az új típusú jegyek ára 1 és 5 font (477-2400 forint) közötti összegbe kerülnének.
Az újfajta ülés a légiközlekedés ágazatából megosztó véleményeket váltott ki, legtöbben a biztonsággal kapcsolatos aggályaikat fejezték ki, egy esetleges turbulencia vagy vészhelyzet kapcsán. A gyártó cég azonban azt állítja, hogy
az új ülőhelyek –amik biztonsági övvel is felszereltek– megfelelnek a globális biztonsági előírásoknak, és csak bizonyos járatokra korlátozódnának.
Friss
- Jégeső és zivatarok csapnak le még ma – Figyelmeztetés van érvénybe
- Szűcs R. Gábor: egyszer végük lesz, de csakis törvényes úton. Különben nem tudunk meg semmit és akkor mit írunk a jövő tankönyveibe?
- Szanyi Tibor: hogyan ne legyen lakásunk?
- Orbán-görbetükre: egészséges és történelmileg megalapozott az önbizalmam, miért kéne kishitűnek lenni?
- Hiszi, nem hiszi? Napi horoszkóp, 2025. július 6., vasárnap
- Ordas Eszter a ‘rogáni bábszínház újabb figyelemelterelő felvonásáról’
- ‘Piros volt a paradicsom, nem sárga, Magyarország előre megy, nem hátra’
- Horn Gyula ma lenne 93 éves – Élete és hitvallása: nekem a politika nem mesterség, hanem szolgálat volt
- Deák Dániel Megafon-srác ‘Tisza-bennfentes’ minőségében leleplezte Ordas Eszter lódítását – Dániel, tényleg ezért taníttattunk?
- Lázár János bilije – ‘Mi nem a bérünkért dolgozunk, hanem annak ellenére’