Kerítésen innen
Teljes a káosz a vasútvonal-megszüntetések körül – Nem tudja a jobbkéz…
Például, Nógrádszakál és Ipolytarnóc közötti szakaszának júniusi villámárvíz utáni helyreállítása, mely során a teljes vasúti pályát újjá kellett építeni. A vasútvonalat másnap bezárják
Július 31-én fejeződik be a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vasútvonal Nógrádszakál és Ipolytarnóc közötti szakaszának júniusi villámárvíz utáni helyreállítása, mely során a teljes vasúti pályát újjá kellett építeni. A vasútvonalat másnap bezárják-olvasható a Közlekedő Tömeg FB. oldalán.
Hol élünk?
A Mátészalka-Csenger vonalon jelenleg is zajlik Csenger állomásának felújítása. Az állomás forgalma a teljes vonallal együtt keddtől megszűnik.
A Dombóvár-Komló vonalon másfél éve került bevezetésre egy napi 2 helyett 5-6 pár vonatot tartalmazó menetrend, míg Csenger térsége közvetlen debreceni kapcsolatot kapott – ennek megfelelően mindkét vonalon emelkedett az utasszám. Most mindkét vonalat bezárják.
Kormányzati hazugságok
Az átgondolatlanság és a dilettantizmus most is abszurd helyzetekhez vezet. A MÁV által a minisztériumi ukáznak megfelelően “gyorsnak” és “kényelmesnek” hazudott vonatpótló buszok és a vonat menetideje között számos helyen pár perc a menetidő-különbség, míg Tiszaújváros felé 17, Komló felé 24(!) perccel nő a menetidő. Utóbbi helyen gyorsjáratokat is indítanak a vonatokat felváltó lassú buszok kiegészítésére – a jelentős teljesítménytöbblet következtében az olcsóbbnak beállított buszos pótlás sokkal drágább lesz, mint a vonatok közlekedtetése.
Ámokfutás
Mindez akár komédia is lehetne, ha nem az ország legnehezebben megközelíthető, s emiatt komoly gazdasági nehézségekkel küzdő térségei kárára történne. Márpedig a most bezárásra ítélt vonalak az ország távoli, sokszor határmenti térségeit kapcsolják az országos vasúthálózathoz – a vasúti közlekedés megszüntetése itt hosszú távon is ellehetetleníti a gazdaságfejlesztést, megnehezíti ipari munkahelyek létrehozását, tovább fokozva innen a lakosság elvándorlását. Sok térségtől ráadásul a megyeszékhelyre vezető leggyorsabb kapcsolatot veszik el (Nagyatád, Tiszazug, Tiszafüred), tovább nehezítve az itt élők oktatáshoz, egészségügyi és szociális ellátáshoz való hozzáférését.
A minisztérium ámokfutása ellen már számos polgármester, képviselő, szakértő és civil szervezet felszólalt. Felhívjuk az érintett vonalakat használókat, hogy továbbra is hallassák hangjukat, akadályozzuk meg közösen a mellékvonalak bezárását!
Friss
- Heten a híres Bosszúállók-csapatból Kamala Harris mellett kampányolnak
- A Cinema City sem akar lemaradni az áremelős versenyben: ezentúl ennyi az annyi mozi-ügyben
- Lakást vett és üres a zsebe? Pedig még egy csekkfizetés vár Önre….
- „Ezek mennek mostanában”
- Szívzűr – Így élesztheted újra önmagad
- Hatalmas gazdasági-diplomáciai siker: magyarok gépestették Csádban a tevetej-fejést – A produktumot a miniszteri biztosunk azonnal beszlopálta
- Szanyi Tibor: Mindenhalottak
- Jogi problémája van? Félórás ingyenes konzultáció egy értő ügyvéddel – Pro Bono Nap Budapesten
- Brutál-igaz szívhoroszkóp! A Bikán és a Koson ledöbbensz!
- Müller Péter a halálról-, a gyászról-gondolkodás mestere