Kerítésen innen
Tanárhiány van? Megoldják ‘okosba – Egy magyarországi gimnázium névtelenséget kérő igazgatóhelyettesének figyelemfelkeltője
Szó szerint közzéteszem ezt a levelet, mert bevallom, a sok botrány között én sem figyeltem fel erre az újabb mocskos húzásra. Ennek egyetlen célja, hogy pár éven belül bezárhassanak egy sor kisebb gimnáziumot, így “oldva meg” a tanárhiányt – írta Hadházy Ákos közösségi oldalán hozzátéve, hogy a levél írója természetesen előtte felfedte kilétét, de hát a mai NER-világban ennek közzététele nem „életbiztosítás”.
Íme
„Egy magyarországi gimnázium névtelenséget kérő igazgatóhelyetteseként szeretnék önhöz fordulni. A sajtóban már felreppent Hajnal Gabriellának, a Klebelsberg Központ vezetőjének az a terve, hogy négyévfolyamos gimnáziumoknál 50-55, nyelvi előkészítő gimnáziumoknál 60, 6 és 8 évfolyamos gimnáziumoknál pedig 70 pontos felvételi ponthatárt akarnak bevezetni. Ezt már idén beleíratták a felvételi tájékoztatókba, a tankerületeken keresztül közölt, ellentmondást nem tűrő, szóbeli utasítással.
Azért szóbelivel, mert erre a fenntartó nem adhatna utasítást, ugyanis szakmai igazgatási feladata nincs, így egy ilyen utasítás sérti a megmaradt intézményi autonómiát.
Mivel a sajtóba ez kiment, annyit finomítottak a dolgon, hogy csak „ajánlott” ponthatárként szerepel a dolog. Azt viszont most már egészen friss, és egészen biztos információból tudom, hogy jövőre tervezik ennek a kötelező bevezetését. Gondolom, ha kell, akkor majd jogszabályt módosítanak.
Mi ezzel a baj?
1. Az elit iskolák szempontjából, ahová a NER szülei a gyermekeiket gyakran érdemtelenül betolják a póthelyekre, ott semmi. (Elgondolkodott már azon valaki, hogy lehet az, hogy eddig szinte minden botrányba került, állam által a tiltakozások miatt eltiport elit iskoláról kiderült, hogy oda jár egy miniszter, egy államtitkár, vagy egy helyi erős ember gyermeke?)
2. Ez a ponthatár ugyanakkor már a jobb iskoláknak is gondot okoz, mert ha nem tudják a törvényileg elvárt 34 fős létszám közelébe feltölteni az osztálylétszámokat, akkor nem reális, hogy osztályt tudnak majd indítani. Jelenleg kb. 800 iskola van az országban. Olyan iskolák kerülhetnek bajba, akik a HVG 100-as rangsorának végére már beférnek, de aki „csak” a legjobb 200-ba fér be, az már biztosan gondok elébe néz. Lehet, hogy 1-1 osztályt nem tudnak indítani, álláshelyek kerülhetnek veszélybe.
3. Lehet, hogy egy-egy iskolában 100 felvettből „csak 15-20” esne ki, de ez azt is jelentené, hogy nem indulhat el egy osztály, vagyis az sem kerülne be biztosan, aki egyébként a megemelt követelmények mellett is bejuthatna. Szerintem már a 15-20 is sok. Ne vitassuk már el, hogy egy gimnázium képes lehet a felzárkóztatásra, fejlesztésre.
4. Azok a gimnáziumok, akik a mezőny második felében vannak, jó eséllyel egyetlen osztályt se tudnak majd indítani.
5. A középiskolai felvételi nem egy objektív mérőszám. A pontszámok, eredmények a dolgozatok nehézsége függvényében évről évre fluktuálnak. Emlékezzünk arra, hogy minden évben hány felháborodott hangvételű cikk, nyilatkozat jelenik meg a vizsgák nehézségével kapcsolatban! Tényleg 2 x 45 perc alapján akarjuk eldönteni, hogy egy diák alkalmas-e arra, hogy gimnáziumba járjon? Eközben az általános iskolából hozott kitűnő bizonyítvány, vagy a gimnáziumok saját szóbeli vizsgája nem ér semmit?
6. Az egyházi iskolák felett a Klebelsberg Központ nem gyakorol ellenőrzést. Netalántán az a cél, hogy nekik kedvezzenek?
7. Miközben a NER atyái, illetve létszámukban elmaradó anyái a saját gyerekkorukban élvezhették az oktatási rendszer általi társadalmi előrejutás előnyeit, vidékről, faluról kerülhettek jó gimnáziumokba, aközben ugyanettől a lehetőségtől elvágnák a mai tanuló ifjúságot.
Bízom abban, hogy annyira még nem butult el a magyar társadalom, hogy a saját gyermekeik (NER-es szóhasználattal „közjószágaik”) államosítása ne verné ki a biztosítékot.”
<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>
A hozzászólásokból….
„Egy kb 400 tanulós iskolánál nagyjából 20-an voltunk a Tanítanék mozgalom melletti szolidalitási demonstráción. Erről ennyit.”
„Szerintem nemcsak a tanárhiány az oka, hanem minél kevesebb gyermeket szeretnének, hogy bejussanak gimnáziumba. Csak azt felejti el a kormányzat, hogy a magyar emberek eléggé kreatívak. Miután egész Európában csökken a lakosságszám, így a szomszédos országokban is, országhatárunktól befelé számítva 50 km-en belül simán azt fogják csinálni a családok, hogy a gimnáziumba a határon túl fognak járni a gyermekeik, ha erre Magyarországon nem lesz lehetőségük. Egyébként már ma is a nyugati határon lakó gyermekek tömege jár általános iskolába és gimnáziumba Ausztriában.”
„Ennél sokkal nagyobb problémának tartom azt, hogy megszüntették a középiskolai oktatásban a többcélú közös igazgatású intézmények működésének lehetőségét. Ez azt jelenti, hogy az intézményekben vagy csak szakképzés folyhat, vagy csak gimnáziumi képzés. A kettő együtt nem. Emiatt sok kisvárosi gimnázium működése került veszélybe. Máris jelentős az ilyen intézményekben a tanulólétszám csökkenése. Ez egyrészt ronthatja a kistelepüléseken lakó tanulók továbbtanulási lehetőségét, másrészt sok pedgógus veszítheti el az állását.”
„Ilyenkor látszik, hogy milyen mélységekig formálnak a maguk torz képére mindent az élet minden területén, teljhatalommal felruházva, annak alárendelve. Most már szó szerint mindent! Gyakorlatilag senki nem tiltakozik már érdemben ez ellen.”
„További cél az 5 évfolyamos (nyelvi előkészítős) oktatási forma kinyírása, ahol még magasabbra tették a ponthatárt. Itt is világos, hogy a spórolás és a tanárhiány átmeneti enyhítése a cél. A nyelvtudás amúgy is egyre kevésbé érték a jelenlegi kormány szemében.”
„Ezt előkészítendő, Csepelen 6 (hat) óvodát zárnak be… 🙁 Van köztük olyan is, amit pár éve újítottak fel. De pl az egyetlen olyat is bezárják, ahova mozgássérült gyerekek járhattak”
„Ha végleg el akarjak üldözni az értelmiségi gyerekes családokat az országból ez is egy jó módszer”
„Szótlan jobbágyok országa leszünk.”
„Minden pontja igaz, kivéve azt a részt, hogy a tiltakozások miatt büntetett iskolákba NER-esek gyerekei jártak. De a gond, hogy meg lehet csinálni ezt is, mint ahogy ennél ezerszer durvább dolgokat is tettek a közoktatásban, mert semmi sem fáj eléggé ahhoz a tanárok és szülők nagy részének, hogy bármilyen módon is tiltakozzanak. Majd lesz pár komment, morgolódunk kicsit, aztán elfelejtjük. Évek óta így megy ez a közoktatásban ”
Szerző
Friss
- Újabb jelentés a diliházból – A hülyeség mint alapvetés
- Gulyás-olvasatban Menczer viselkedése a 60 fölötti akadémikusokéval (?) vetekszik
- Kis tükörkép….
- Dr. Kunetz: újabb százmilliók az Országos Mentőszolgálat nevű pénznyelőbe
- Bárándy Péter: ez a kormány és a feje az országot hűtlenül kezeli, (…) de ez a Btk.-ban meghatározottak szerint nem minősíthető annak
- Új fiú a hiradó.hu élén – Szalai Szabolcs, a magyar vándor
- Ha járja az karácsonyi vásárokat, akkor saját érdekében, most figyeljen
- Varga Juditból bulvárhír lett – Ő lehet a következő rehabilitált-jelölt?
- Ne felejtse el a lelkére csomózni unokájának, hogy 2053-ban megtudhatja a hekkelés-botrány részleteit
- Ha eddig azt hitte, hogy múzeumból műtárgyat lenyúlni bűntett, akkor nem számolt a NER-érvrendszerrel