Connect with us

Kerítésen innen

Teljes a káosz a vasútvonal-megszüntetések körül – Nem tudja a jobbkéz…

Megosztás

Például, Nógrádszakál és Ipolytarnóc közötti szakaszának júniusi villámárvíz utáni helyreállítása, mely során a teljes vasúti pályát újjá kellett építeni. A vasútvonalat másnap bezárják

Megosztás

Július 31-én fejeződik be a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vasútvonal Nógrádszakál és Ipolytarnóc közötti szakaszának júniusi villámárvíz utáni helyreállítása, mely során a teljes vasúti pályát újjá kellett építeni. A vasútvonalat másnap bezárják-olvasható a Közlekedő Tömeg FB. oldalán.

Hol élünk?

A Mátészalka-Csenger vonalon jelenleg is zajlik Csenger állomásának felújítása. Az állomás forgalma a teljes vonallal együtt keddtől megszűnik.

A Dombóvár-Komló vonalon másfél éve került bevezetésre egy napi 2 helyett 5-6 pár vonatot tartalmazó menetrend, míg Csenger térsége közvetlen debreceni kapcsolatot kapott – ennek megfelelően mindkét vonalon emelkedett az utasszám. Most mindkét vonalat bezárják.

Kormányzati hazugságok

Az átgondolatlanság és a dilettantizmus most is abszurd helyzetekhez vezet. A MÁV által a minisztériumi ukáznak megfelelően “gyorsnak” és “kényelmesnek” hazudott vonatpótló buszok és a vonat menetideje között számos helyen pár perc a menetidő-különbség, míg Tiszaújváros felé 17, Komló felé 24(!) perccel nő a menetidő. Utóbbi helyen gyorsjáratokat is indítanak a vonatokat felváltó lassú buszok kiegészítésére – a jelentős teljesítménytöbblet következtében az olcsóbbnak beállított buszos pótlás sokkal drágább lesz, mint a vonatok közlekedtetése.

Ámokfutás

Mindez akár komédia is lehetne, ha nem az ország legnehezebben megközelíthető, s emiatt komoly gazdasági nehézségekkel küzdő térségei kárára történne. Márpedig a most bezárásra ítélt vonalak az ország távoli, sokszor határmenti térségeit kapcsolják az országos vasúthálózathoz – a vasúti közlekedés megszüntetése itt hosszú távon is ellehetetleníti a gazdaságfejlesztést, megnehezíti ipari munkahelyek létrehozását, tovább fokozva innen a lakosság elvándorlását. Sok térségtől ráadásul a megyeszékhelyre vezető leggyorsabb kapcsolatot veszik el (Nagyatád, Tiszazug, Tiszafüred), tovább nehezítve az itt élők oktatáshoz, egészségügyi és szociális ellátáshoz való hozzáférését.

A minisztérium ámokfutása ellen már számos polgármester, képviselő, szakértő és civil szervezet felszólalt. Felhívjuk az érintett vonalakat használókat, hogy továbbra is hallassák hangjukat, akadályozzuk meg közösen a mellékvonalak bezárását!

Előzmény

Szerző