Connect with us

Gépnarancs

Nyakig a bűnüldözésben – RSZVSZ, vagy amit akartok XVI.

Published

on

bűn
Megosztás

1995. július 1-én a Rendvédelmi Szervek Védelmi Szolgálata, továbbiakban RSZVSZ megalakult. Az alapító okirat szerint a szolgálata a Belügyminisztérium Országos Rendőr-főkapitányság Biztonsági Főosztály jogutódjaként, a Magyar Köztársaság területén a Belügyminisztérium szervezeti egységeként, működik.

Volt egyszer egy Szabó Péter

Az első Fidesz kormány ideje alatt került a belügyér által 1998-ban a BM RSZVSZ vezetői székébe. Első dolga volt a vezetőcsere és Tasnádi László, későbbi rendészeti államtitkár részére a helycsinálás. Vajon mi célból? 2001-ben aztán szomorú véget ért Ó utcai pályafutása, az általa vezetett gépjárművel halálos közúti baleset részese lett. A nyomozás kiterjedt arra is, hogy Szabó Péter fogyasztott-e szeszes italt a baleset előtt. Az RTL Klub korabeli híradása szerint az első vizsgálat megállapította, hogy a dandártábornok fogyasztott alkoholt, de a Pest Megyei Ügyészségi Nyomozó Hivatal szakértői valamiért nem tudták kideríteni, hogy Szabó Péter véralkoholszintje meghaladta-e a 0,8 ezrelékes szabálysértési határt.

A nyomozó hivatal ezt követően az elrendelt pótnyomozás során megállapította, hogy a dandártábornok enyhe és a közepes fok határán lévő alkoholos befolyásoltság állapotában volt, amikor autójával Ócsa irányából Üllő felé tartva, összeütközött egy IFA-val. A pótnyomozás megállapítása alapján, végül halált okozó ittas járművezetés bűntette miatt emelt vádat az ügyészség. Az RSZVSZ egykori vezetőjének kocsija 2001. március 6-án este Alsópakonynál egy pótkocsis IFA teherautóval ütközött. A vizsgálat során kiderült: Szabó Péter 130-135 kilométeres sebességgel haladt kocsijával. Ha betartja a megengedett 80 kilométeres sebességet, akkor a baleset intenzív fékezéssel elkerülhető lett volna. A baleset következtében a tábornok súlyos sérülést szenvedett, a gépkocsi utasa, a rendvédelmi szolgálat egyik tagja meghalt. Az IFA vezetője könnyebben megsérült.

A Pest Megyei Főügyészség helyettes vezetője,

Csecserits István annak idején elmondta: a teherautó vezetője ellen szintén vádemelési javaslattal éltek halálos közúti baleset gondatlan okozása miatt. A pótnyomozás végén az IFA vezetője ellen a halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt emelt vádat fenntartották. A vádat Szabó Péter dandártábornok ellen a Pest Megyei Főügyészség képviselte, a perben negyvenkilenc tanút fognak meghallgatni – mondta akkoriban Borbély Zoltán. A büntető törvénykönyv szerint halált okozó ittas járművezetés bűntettéért 2-től 8 évig terjedő szabadságvesztést szabhat ki a bíróság, ha bizonyítottnak ítéli a vádat. A teherautó vezetőjét 1-től 5 évig terjedő szabadságvesztés fenyegeti, ha bebizonyosodik bűnössége. A tábornok halálos balesetet okozó ittas vezetése a korabeli hírekben is nyomon követhető volt.

A jogerős ítélet

Aki látta és olvasta, írja már le kommentben, hogy ki tudjuk egészíteni írásunkat. Vagy lehet, hogy mégis Teplán Tibornak van igaza http://www.veresegyhazi-hirhatar.hu/hirek/ erkölcs és-rendfokozat című cikkében azt írta: Szabó Péter rendőr tábornok az akkori BM Rendvédelmi Szervek Védelmi Szolgálatának ( RSZVSZ) vezetője ittasan balesetet okoz úgy, hogy egyébként a gépkocsi vezetője mellette ül, aki a baleset következtében életét veszíti. Szabó úr a minisztériumba kerül tanácsadóként , majd a jogerős ítéletet követően, ha jól emlékszem talán nyugállományba helyezik. De mi volt a jogerős ítélet?

Vagyis az is lehetséges, hogy ez a Szabó Péter azonos azzal, aki itt is szerepel és közvetlen szomszédja a belügyérnek:

dr. Pintér Sándor (1025 Budapest, …. u. 33/2.), az igazgatóság elnöke, Tasnádi ˝László (1125 Budapest, …..u. 32/B), igazgatósági tag, vezérigazgató, (Szabó Péter (1025 Budapest, (dr. Pintér Sándor melletti házszám) u. 33/1.), igazgatósági tag. internet. https://www.occrp.org/documents/hungary-ministers-former-security/CBSZ_history.pdf

No, komment!

 Következik:  Malév és a strómanok

A cikk sorozat előző része

Nyakig a bűnüldözésben – Az Energol ügy a KBI egyik legnagyobb szakmai fiaskója XV.

 

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük