Connect with us

Kerítésen innen

Nicsak, ki beszél ki újra? Bencsik András a Rákay-film lehúzása után a Szabadság-szoborhoz toldott kereszttel sem szimpatizál

Orosz nagykövet: Bencsik Andrással jó együttműködni és még őszinte barát is
Megosztás

Bencsik András lassan kiérdemli a „különvéleményes” jelzőt, legutóbb akkor élt a beszólás jogával egyébként elvtársainak, amikor „minden vonatkozásban rossz” filmnek nevezte az augusztus 20-án a TV2 által is közkinccsé tett Rákay Philip féle Petőfi-filmet. Azóta újabb esemény hozta ki a béketűrésből….

„Keresztények vagyunk, de tiszteljük a művészet szent érinthetetlenségét….”

„Nem kell oda a kereszt!”

– írta ki Bencsik András, a kormánypárti Demokrata főszerkesztője szerdán a Facebookra. Bencsik szerint a Gellért-hegyi Citadella előtt álló Szabadság-szobor

„úgy tökéletes, ahogy van”,

ezért nem szabad háborgatni. Sőt,

„tilos”.

Augusztus 12-én írtuk meg, hogy a Gellért-hegyi Szabadság-szobor talapzatára egy gigantikus keresztet is felhúznának a most zajló felújítás apropóján. A kereszt felállításáról a főváros főépítésze, Erő Zoltán sem tudott, és habár beleszólása nincs, szerinte semmi szükség az eredeti koncepció megváltoztatására és egy újabb szimbólum elhelyezésére a szimbólumokkal úgyis telezsúfolt területen.

Bencsik András különvéleménye….

„Nem kell oda a kereszt!

Körülbelül olyan volna, mintha a méloszi Aphrodité, ismertebb nevén a milói Vénusz talapzatára valakik utóbb egy keresztet faragnának, vagy mintha a Puskás Aréna főbejáratánál egy hatalmas kőkeresztet szerelnének az aréna homlokzatára, vagy mintha a riói kitárt karú Krisztus-szobor talapzatára faragnának egyet. Pontosan így nem illik a kereszt a Szabadság-szobor talapzatára.

Vannak dolgok, amik úgy tökéletesek, ahogy vannak, és nem szabad őket háborgatni. Nem szabad. Tilos.

Nem pingálunk aranyláncon lógó keresztet a Mona Lisa nyakába sem. Keresztények vagyunk, de tiszteljük a művészet szent érinthetetlenségét.

A Gellért-hegyi Szabadság-szobor ritka szép alkotás. Budapest jelképe lett. Vetekszik a világ legszebb jelképpé vált szobraival. Azért, mert tökéletes és megrázóan tiszta. Csak annyit mond, amennyit egy a Nap felé nyújtózó tulipán, de azt a maga teljes szépségével mondja. Egy karcsú, de mégis erőteljes nőalak a győzelem pálmaágát emeli a magasba.

Kinek a győzelme? Az enyém, a tiéd, mindenkié.

Kisfaludi Strobl Zsigmond legszebb műve olyan kiemelkedően tökéletes alkotás, mint a tőle 26 évvel idősebb művésztárs, Zala György szobra a budapesti Hősök terén, a 36 méter magas oszlopon álló Gábriel arkangyal, aki kezében az apostoli kettős keresztet és a Szent Koronát emeli a magasba. Sem hozzátenni, sem elvenni belőlük nem lehet….” -írta Bencsik hozzátéve magyarázatként:

„Keresztény ember vagyok, fontos számomra a hit, a magam módján igyekszem szolgálni abban a szent küldetésben, amely a magyarságot Istenben kívánja megtartani és megmenteni. És bár tisztában vagyok azzal, hogy azokat a baloldaliakat és liberálisokat, akik egyre hangosabban tiltakoznak a Gellért-hegyi emlékmű átalakítása ellen, egészen más cél vezérli, jelesül egy tiltakozási hullám kiprovokálása, mert lételemük és egyetlen reménységük a káosz, mégis azt kell mondanom a Szabadság-szoborról, hogy ne legyen ott kereszt! Azért ne legyen, mert nem illik oda. Mert az a szobor, miként a legnagyobb művek szerte a világban, időtlen, ezért fölötte áll koroknak, kihívásoknak és divatoknak.”

A teljes bejegyzés itt olvasható:

bencsik andrás, rákay, szabadság-szobor

 

Szerző