Connect with us

Kerítésen innen

Szijjártó a Balatonban tudta meg a jó hírt!

Megosztás

Amikor a debreceni BMW-gyárról megszületett a németek döntése, akkor a mindig fáradhatatlan Szijjártó miniszter éppen Balatongyörökön nyaralt a családjával és a gyerekekkel volt a vízben, de az őt védő TEK-es tisztnek meghagyta, ha csörög a telefonja, akkor azonnal vigye be neki a vízbe.

Szijjártó
Megosztás

Elkészült a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó vasúti infrastruktúra-fejlesztések első üteme, így megindulhat a projekt második szakasza, amelynek nyomán létrejön Kelet-Európa egyik legnagyobb ipari intermodális terminálja – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán a helyszínen.

Két szakaszban 130 milliárd forintból újul meg a füzesabonyi és a balmazújvárosi vonal, korszerűsítik az állomásokat, újakat is építenek, illetve villamosítják a pályát

A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető az átadás alkalmából rendezett sajtótájékoztatón arról számolt be, hogy Magyarország mára kétségtelenül a töretlenül előrehaladó autóipari átalakulás egyik éllovasává, a hajdúsági város az ágazat fontos globális központjává vált, ahol jelenleg is mintegy 1000 milliárd forintnyi beruházás zajlik, miután a BMW ide helyezi jövőbeli elektromobilitási stratégiája fókuszát, miközben itt épül fel Európa legnagyobb elektromos akkumulátorgyára is.

„A magyar gazdaságtörténet három legnagyobb beruházásából kettő jelenleg itt, néhány kilométerre egymástól zajlik” – hangsúlyozta. Rámutatott, ezen gyárépítések óriási közlekedési infrastruktúra-fejlesztéseket indukálnak, jelentős út- és vasútépítésekkel járnak.

Debrecen
Fotó: Borsos Mátyás

„Ennek nyomán közvetlen kapcsolat épül ki a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet és a vasúti főközlekedési vonalak között” – mondta.

Szijjártó Péter bejelentette, hogy az első, 65 milliárd forint értékű fázissal végeztek, így megindulhat a második szakasz. „Ennek nyomán Debrecenben létrejön Kelet-Magyarország legnagyobb, Kelet-Európa egyik legjelentősebb ipari intermodális terminálja” – szögezte le.

Kiemelte, hogy ez a logisztikai központ lehetővé teszi a BMW gyárának teljes körű kiszolgálását mind a vasútról, mind az autópályáról.

Bástya elvtárs a XXI. században

Amikor a debreceni BMW-gyárról megszületett a németek döntése, akkor a mindig fáradhatatlan Szijjártó miniszter éppen Balatongyörökön nyaralt a családjával és a gyerekekkel volt a vízben, de az őt védő TEK-es tisztnek meghagyta, ha csörög a telefonja, akkor azonnal vigye be neki a vízbe.

„A kormány folyamatosan teljesíti azokat a vállalásait, amelyeket a BMW irányába tett, emellett pedig folytatjuk azokat a fejlesztéseket, amelyek egyidejűleg az itt élő emberek életkörülményeit is javítják” – fogalmazott Szijjártó Péter.

„Nemcsak a teherforgalmat fejlesztjük, nemcsak lehetővé tesszük azt, hogy a BMW az általa előállított autóknak a 70 százalékát vasúton szállítsa el innen, hanem gyorsabb eljutást biztosítunk Debrecen és a környékbeli települések között, a közösségi közlekedést kulturáltabbá és vonzóbbá tesszük, egyúttal pedig megvédjük a környezetünket is, hiszen a vasútvonal most villamos felsővezetéket fog kapni, így a dízelüzemet már a villamosmozdonyok fogják tudni leváltani”

– hangoztatta.

„Az ország sokat profitál a debreceni beruházásokból, viszont mi azt akarjuk, hogy a debreceniek élete is érezhetően javuljon a beruházások nyomán. Ezért további útfejlesztéseket folytatunk, modernizáljuk a város vízhálózatát és további közösségi beruházásokat hajtunk végre” – tette hozzá.

„Matematikailag, aki dolgozni akar az egészen biztosan talál magának munkát”

Szijjártó: természetesen ma sem fogok engedni…. – A feltétel: az OTP-ügy

Szerző